Chcę zrobić w swoim A6 4.2 swap skrzyni z tipa na manual. Mam już dość tej skrzyni, rok temu robiona i sprzęgło regenerowane, zrobiłem 10 tyś i sprzęgło już niedomaga. Wiem że skrzynka podejdzie praktycznie każda, tylko zastanawia mnie sprzęgło czy podejdzie od 2.5 TDI albo od 2.8 V6, nie wiem czy koronka czujnika koła zamachowego jest taka sama. Ktoś przerabiał ten temat
Swap 4.2 V8 ARS tip na manual
-
Rzeski_STG
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Swap 4.2 V8 ARS tip na manual
Witam 
Chcę zrobić w swoim A6 4.2 swap skrzyni z tipa na manual. Mam już dość tej skrzyni, rok temu robiona i sprzęgło regenerowane, zrobiłem 10 tyś i sprzęgło już niedomaga. Wiem że skrzynka podejdzie praktycznie każda, tylko zastanawia mnie sprzęgło czy podejdzie od 2.5 TDI albo od 2.8 V6, nie wiem czy koronka czujnika koła zamachowego jest taka sama. Ktoś przerabiał ten temat
Wiem, że można kupić kompletne sprzęgło do 4.2, ale ceny są zabójcze.
Chcę zrobić w swoim A6 4.2 swap skrzyni z tipa na manual. Mam już dość tej skrzyni, rok temu robiona i sprzęgło regenerowane, zrobiłem 10 tyś i sprzęgło już niedomaga. Wiem że skrzynka podejdzie praktycznie każda, tylko zastanawia mnie sprzęgło czy podejdzie od 2.5 TDI albo od 2.8 V6, nie wiem czy koronka czujnika koła zamachowego jest taka sama. Ktoś przerabiał ten temat
-
Rzeski_STG
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Sprawa wyglada tak.
Sprzegło - tarcza, docisk, łozysko - musisz kupic z 4,2 v8 - zadne inne nie pasuje.
Natomiast koło zamachowe musisz zrobic nowe na CNC - koszt okolo 1500-1800 zł
Zrobiłem tipa na manuala, sterownik tez ogarnołem. nieliczac mojej roboty i sprzedanych czesci z automatu - okolo 4 tys.
Sprzegło - tarcza, docisk, łozysko - musisz kupic z 4,2 v8 - zadne inne nie pasuje.
Natomiast koło zamachowe musisz zrobic nowe na CNC - koszt okolo 1500-1800 zł
Zrobiłem tipa na manuala, sterownik tez ogarnołem. nieliczac mojej roboty i sprzedanych czesci z automatu - okolo 4 tys.
-
Rzeski_STG
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
Rzeski_STG
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
Rzeski_STG
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Cześć, też już zaczynam myśleć o manualu w moim ARS. Tip działa dobrze, ale wiem że to tylko kwestia czasu więc zawczasu zaczynam kompletować graty.
Mam już:
1. Skrzynia manual 6 bieg z A6C5 2.5TDI quattro EKM FTL
2. Półosie tylne A6C5 2.5TDI quattro
3. Dyfer z jednego samochodu co skrzynia A6C5 2.5TDI quattro
Potrzebuję:
1. Półosie przednie
2. Wał
3. Pedały
4. Wybierak
5. Dwumasa z RS4B5 2.7TT albo jednomas ze strony SIDmotorsport
6. Sprzęgło z RS4B5 2.7TT
Tak jak wspominałem powoli będę zbierał graciarnię. Skrzynię mam z chłodzeniem więc bajka, bardzo żywotne skrzynie. Chłodzenie trzeba będzie rzeźbić.
Znam chłopaka z grupy który jeździ ARS'em w manualu i jest bardzo zadowolony. Mówił, że jedyne co trzeba zrobić to coś zmienić w module komfortu, ale nie wiem co dokładnie. Przycisnę go to coś podpowie
. Jedyny minus (choć nie uważam tego za minus) to na FISie widać tryb awaryjny tipa. Będę monitorował temat i jak coś będę wiedział oczywiście dam znać 
Mam już:
1. Skrzynia manual 6 bieg z A6C5 2.5TDI quattro EKM FTL
2. Półosie tylne A6C5 2.5TDI quattro
3. Dyfer z jednego samochodu co skrzynia A6C5 2.5TDI quattro
Potrzebuję:
1. Półosie przednie
2. Wał
3. Pedały
4. Wybierak
5. Dwumasa z RS4B5 2.7TT albo jednomas ze strony SIDmotorsport
6. Sprzęgło z RS4B5 2.7TT
Tak jak wspominałem powoli będę zbierał graciarnię. Skrzynię mam z chłodzeniem więc bajka, bardzo żywotne skrzynie. Chłodzenie trzeba będzie rzeźbić.
Znam chłopaka z grupy który jeździ ARS'em w manualu i jest bardzo zadowolony. Mówił, że jedyne co trzeba zrobić to coś zmienić w module komfortu, ale nie wiem co dokładnie. Przycisnę go to coś podpowie
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami ...
-
Rzeski_STG
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Ja już zacząłem robote, dyfer, wybierak i pedały już na swoim miejscu, skrzynia też już leży FTL od 2.5 TDI również z chłodzeniem. Czekam cały czas na sprzęgło i stoję z robotą... a to największa zagadka bo zamówiłem sprzęgło od S4 B6 i nie wiem czy podejdzie. Mam problem z półosiami i wałem, na allegro ciężko znaleźć od 6 biegowego manuala. Ma ktoś może numery półosi i wału do takiej skrzyni 
Wał - 4B0521106E
Półosie przód- 4B0407271C
- 4B0407272C.
Półosie tył - 4B0501203C
Wał podobno każdy podchodzi od C6, ale info nie potwierdzone. Półosie przednie były takie same w 1.9, 2.5, 2.4 i 2.8. Ale na numery trzeba patrzeć dla pewności. Sprawdź czy czasem tylne półosie nie podejdą od V8, w niektórych modelach V był ten sam dyfer co w 2.5 tdi.
Dokupiłem już wał, półosie przednie, wybierak i pedały.
Wymieniałeś uszczelniacze dyfra, tuleje gumowe mocowań i olej dyfra? Serwisowałeś skrzynię?
Jak zamierzasz ogarnąć ECU?
Półosie przód- 4B0407271C
- 4B0407272C.
Półosie tył - 4B0501203C
Wał podobno każdy podchodzi od C6, ale info nie potwierdzone. Półosie przednie były takie same w 1.9, 2.5, 2.4 i 2.8. Ale na numery trzeba patrzeć dla pewności. Sprawdź czy czasem tylne półosie nie podejdą od V8, w niektórych modelach V był ten sam dyfer co w 2.5 tdi.
Dokupiłem już wał, półosie przednie, wybierak i pedały.
Wymieniałeś uszczelniacze dyfra, tuleje gumowe mocowań i olej dyfra? Serwisowałeś skrzynię?
Jak zamierzasz ogarnąć ECU?
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami ...
-
Rzeski_STG
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Sprzęgło od S4 B6 jest za grube i trze o obudowę skrzyni, ale dziś kupiłem dystans skrzyni od S4, cieniutki może 5mm i wszystko gra, ale napotkałem kolejny problem wieniec jest większy i rozrusznik nie pasuje, ale mam nadzieję że rozrusznik od S4 załatwi sprawę...
Półosie tył są takie same, nie trzeba kupować.
Nigdzie nie ma wału do 6 biegowego manuala, może rozszerzymy temat z tymi wałami od C6
Półosie tył są takie same, nie trzeba kupować.
Nigdzie nie ma wału do 6 biegowego manuala, może rozszerzymy temat z tymi wałami od C6
-
volvo132
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 77
- Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Osobiscie nie mam 4.2, natomiast kuzyn mial 4.2 ars wlasnie i robil na gratach od 2.7biturbo. Docisk od sprzegla mial na zamowienie robiony.
Najwiekszy problem to ECU. Nie zawsze da sie go zmodyfikowac i wtedy trzeba kombinowac z ECU chyba od S6. Jezdzic można na starym ECU po lekkiej modyfikacji ale nie bedzie ABS jak sie nie myle.
Najwiekszy problem to ECU. Nie zawsze da sie go zmodyfikowac i wtedy trzeba kombinowac z ECU chyba od S6. Jezdzic można na starym ECU po lekkiej modyfikacji ale nie bedzie ABS jak sie nie myle.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi










