Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BAU 2.5 179 KM] Tylko na trójce

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Matty93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:39
Lokalizacja: Gdańsk

[ BAU 2.5 179 KM] Tylko na trójce

Post autor: Matty93 » 19 mar 2018, 12:26

Hejka A6 Klub,

Pacjent sprawuje się wzorowo na wszystkich biegach, z chwilą gdy skrzynia wrzuci 3 bieg- motorownia zaczyna pracować jak traktor - bardzo głośno klepie jakby zaraz miał wyzionąć ducha - chodzi 3 razy głośniej i mam wrażenie że nie ma mocy, na innych biegach tego nie ma, postaram się nagrać i wrzucić link z załącznikiem.

-Olej i filtry w tipie wymieniany 15 tyś km temu
- Turbina po regeneracji
- Brak błędów
- Tip płynnie zmienia biegi
- Ma moc / nie kopci (na 3 mniejsza moc i klekot niedotrzymania)
- Przebieg 365 tyś km
- Niezależnie od temperatury silnika ma to miejsce

Szanowni forumowicze , co to może być? Przeszukałem całe nasze forum i nie znalazłem wątku z podobnym problemem, auto niedługo zapewne oddam do "pompiarza" w Gdańsku choć wolałbym usłyszeć Wasze opinie zanim to zrobię.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2018, 12:34 przez Matty93, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 19 mar 2018, 12:30

Przy pełnym zakresie obrotów?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Matty93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Matty93 » 19 mar 2018, 17:53

repek92 pisze:Przy pełnym zakresie obrotów?
Cześć repek92, specjalnie jeździłem i testowałem żeby odpowiedzieć szczegółowo na Twoje pytanie, a więc z moich obserwacji wynika że zmiana kultury pracy następuje na trójce 1800-2000 obrotów aż do końca, zauważyłem że "obciążenie" ma tutaj duży wpływ - jazda pod górę (wystarczy lekki gaz i dostaje padaczki ), jazda z góry ( jeśli mocniej depnę to dostaje padaczki jest delikatnie operuje pedałem to jest ok ) i najważniejsze spostrzeżenie jak wpadnie w tą brzydką prace to potrafi tak chodzić pomimo wbicia 4tego biegu i uwaga wystarczy ze zdejmę nogę z gazu na 4ce na milisekundę to się uspokaja i powraca wzorowa praca.




Pozdrowienia

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 19 mar 2018, 18:02

Kurcze ciężko stwierdzić.a jakieś błędy w silniku skrzyni? Napewno to głos z silnika?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Matty93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Matty93 » 19 mar 2018, 18:10

W linku nagranie- słabej jakości niestety ale słychać zmianę kultury pracy silnika na samym początku filmiku jak z traktora zaczyna chodzić cicho

nagranie


@edit- 0 błedow

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 19 mar 2018, 18:24

No słyszałem. Może byś zrobił logi dynamiczne? Może coś z układem wtryskowym zaczyna się dziać i spalanie stukowe zaczyna się. To tylko przypuszczenia.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 mar 2018, 18:31

W silniku nie ma spalania stukowego, ponieważ to nie iskra zapoczątkowuje zapłon :).

Obstawiam konwerter <uoee> . W momencie dziwnej pracy na trójce jak odpuścisz gaz, to wszystko jest w porządku?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 19 mar 2018, 18:36

mat1324, chodziło mi o zmianę dawkowania np i wtedy silnik znacznie pracować inaczej &#128521;
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Matty93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Matty93 » 19 mar 2018, 18:40

mat1324 pisze:W silniku nie ma spalania stukowego, ponieważ to nie iskra zapoczątkowuje zapłon :).

Obstawiam konwerter <uoee> . W momencie dziwnej pracy na trójce jak odpuścisz gaz, to wszystko jest w porządku?
Dokładnie tak, po ponownym wciśnięciu pedału powrót do "padaczki" lub nie koniecznie , to zależy od obciążenia, całkiem możliwe tymbardziej ze nie ma innych objawów które wskazywałyby na układ wtryskowy, wybiorę się do "Skrzyniarza" w Cieplewie/Rukocinie koło Pruszcza jak najszybciej i dam Wam znać

@edit Aczkolwiek nie ślizga się jak to bywa z padającym sprzęgłem....
Matt w jaki sposób kończący się konwerter taką zmianę pracy może powodować że słychać to tak bardzo?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 19 mar 2018, 20:22

Mogą delikatnie falować obroty podczas jazdy że stałą prędkością
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Matty93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Matty93 » 12 kwie 2018, 16:42

Mały update, na jałowym biegu też silnik wchodzi w taką prace tylko na o wiele wyższych obrotach (małe obciążenie) to wskazuje definitywnie na pompę, na dniach jadę do specjalisty od pompy i będę wiedział co ją boli

[ Dodano: 2018-03-28, 16:12 ]
Diagnoza: zatarty tłok przestawiacza kąta wtrysku który jak stanie w zależności od pozycji może powodować głośna/twardą pracę - w skrajnych przypadkach problemy z rozruchem.

Być może sam tłok niestety jest szansa ze do wymiany będzie też korpus a wtedy koszty mogą być bardzo duże

Pompy w BAU niby pancerna, jak widać też padają...
Przebieg 365tyś

[ Dodano: 2018-04-12, 16:42 ]
Pompa po regeneracji a silnik jak wpadal w glosna prace tak nadal wpada...

Chodzi bardziej miekko, miej pali i ma wiecej mocy ale praca z nagrania ktore wrzucilem zostala



Ratunku... czy te silniki tak maja czy cos jest nie halo? Prosba o komentarze posiadaczy o przesluchanie nagrania

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja