Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

S6 ANK Problem z silnikiem, wypadajace zaplony i terkotanie

Silniki benzynowe
Karlos1911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 2017, 21:42
Lokalizacja: Suwałki

S6 ANK Problem z silnikiem, wypadajace zaplony i terkotanie

Post autor: Karlos1911 » 15 mar 2018, 17:43

Czesc, walcze z problem w swojej eSce. Problem wyglada nastepująco. Jakis czas temu zaczelo mi cos terkotac w silniku rowno z obrotami, w zakresie 2tys-4tys i tylko pod obciazeniem przy przyspieszaniu, przy 4 tysiacach znika od razu. Zaczalem sprawdzac i vcds pokazal wypadanie zaplonow na cylindrach 5,7,8 podmienilem cefki i dalej 5,7,8. Wymienilem swiece na calej glowicy i od wczoraj blad nie wyskoczyl. Natomiast silnik dalej pracuje nie rowno. Mam blad P1522 czujnik polozenia walu, jutro wstawie zobacze czy cos sie zmieni. Czy mozliwe jest ze bledu nie ma a i tak nie pracuje na wszystkich?

Nie pokoi mnie te terkotanie w silniku, co to moze byc? Rozrzad sie przestawil? Robiony byl 10 tys temu, nastawniki czy moze panewki?

Dodam ze jak stoje na swiatlach i mam lekko popuszczony hamulec ze ciagnie samochod do przodu to tak jak by samochod podskakuje. Jak by nie mogl rowno ciagnac i na postoju trzęsie samochodem.

Dodam ze rano przy odpalaniu, nie zawsze ale lubi zaterkotac przez 1-4 sekundy.
Wchodzac w skrzynie mam bledy:
P1762-Cewka N110 zwarcie do plusa
P1850- Przesyl magistrali danych - brak informacji z silnika
P1857- Sygnal ładowania - błedna wiadomosc z silnika

Wyskoczył mi też dziś pierwszy raz błąd p1411 i p1423 - system powietrza fturnego. Niedostateczny przepływ. I

SatinBoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2018, 10:20
Lokalizacja: Waldenburgh

Post autor: SatinBoy » 15 mar 2018, 20:19

Nie mam takiego samego silnika ale podobny wiec ..co do skrzyni to wiazke bym sprawdzil kostki itd .Terkotanie to nastawniki prawdopodobnie. Co do rorzadu to czy jest dobrze ustawiony bo 99% to przesatwione rozrzady(takie moje zdanie ).System powietrza wtornego to pompa powietrza wtornego ktora powinienes slyszec po zapaleniu silnika (strona od pazazera pod filtrem powietrza...i dwa zawory za glowicami SAI czy jakos tak sie to nazywa wraz z podcisnieniem sprawdz wszystkie wezyki podcisnienia .Jak pompa nie dziala to bezpiecznik 40 A w puszce na podszybiu ,albo umarla.

Karlos1911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 2017, 21:42
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karlos1911 » 15 mar 2018, 21:23

Po odpaleniu samochod chodzi jak jeden wielki odkurzacz, przzucam zazwyczaj na tip tronic zeby szybciej biegi zmeiniac zeby obroty male byly. Boje sie jechac do mechanika bo zapewne zapewne za nastawniki i sprawdzenie rozrzadu skasuje jak za zloto. Węzyki mam straszne niedlugo bede wymienial. Moze cos sie stac jak tak jezdze? Bo normalnie boje sie rano wsiadac zeby do roboty dojechac. Bylem teraz jeszcze sie przejechac, i odlaczylem przeplywke o dziwo praca samochodu taka sama lekko zafalowaly tylko obroty jak wyciagalem kostke, ale to moze o 100 obrotow. Stuki ustaly tylko samochod oslabl. Moge przypuszczac ze przeplywka?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 16 mar 2018, 18:01

Karlos1911 pisze:Jakis czas temu zaczelo mi cos terkotac w silniku rowno z obrotami, w zakresie 2tys-4tys i tylko pod obciazeniem przy przyspieszaniu, przy 4 tysiacach znika od razu
To akurat wskazuje na nastawnik lub nastawniki. Już w kilku 4.2 był dokładnie taki przypadek.

Karlos1911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 2017, 21:42
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karlos1911 » 17 mar 2018, 16:26

Nastawnik ten co łańcuch napina. A nastawniku to znaczy?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 mar 2018, 14:06

Nastawnik ten co łańcuch napina
Tak
A nastawniku to znaczy?
Nie bardzo rozumiem

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 18 mar 2018, 14:53

pewnie chodziło o nastawniki ze w liczbie mnogiej tak mi się wydaje

Karlos1911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 2017, 21:42
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karlos1911 » 18 mar 2018, 21:00

Mazdomania pisze:
Nastawnik ten co łańcuch napina
Tak
A nastawniku to znaczy?
Nie bardzo rozumiem
Chodzi mi czy sa jakies inne nastawniki :P

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 19 mar 2018, 09:12

Nie, nie ma. ;)

brewka83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
Imię: Tomasz
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud

Post autor: brewka83 » 19 mar 2018, 20:32

Ja u Siebie jestem po wymianie nastawników (hiszpańskie zamienniki po ok 750szt) i po 10tkm cisza. Olej Motul 0w-40 i jak na norweskie warunki jest git.
Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie :)
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane <beczy>
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie <boisie>

Karlos1911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 2017, 21:42
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karlos1911 » 19 mar 2018, 21:24

Właśnie wróciłem z garażu i nastawnik niestety jak nowy. Pracuje dobrze jak się kołem kreci i łańcuch non stop napięty. Jutro sprawdzę drugi Ale wydawało mi się że od strony kierowcy bo dużo mocniej słychać stukanie.
Czy jest jakaś możliwość że w środku jest uszkodzony? Ma kilka małych rysek na tloczku Ale nie wyglądają groznie.
Obrazek
Obrazek

brewka83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
Imię: Tomasz
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud

Post autor: brewka83 » 19 mar 2018, 23:08

To mogą być jeszcze popychacze hydrauliczne. Lubią się też odzywać. Nastawnik wyglada jakby był wymieniony.
Ze skrzyni błędy powracają czy nie?
Co do pompy Sai to trzeba posprawdzać właśnie wszystkie podciśnienia. Od pompy do filtra powietrza idzie gruby przewód powietrzny. Zobacz czy dobrze siedzi w filtrze bo u mnie walił błędem jak był źle założony. Ja za kpl wężyków do podciśnienia w kolektorze ssącym dałem 250 zł w Aso.
Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie :)
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane <beczy>
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie <boisie>

Karlos1911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 2017, 21:42
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karlos1911 » 19 mar 2018, 23:35

brewka83 pisze:To mogą być jeszcze popychacze hydrauliczne. Lubią się też odzywać. Nastawnik wyglada jakby był wymieniony.
Ze skrzyni błędy powracają czy nie?
Co do pompy Sai to trzeba posprawdzać właśnie wszystkie podciśnienia. Od pompy do filtra powietrza idzie gruby przewód powietrzny. Zobacz czy dobrze siedzi w filtrze bo u mnie walił błędem jak był źle założony. Ja za kpl wężyków do podciśnienia w kolektorze ssącym dałem 250 zł w Aso.
Błędy że skrzyni wracają Ale nie z każdym podpięciem kompa. Popychacze, tylko teraz pytanie czy popychaczy nie było by słychać cały czas ? A nie tylko 2-4tys. Nie wiem czy rozbierać druga głowicę bo sztuki wyraźnie były z lewej. Rozrząd ustawiony idealnie, paski rolki wszystko jak nowe. Nawet nastawnik na ślizgu rysek nie ma. Jak poznać że popychacze do wymiany? Jutro może wezmę się za nie

brewka83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
Imię: Tomasz
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud

Post autor: brewka83 » 20 mar 2018, 06:08

Więc tak.
Po 1 ile ma nalotu motornia?
Po 2 jaki olej masz w nim?
Po 3 czy rozrząd ustawiony napewno na blokadach czy tylko znakach?
Po 4 nastawnik wygląda jak nowy więc stawiam na popychacze. Kolega mial z nimi problem też w 4.2 ale już nie pamiętam jak je sprawdzał. Żeby je wyjąć to rozrzad do rozpiecia. W firmie gdzie naprawiają głowice sprawdzą Ci popychacze.
U mnie przy ori 195tkm przez ten cholerny LL głowice były już dość brudne i poszły do naprawy. Okazało się że niektóre krzywki już wogóle nie pracowały. Tak potrafi załatwić głowice wymiany typu LL <wnerw>
Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie :)
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane <beczy>
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie <boisie>

Karlos1911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 2017, 21:42
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karlos1911 » 11 kwie 2018, 19:33

Problem rozwiazany. Napinacz wymieniony i jest ok. Olej 5w50. Walcze teraz z ustawieniem rozrzadu/walkow. Bo rozrzad skladalem na blokadach. Walki ustawione na znaki idealnie na srodku. A samochod jakis slabszy sie zrobil. W grupach 90-93 mam eychylenia do 22 a na wolnych -1/0. Wczesniej znaki trochr sie rozchodzily. A na zebatkach bylo 16 zebow lancucha, teraz wychodzi 15 ://

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja