S6 ANK Problem z silnikiem, wypadajace zaplony i terkotanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lip 2017, 21:42
- Lokalizacja: Suwałki
S6 ANK Problem z silnikiem, wypadajace zaplony i terkotanie
Czesc, walcze z problem w swojej eSce. Problem wyglada nastepująco. Jakis czas temu zaczelo mi cos terkotac w silniku rowno z obrotami, w zakresie 2tys-4tys i tylko pod obciazeniem przy przyspieszaniu, przy 4 tysiacach znika od razu. Zaczalem sprawdzac i vcds pokazal wypadanie zaplonow na cylindrach 5,7,8 podmienilem cefki i dalej 5,7,8. Wymienilem swiece na calej glowicy i od wczoraj blad nie wyskoczyl. Natomiast silnik dalej pracuje nie rowno. Mam blad P1522 czujnik polozenia walu, jutro wstawie zobacze czy cos sie zmieni. Czy mozliwe jest ze bledu nie ma a i tak nie pracuje na wszystkich?
Nie pokoi mnie te terkotanie w silniku, co to moze byc? Rozrzad sie przestawil? Robiony byl 10 tys temu, nastawniki czy moze panewki?
Dodam ze jak stoje na swiatlach i mam lekko popuszczony hamulec ze ciagnie samochod do przodu to tak jak by samochod podskakuje. Jak by nie mogl rowno ciagnac i na postoju trzęsie samochodem.
Dodam ze rano przy odpalaniu, nie zawsze ale lubi zaterkotac przez 1-4 sekundy.
Wchodzac w skrzynie mam bledy:
P1762-Cewka N110 zwarcie do plusa
P1850- Przesyl magistrali danych - brak informacji z silnika
P1857- Sygnal ładowania - błedna wiadomosc z silnika
Wyskoczył mi też dziś pierwszy raz błąd p1411 i p1423 - system powietrza fturnego. Niedostateczny przepływ. I
Nie pokoi mnie te terkotanie w silniku, co to moze byc? Rozrzad sie przestawil? Robiony byl 10 tys temu, nastawniki czy moze panewki?
Dodam ze jak stoje na swiatlach i mam lekko popuszczony hamulec ze ciagnie samochod do przodu to tak jak by samochod podskakuje. Jak by nie mogl rowno ciagnac i na postoju trzęsie samochodem.
Dodam ze rano przy odpalaniu, nie zawsze ale lubi zaterkotac przez 1-4 sekundy.
Wchodzac w skrzynie mam bledy:
P1762-Cewka N110 zwarcie do plusa
P1850- Przesyl magistrali danych - brak informacji z silnika
P1857- Sygnal ładowania - błedna wiadomosc z silnika
Wyskoczył mi też dziś pierwszy raz błąd p1411 i p1423 - system powietrza fturnego. Niedostateczny przepływ. I
Nie mam takiego samego silnika ale podobny wiec ..co do skrzyni to wiazke bym sprawdzil kostki itd .Terkotanie to nastawniki prawdopodobnie. Co do rorzadu to czy jest dobrze ustawiony bo 99% to przesatwione rozrzady(takie moje zdanie ).System powietrza wtornego to pompa powietrza wtornego ktora powinienes slyszec po zapaleniu silnika (strona od pazazera pod filtrem powietrza...i dwa zawory za glowicami SAI czy jakos tak sie to nazywa wraz z podcisnieniem sprawdz wszystkie wezyki podcisnienia .Jak pompa nie dziala to bezpiecznik 40 A w puszce na podszybiu ,albo umarla.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lip 2017, 21:42
- Lokalizacja: Suwałki
Po odpaleniu samochod chodzi jak jeden wielki odkurzacz, przzucam zazwyczaj na tip tronic zeby szybciej biegi zmeiniac zeby obroty male byly. Boje sie jechac do mechanika bo zapewne zapewne za nastawniki i sprawdzenie rozrzadu skasuje jak za zloto. Węzyki mam straszne niedlugo bede wymienial. Moze cos sie stac jak tak jezdze? Bo normalnie boje sie rano wsiadac zeby do roboty dojechac. Bylem teraz jeszcze sie przejechac, i odlaczylem przeplywke o dziwo praca samochodu taka sama lekko zafalowaly tylko obroty jak wyciagalem kostke, ale to moze o 100 obrotow. Stuki ustaly tylko samochod oslabl. Moge przypuszczac ze przeplywka?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lip 2017, 21:42
- Lokalizacja: Suwałki
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lip 2017, 21:42
- Lokalizacja: Suwałki
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud
Ja u Siebie jestem po wymianie nastawników (hiszpańskie zamienniki po ok 750szt) i po 10tkm cisza. Olej Motul 0w-40 i jak na norweskie warunki jest git.
Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie

A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane

Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lip 2017, 21:42
- Lokalizacja: Suwałki
Właśnie wróciłem z garażu i nastawnik niestety jak nowy. Pracuje dobrze jak się kołem kreci i łańcuch non stop napięty. Jutro sprawdzę drugi Ale wydawało mi się że od strony kierowcy bo dużo mocniej słychać stukanie.
Czy jest jakaś możliwość że w środku jest uszkodzony? Ma kilka małych rysek na tloczku Ale nie wyglądają groznie.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Czy jest jakaś możliwość że w środku jest uszkodzony? Ma kilka małych rysek na tloczku Ale nie wyglądają groznie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud
To mogą być jeszcze popychacze hydrauliczne. Lubią się też odzywać. Nastawnik wyglada jakby był wymieniony.
Ze skrzyni błędy powracają czy nie?
Co do pompy Sai to trzeba posprawdzać właśnie wszystkie podciśnienia. Od pompy do filtra powietrza idzie gruby przewód powietrzny. Zobacz czy dobrze siedzi w filtrze bo u mnie walił błędem jak był źle założony. Ja za kpl wężyków do podciśnienia w kolektorze ssącym dałem 250 zł w Aso.
Ze skrzyni błędy powracają czy nie?
Co do pompy Sai to trzeba posprawdzać właśnie wszystkie podciśnienia. Od pompy do filtra powietrza idzie gruby przewód powietrzny. Zobacz czy dobrze siedzi w filtrze bo u mnie walił błędem jak był źle założony. Ja za kpl wężyków do podciśnienia w kolektorze ssącym dałem 250 zł w Aso.
Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie

A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane

Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lip 2017, 21:42
- Lokalizacja: Suwałki
Błędy że skrzyni wracają Ale nie z każdym podpięciem kompa. Popychacze, tylko teraz pytanie czy popychaczy nie było by słychać cały czas ? A nie tylko 2-4tys. Nie wiem czy rozbierać druga głowicę bo sztuki wyraźnie były z lewej. Rozrząd ustawiony idealnie, paski rolki wszystko jak nowe. Nawet nastawnik na ślizgu rysek nie ma. Jak poznać że popychacze do wymiany? Jutro może wezmę się za niebrewka83 pisze:To mogą być jeszcze popychacze hydrauliczne. Lubią się też odzywać. Nastawnik wyglada jakby był wymieniony.
Ze skrzyni błędy powracają czy nie?
Co do pompy Sai to trzeba posprawdzać właśnie wszystkie podciśnienia. Od pompy do filtra powietrza idzie gruby przewód powietrzny. Zobacz czy dobrze siedzi w filtrze bo u mnie walił błędem jak był źle założony. Ja za kpl wężyków do podciśnienia w kolektorze ssącym dałem 250 zł w Aso.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud
Więc tak.
Po 1 ile ma nalotu motornia?
Po 2 jaki olej masz w nim?
Po 3 czy rozrząd ustawiony napewno na blokadach czy tylko znakach?
Po 4 nastawnik wygląda jak nowy więc stawiam na popychacze. Kolega mial z nimi problem też w 4.2 ale już nie pamiętam jak je sprawdzał. Żeby je wyjąć to rozrzad do rozpiecia. W firmie gdzie naprawiają głowice sprawdzą Ci popychacze.
U mnie przy ori 195tkm przez ten cholerny LL głowice były już dość brudne i poszły do naprawy. Okazało się że niektóre krzywki już wogóle nie pracowały. Tak potrafi załatwić głowice wymiany typu LL
Po 1 ile ma nalotu motornia?
Po 2 jaki olej masz w nim?
Po 3 czy rozrząd ustawiony napewno na blokadach czy tylko znakach?
Po 4 nastawnik wygląda jak nowy więc stawiam na popychacze. Kolega mial z nimi problem też w 4.2 ale już nie pamiętam jak je sprawdzał. Żeby je wyjąć to rozrzad do rozpiecia. W firmie gdzie naprawiają głowice sprawdzą Ci popychacze.
U mnie przy ori 195tkm przez ten cholerny LL głowice były już dość brudne i poszły do naprawy. Okazało się że niektóre krzywki już wogóle nie pracowały. Tak potrafi załatwić głowice wymiany typu LL

Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie

A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane

Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lip 2017, 21:42
- Lokalizacja: Suwałki
Problem rozwiazany. Napinacz wymieniony i jest ok. Olej 5w50. Walcze teraz z ustawieniem rozrzadu/walkow. Bo rozrzad skladalem na blokadach. Walki ustawione na znaki idealnie na srodku. A samochod jakis slabszy sie zrobil. W grupach 90-93 mam eychylenia do 22 a na wolnych -1/0. Wczesniej znaki trochr sie rozchodzily. A na zebatkach bylo 16 zebow lancucha, teraz wychodzi 15
/
