Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Swap 4.2 V8 ARS tip na manual

Układ napędowy i skrzynie biegów
Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Swap 4.2 V8 ARS tip na manual

Post autor: Rzeski_STG » 22 wrz 2017, 19:48

Witam !!

Chcę zrobić w swoim A6 4.2 swap skrzyni z tipa na manual. Mam już dość tej skrzyni, rok temu robiona i sprzęgło regenerowane, zrobiłem 10 tyś i sprzęgło już niedomaga. Wiem że skrzynka podejdzie praktycznie każda, tylko zastanawia mnie sprzęgło czy podejdzie od 2.5 TDI albo od 2.8 V6, nie wiem czy koronka czujnika koła zamachowego jest taka sama. Ktoś przerabiał ten temat ?? Wiem, że można kupić kompletne sprzęgło do 4.2, ale ceny są zabójcze.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 wrz 2017, 21:36

Ja bym się dodatkowo zainteresował jak ugryźć brak ECU dla manuala ;)

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 22 wrz 2017, 21:51

Z tym to się da, zanim zacznę po raz trzeci wyciągać skrzynie z samochodu, chciałbym wiedzieć czy podejdzie sprzęgło od innego silnika.

opornik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 31 sty 2016, 12:49
Lokalizacja: Nisko

Post autor: opornik » 01 paź 2017, 13:20

Sprawa wyglada tak.
Sprzegło - tarcza, docisk, łozysko - musisz kupic z 4,2 v8 - zadne inne nie pasuje.
Natomiast koło zamachowe musisz zrobic nowe na CNC - koszt okolo 1500-1800 zł

Zrobiłem tipa na manuala, sterownik tez ogarnołem. nieliczac mojej roboty i sprzedanych czesci z automatu - okolo 4 tys.

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 02 paź 2017, 17:25

Ja chyba od Ciebie kupiłem twoja uszkodzoną skrzynie:) Znalazlem komplet sprzegla z dwumasem z s4 b6 b7 4.2 V8. Czy taki zestaw podejdzie?

opornik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 31 sty 2016, 12:49
Lokalizacja: Nisko

Post autor: opornik » 02 paź 2017, 21:05

a wysyłałem skrzynie gdzies na pomorze, fakt.... co sie z nia stało ??

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 02 paź 2017, 22:02

Zrobilem z dwoch skrzyn jedna i smiga, w twojej napewno byl uszkodzony sterownik, bo zle zapinal drugi bieg no i regeneracja sprzegla, ktore juz pada po przejechaniu 11 tys km. A co myslisz o tym komplecie sprzegla od S4?

opornik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 31 sty 2016, 12:49
Lokalizacja: Nisko

Post autor: opornik » 03 paź 2017, 20:45

nie wiem w sumie - z s4 to dwumas, trzeba by porównac wymiary koła.
ja robiłem nowy zamach - jednomas i sprzegło z 4,2 - wada - sprzegło było bardzo twarde.

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 08 paź 2017, 20:55

Sprzęgło, skrzynia, wybierak, dyfer i pedały już zamówione. Zostały jeszcze wał i półosie, ale to później. Jak wygląda sprawa z ABS i sterownikiem silnika ?? Co jeszcze trzeba zrobić, wole zapytać niż dochodzić samemu ??

duczez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 paź 2017, 09:13
Lokalizacja: Otwock

Post autor: duczez » 10 paź 2017, 10:06

Cześć, też już zaczynam myśleć o manualu w moim ARS. Tip działa dobrze, ale wiem że to tylko kwestia czasu więc zawczasu zaczynam kompletować graty.
Mam już:
1. Skrzynia manual 6 bieg z A6C5 2.5TDI quattro EKM FTL
2. Półosie tylne A6C5 2.5TDI quattro
3. Dyfer z jednego samochodu co skrzynia A6C5 2.5TDI quattro

Potrzebuję:
1. Półosie przednie
2. Wał
3. Pedały
4. Wybierak
5. Dwumasa z RS4B5 2.7TT albo jednomas ze strony SIDmotorsport
6. Sprzęgło z RS4B5 2.7TT

Tak jak wspominałem powoli będę zbierał graciarnię. Skrzynię mam z chłodzeniem więc bajka, bardzo żywotne skrzynie. Chłodzenie trzeba będzie rzeźbić.
Znam chłopaka z grupy który jeździ ARS'em w manualu i jest bardzo zadowolony. Mówił, że jedyne co trzeba zrobić to coś zmienić w module komfortu, ale nie wiem co dokładnie. Przycisnę go to coś podpowie ;) . Jedyny minus (choć nie uważam tego za minus) to na FISie widać tryb awaryjny tipa. Będę monitorował temat i jak coś będę wiedział oczywiście dam znać ;)
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami ...

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 11 paź 2017, 21:49

Ja już zacząłem robote, dyfer, wybierak i pedały już na swoim miejscu, skrzynia też już leży FTL od 2.5 TDI również z chłodzeniem. Czekam cały czas na sprzęgło i stoję z robotą... a to największa zagadka bo zamówiłem sprzęgło od S4 B6 i nie wiem czy podejdzie. Mam problem z półosiami i wałem, na allegro ciężko znaleźć od 6 biegowego manuala. Ma ktoś może numery półosi i wału do takiej skrzyni ??

duczez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 paź 2017, 09:13
Lokalizacja: Otwock

Post autor: duczez » 11 paź 2017, 23:23

Wał - 4B0521106E
Półosie przód- 4B0407271C
- 4B0407272C.

Półosie tył - 4B0501203C

Wał podobno każdy podchodzi od C6, ale info nie potwierdzone. Półosie przednie były takie same w 1.9, 2.5, 2.4 i 2.8. Ale na numery trzeba patrzeć dla pewności. Sprawdź czy czasem tylne półosie nie podejdą od V8, w niektórych modelach V był ten sam dyfer co w 2.5 tdi.

Dokupiłem już wał, półosie przednie, wybierak i pedały.

Wymieniałeś uszczelniacze dyfra, tuleje gumowe mocowań i olej dyfra? Serwisowałeś skrzynię?

Jak zamierzasz ogarnąć ECU?
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami ...

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 12 paź 2017, 23:20

Sprzęgło od S4 B6 jest za grube i trze o obudowę skrzyni, ale dziś kupiłem dystans skrzyni od S4, cieniutki może 5mm i wszystko gra, ale napotkałem kolejny problem wieniec jest większy i rozrusznik nie pasuje, ale mam nadzieję że rozrusznik od S4 załatwi sprawę...

Półosie tył są takie same, nie trzeba kupować.
Nigdzie nie ma wału do 6 biegowego manuala, może rozszerzymy temat z tymi wałami od C6 ??

opornik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 31 sty 2016, 12:49
Lokalizacja: Nisko

Post autor: opornik » 14 paź 2017, 00:27

najlepiej kupic komplet z a6c5 2,5 tdi - czyli skrzynia, wał, dyfer i półosie przod.

Półosie tył zostaja te co są, nie ma rożnic.

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 14 paź 2017, 08:42

Osobiscie nie mam 4.2, natomiast kuzyn mial 4.2 ars wlasnie i robil na gratach od 2.7biturbo. Docisk od sprzegla mial na zamowienie robiony.

Najwiekszy problem to ECU. Nie zawsze da sie go zmodyfikowac i wtedy trzeba kombinowac z ECU chyba od S6. Jezdzic można na starym ECU po lekkiej modyfikacji ale nie bedzie ABS jak sie nie myle.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl