Swap 4.2 V8 ARS tip na manual
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Niepali się, bo zostawiłem podłączony pozycjoner skrzyni na pozycji P, jak go tylko odłączysz na liczniku masz choinkę, a tak sterownik automatu pracuje sobie w awarii i ABS ESP też działa. Co do dynamiki 1 i 6 bieg niepotrzebny, na 1 wbija tak w fotel, że niewiadomo czego się łapać, a 6 to bieg do kulania i oszczędnej jazdy 1900obr przy 100km/h, ale mi to odpowiada, nauczyłem się spokojnej jazdy na skrzyni 5HP24, która jest takim samym niewypałem jak silnik 2.5 TDI V6... Ogólnie jestem zadowolony, sprzęgło z dwumasą pracuje BDB, nie ma szarpnięć, nie ma luzów, ale męczy mnie ta ciężko wchodząca i wychodząca dwójka. Może ktoś podsunie jakiś pomysł...
Możesz pisać że wszystko gra a i tak nie uwierzą, bo nie wiedzieć czemu, cały czas panuje przekonanie że taki swap to masakra elektryczna. Sprawa prosta jak budowa cepa. Nie odpinasz sterownika skrzyni (wtedy abs/esp działa) i mostkujesz przekaźnik od skrzyni (żeby można było auto odpalić). Nic prostszego. Sterownik skrzyni myśli że skrzynia jest w trybie awaryjnym na 3 biegu i niech tak myśli! Moc jest, moment jest, wszystko gra i buczy. Dobrze by było pokombinować z czujnikiem sprzęgła żeby tempomat dobrze działał. Rozwiązanie w załączniku.
![Obrazek]()
Jeśli chodzi o ciężką dwójkę, oby to nie synchronizator.
Jeśli chodzi o ciężką dwójkę, oby to nie synchronizator.
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami ...
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
wypiąłeś ten kabel z licznika?Rzeski_STG pisze:Niepali się, bo zostawiłem podłączony pozycjoner skrzyni na pozycji P, jak go tylko odłączysz na liczniku masz choinkę, a tak sterownik automatu pracuje sobie w awarii i ABS ESP też działa. Co do dynamiki 1 i 6 bieg niepotrzebny, na 1 wbija tak w fotel, że niewiadomo czego się łapać, a 6 to bieg do kulania i oszczędnej jazdy 1900obr przy 100km/h, ale mi to odpowiada, nauczyłem się spokojnej jazdy na skrzyni 5HP24, która jest takim samym niewypałem jak silnik 2.5 TDI V6... Ogólnie jestem zadowolony, sprzęgło z dwumasą pracuje BDB, nie ma szarpnięć, nie ma luzów, ale męczy mnie ta ciężko wchodząca i wychodząca dwójka. Może ktoś podsunie jakiś pomysł...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Na szczęście u mnie nie ma tempomatu, brak czujnika sprzęgła nie przeszkadza, jeździ się dobrze, nie ma przegazówki przy zmianie biegów. Przekaźnika rozrusznika też nie musiałem mostkować, bo pozycjoner automatu jest na pozycji P. Kabla narazie nie odpinałem, bo nie mam za bardzo czasu na grzebanie, cieszę się że samochód jeździ. Chciałem podłączyć komputer i zmienić kodowanie licznika na manual, żeby nie było PRND123 na fisie, ale z pośpiechu przy składaniu samochodu nie wsadziłem wtyczki OBD na swoje miejsce i gdzieś dynda pod konsola. Hehe
Synchronizator to raczej nie będzie, bo 2 wchodzi bez zgrzytu. Zacznę od zamówienia oryginalnego wybieraka od 6 biegowego liftu, bo ten co mam teraz nie wiem od czego pochodzi, bo z tego co widziałem na allegro żaden wybierak A6 od 6 biegowej skrzyni nie jest mocowany z boku skrzyni tylko na górze.
Synchronizator to raczej nie będzie, bo 2 wchodzi bez zgrzytu. Zacznę od zamówienia oryginalnego wybieraka od 6 biegowego liftu, bo ten co mam teraz nie wiem od czego pochodzi, bo z tego co widziałem na allegro żaden wybierak A6 od 6 biegowej skrzyni nie jest mocowany z boku skrzyni tylko na górze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Nie pomogło, niestety zdjąłem skrzynie i rozpołowiłem, jest coś nie tak z synchronizatorem 1-2 bieg, widełki ciężko przesuwają sie na zębatkę 2 biegu i cięzko wracają. Zawiozłem skrzynie znajomemu zeby to zrobił, bo nie wiem jak dobrać się do tego synchronizatora, a nie chce nic zepsuć skoro skrzynia tak ładnie chodzi 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 26 lis 2010, 08:21
- Lokalizacja: Gliwice
Cześć, jak dalsza walka z tematem?
Aktualnie przymierzam się do swap'a w S6 C5 i cięgle nurtuje mnie kilka pytań
Czy miałeś w swoim aucie parktronic? Zastanawiam się czy moduł od parktornic'a komunikuje się jakoś ze skrzynią i czy nie będzie problemu z aktywacją po wrzuceniu wstecznego.
Jeśli chodzi o koło zamachowe: czy po dołożeniu tego dystansu wał wszedł bez problemu? - zawsze to jakaś zmiana długości. Ja najprawdopodobniej zrobię zamach na zmówienie i poskładam ze sprzęgłem od 2.5tdi (mam takiego całego dawcę).
Aktualnie przymierzam się do swap'a w S6 C5 i cięgle nurtuje mnie kilka pytań

Czy miałeś w swoim aucie parktronic? Zastanawiam się czy moduł od parktornic'a komunikuje się jakoś ze skrzynią i czy nie będzie problemu z aktywacją po wrzuceniu wstecznego.
Jeśli chodzi o koło zamachowe: czy po dołożeniu tego dystansu wał wszedł bez problemu? - zawsze to jakaś zmiana długości. Ja najprawdopodobniej zrobię zamach na zmówienie i poskładam ze sprzęgłem od 2.5tdi (mam takiego całego dawcę).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 26 lis 2010, 08:21
- Lokalizacja: Gliwice
Dzięki za informację 
Czyli tak naprawdę największy problem to ogarnięcie sprzęgła (praktycznie niedostępne koło zamachowe pod 4.2 w wersji z manualną skrzynią).
Mam jeszcze jedno pytanie bo nie bardzo się orientuję: czy tempomat korzysta z krańcówki przy pedale hamulca aby wyłączyć tempomat po wciśnięciu hamulca? Pytam pod kątem ogarnięcia czujnika przy pedale sprzęgła.
Co do pozostałych błędów w elektronice: wydaje mi się i z tego co się dowiadywałem czasem wystarczy przekodować sterowniki (abs, silnik itp). Czy mam rację czy jestem w błędzie?

Czyli tak naprawdę największy problem to ogarnięcie sprzęgła (praktycznie niedostępne koło zamachowe pod 4.2 w wersji z manualną skrzynią).
Mam jeszcze jedno pytanie bo nie bardzo się orientuję: czy tempomat korzysta z krańcówki przy pedale hamulca aby wyłączyć tempomat po wciśnięciu hamulca? Pytam pod kątem ogarnięcia czujnika przy pedale sprzęgła.
Co do pozostałych błędów w elektronice: wydaje mi się i z tego co się dowiadywałem czasem wystarczy przekodować sterowniki (abs, silnik itp). Czy mam rację czy jestem w błędzie?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
tak naprawdę z teych sygnałów korzysta ECU nie tylko sam tempomat , czujnik hamulca jest 4 pinowy - dwa piny zapalają światła stop , dwa piny to sygnał do ECU ( działają odwrotnie , jak jeden zapala światła stop to dla ECU rozwiera obwód , ja puszczony hamulec to dla ECU jest zwarty obwód ) , czujnik sprzęgła jest tylko dwupinowy
co do reszty - ECU do wymiany lub sflashowania ( jezli dobrze kojarzę nie przekodujesz ) , ESP/ABS do przekodowania , zegary tak samo
co do reszty - ECU do wymiany lub sflashowania ( jezli dobrze kojarzę nie przekodujesz ) , ESP/ABS do przekodowania , zegary tak samo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 26 lis 2010, 08:21
- Lokalizacja: Gliwice
Czyli w najgorszym przypadku dołożenie czujnika przy pedale i podpięcie się do odpowiednich przewodów od czujnika z pedału hamulca.
Co do ECU - czytałem właśnie, że sterownik z 4.2 nie wersji S6 nie da się przekodować - A6 4.2 chyba nie wychodziło w wersji z manualem, natomiast S6 już tak i możliwe że uda się przekodować. W każdym razie, w najgorszym wypadku wgranie softu z manuala - co nie powinno być problemem.
Teraz tylko znaleźć czas na to wszystko
P.S. Dzięki za info
Co do ECU - czytałem właśnie, że sterownik z 4.2 nie wersji S6 nie da się przekodować - A6 4.2 chyba nie wychodziło w wersji z manualem, natomiast S6 już tak i możliwe że uda się przekodować. W każdym razie, w najgorszym wypadku wgranie softu z manuala - co nie powinno być problemem.
Teraz tylko znaleźć czas na to wszystko

P.S. Dzięki za info
