1.8 T Szarpie i przerywa na wysokich obrotach
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
sytuacja patowa
mam jeszcze jedną prośbę a mianowicie , ma wlepce z winem mam napisany AWT , na głowicy wybite BFB
i w sumie to nie wiem czy w przeszłości miał zmieniony cały słupek czy tylko głowicę . Możecie mi napisać po czym poznać czy to AWT czy BFB tak że jak będe szukał motoru nie popełnić błędu , a może jest inny typ ,który wejdzie bez problemu , i to myślę będzie chyba koniec tematu, bo koła na nowo nie wymyślimy
mam jeszcze jedną prośbę a mianowicie , ma wlepce z winem mam napisany AWT , na głowicy wybite BFB
i w sumie to nie wiem czy w przeszłości miał zmieniony cały słupek czy tylko głowicę . Możecie mi napisać po czym poznać czy to AWT czy BFB tak że jak będe szukał motoru nie popełnić błędu , a może jest inny typ ,który wejdzie bez problemu , i to myślę będzie chyba koniec tematu, bo koła na nowo nie wymyślimy
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam , minęło sporo czasu ale sytuacja bez zmian , jedyne co się zmieniło to to że zamiast świecy NGK na której robiłem max 300km zakładam świece DENSO K20TT i na tej świecy robie po 1 tys i tak sobie radzę
Ale oco mi chodzi , jak wiecie mam na drugim cyl. wstawioną tulejkę , szukam po necie informacji i rzucił mi się w oczy jeden artykuł,który dał mi wiele do myślenia , podejrzewam że tulejka mogła zostać źle zamontowana tzn. zbyt wysoko lub za głęboko co zmieniło punkt zapłonu i kompresie zacytuję tu ten artykuł , co sądzicie , jak sprawdzić czy świeca nie siedzi za głęboko lub za płytko ?
cytat.
Tuleja z nowym gwintem jest zdecydowanie najlepszym i najtrwalszym rozwiązaniem. Są dwa rodzaje rozwiązań "tulejowych" w naszym przypadku:
tuleja wkręcona, dystansowa
tuleja zwykła
"Tuleja dystansowa cechuje się tym, że nie wymaga ona rozwiercania otworu w głowicy. Jest ona wkręcona na stary gwint po świecy, ale posiada np. inny skok gwintu lub jest stożkowa, tak, że po wkręceniu w aluminiową głowicę trzyma się mocno i pewnie. Tuleja ta wystaje z głowicy, a w jej przedłużeniu jest gwint na świecę M14x1,25. Świecę wkręca się w tę głowicę. Takie rozwiązanie można z powodzeniem nazwać profesjonalną tymczasową naprawą. Tymczasową, ponieważ powoduje, że świeca wkręcona jest wyżej w komorze spalania i może niekiedy znacznie wpływać na kulturę pracy silnika. Zmienia się kompresja oraz miejsce zapłonu mieszanki i ma to swoje reperkusje w procesie spalania mieszanki. Na takiej tulei można jeździć, ale to już nie jest to samo."
cały link z opisem - Jak naprawić zerwany gwint w głowicy
https://tipy.interia.pl/artykul_18592,j ... .html#bcGo
[ Dodano: 2017-12-25, 15:23 ]
Panowie a jakbym pozbył się tej podkładki uszczelniajacej na świecy to świeca siadła by głębiej, jak myślicie uszczelni się bez podkładki?
Ale oco mi chodzi , jak wiecie mam na drugim cyl. wstawioną tulejkę , szukam po necie informacji i rzucił mi się w oczy jeden artykuł,który dał mi wiele do myślenia , podejrzewam że tulejka mogła zostać źle zamontowana tzn. zbyt wysoko lub za głęboko co zmieniło punkt zapłonu i kompresie zacytuję tu ten artykuł , co sądzicie , jak sprawdzić czy świeca nie siedzi za głęboko lub za płytko ?
cytat.
Tuleja z nowym gwintem jest zdecydowanie najlepszym i najtrwalszym rozwiązaniem. Są dwa rodzaje rozwiązań "tulejowych" w naszym przypadku:
tuleja wkręcona, dystansowa
tuleja zwykła
"Tuleja dystansowa cechuje się tym, że nie wymaga ona rozwiercania otworu w głowicy. Jest ona wkręcona na stary gwint po świecy, ale posiada np. inny skok gwintu lub jest stożkowa, tak, że po wkręceniu w aluminiową głowicę trzyma się mocno i pewnie. Tuleja ta wystaje z głowicy, a w jej przedłużeniu jest gwint na świecę M14x1,25. Świecę wkręca się w tę głowicę. Takie rozwiązanie można z powodzeniem nazwać profesjonalną tymczasową naprawą. Tymczasową, ponieważ powoduje, że świeca wkręcona jest wyżej w komorze spalania i może niekiedy znacznie wpływać na kulturę pracy silnika. Zmienia się kompresja oraz miejsce zapłonu mieszanki i ma to swoje reperkusje w procesie spalania mieszanki. Na takiej tulei można jeździć, ale to już nie jest to samo."
cały link z opisem - Jak naprawić zerwany gwint w głowicy
https://tipy.interia.pl/artykul_18592,j ... .html#bcGo
[ Dodano: 2017-12-25, 15:23 ]
Panowie a jakbym pozbył się tej podkładki uszczelniajacej na świecy to świeca siadła by głębiej, jak myślicie uszczelni się bez podkładki?
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Nie wiem czy to coś da, ja bym szukał całej głowicy, zregenerował i założył tak jak ma być. Tym ściągnięciem podkładki wchodzisz troszkę w druciarstwo a audi tego nie lubi.Patryk1981 pisze:Panowie a jakbym pozbył się tej podkładki uszczelniajacej na świecy to świeca siadła by głębiej, jak myślicie uszczelni się bez podkładki?
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witajcie , jak już wspomniałem nie cierpię martwych tematów , myślę że dziś mój problem z upalaniem świecy się rozwiązał ,dziś zaczęła kopcić strasznie na biało , zresztą zawsze kopciła od roboty tej głowicy lecz tłumaczyłem to sobie gazem , tak czy siak wykręciłem dziś świece z tego cylindra i zapodałem kamere,moim oczom ukazała się woda na tłoku , jak już rozumiecie huj szczelił głowice .dodatkowo na 3 i 4 cyl. widać ślady podciekania , stwierdziłem że daję ją do spawania i kompleksowej regeneracji . jak na razie tyle w temacie , ale to ostanie 2 tys jakie wkładam , jeśli jeszcze coś wyjdzie bzdurnego to wstawię filmik pod tytułem " jak pali się a6 c5 "
[ Dodano: 2018-03-12, 19:46 ]
Witam , kupiłem nową głowicę ,rozrząd świece oleje uszczelki niby jest OK ale możecie mi powiedzieć z łogów czy na pewno VAGLOG nie działa ale jest zastępczy , mam nadzieję że odpali
002-033
http://log.malonetuning.com/chart/22997 ... QsK%2FAAAA
003 -020
http://log.malonetuning.com/chart/22997 ... OiQsKXAAAA
115-118
http://log.malonetuning.com/chart/22997 ... fCjsKtAAAA
Z góry Dziękuje.
[ Dodano: 2018-03-12, 19:46 ]
Witam , kupiłem nową głowicę ,rozrząd świece oleje uszczelki niby jest OK ale możecie mi powiedzieć z łogów czy na pewno VAGLOG nie działa ale jest zastępczy , mam nadzieję że odpali
002-033
http://log.malonetuning.com/chart/22997 ... QsK%2FAAAA
003 -020
http://log.malonetuning.com/chart/22997 ... OiQsKXAAAA
115-118
http://log.malonetuning.com/chart/22997 ... fCjsKtAAAA
Z góry Dziękuje.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Łukasz ma mnie już dośćbendzji pisze:niech sie łukasz13 wypowie
Chyba znalazłem , spadła Tip z turbiny , zrobię nowe logi i zapodam
[ Dodano: 2018-03-15, 06:48 ]
Poprawiłem Tip i oto logi , wydaje mi się że na LPG wygląda to lepiej . Można poprosić o werdykt
LPG - http://vaglogi.pl/log-033_002_eYXe0U4.html
PB - http://vaglogi.pl/log-002_033_0SjBW64.html
- http://vaglogi.pl/log-115_118_221PcA2.html
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Na pb troche ubogo, może być pompa, najlepiej by było sprawdzić ciśnienie paliwa, ale najpierw oczywiście szczselność dolotu bo to od tego zawsze powinno się zaczynać naprawy w tym silniku , turbo dość słabo wstaje, być może nieszczlność, albo jest już troche zmęczone.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit