Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

1.8 T Szarpie i przerywa na wysokich obrotach

Silniki benzynowe
Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 26 sie 2017, 08:13

Kwestia wyboru, jak fachowo ma być zrobiony remont to dlaczego nie, tylko takie coś kosztuje i nie ma co liczyć że wyjdzie tanio. Ja bym pewnie szukał angola z niskim przebiegiem, sprawdził motor(ciśnienie oleju, kompresję) i wstawił zamiast tego co masz.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 26 sie 2017, 09:24

sytuacja patowa :|

mam jeszcze jedną prośbę a mianowicie , ma wlepce z winem mam napisany AWT , na głowicy wybite BFB
i w sumie to nie wiem czy w przeszłości miał zmieniony cały słupek czy tylko głowicę . Możecie mi napisać po czym poznać czy to AWT czy BFB tak że jak będe szukał motoru nie popełnić błędu , a może jest inny typ ,który wejdzie bez problemu , i to myślę będzie chyba koniec tematu, bo koła na nowo nie wymyślimy :|
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 27 sie 2017, 16:15

BFB było tylko w a4, Najszybciej to chyba znajdziesz AWT czyli taki jaki siedział oryginalnie.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 25 gru 2017, 15:23

Witam , minęło sporo czasu ale sytuacja bez zmian , jedyne co się zmieniło to to że zamiast świecy NGK na której robiłem max 300km zakładam świece DENSO K20TT i na tej świecy robie po 1 tys i tak sobie radzę :)

Ale oco mi chodzi , jak wiecie mam na drugim cyl. wstawioną tulejkę , szukam po necie informacji i rzucił mi się w oczy jeden artykuł,który dał mi wiele do myślenia , podejrzewam że tulejka mogła zostać źle zamontowana tzn. zbyt wysoko lub za głęboko co zmieniło punkt zapłonu i kompresie zacytuję tu ten artykuł , co sądzicie , jak sprawdzić czy świeca nie siedzi za głęboko lub za płytko ?

cytat.

Tuleja z nowym gwintem jest zdecydowanie najlepszym i najtrwalszym rozwiązaniem. Są dwa rodzaje rozwiązań "tulejowych" w naszym przypadku:

tuleja wkręcona, dystansowa
tuleja zwykła


"Tuleja dystansowa cechuje się tym, że nie wymaga ona rozwiercania otworu w głowicy. Jest ona wkręcona na stary gwint po świecy, ale posiada np. inny skok gwintu lub jest stożkowa, tak, że po wkręceniu w aluminiową głowicę trzyma się mocno i pewnie. Tuleja ta wystaje z głowicy, a w jej przedłużeniu jest gwint na świecę M14x1,25. Świecę wkręca się w tę głowicę. Takie rozwiązanie można z powodzeniem nazwać profesjonalną tymczasową naprawą. Tymczasową, ponieważ powoduje, że świeca wkręcona jest wyżej w komorze spalania i może niekiedy znacznie wpływać na kulturę pracy silnika. Zmienia się kompresja oraz miejsce zapłonu mieszanki i ma to swoje reperkusje w procesie spalania mieszanki. Na takiej tulei można jeździć, ale to już nie jest to samo."

cały link z opisem - Jak naprawić zerwany gwint w głowicy
https://tipy.interia.pl/artykul_18592,j ... .html#bcGo

[ Dodano: 2017-12-25, 15:23 ]
Panowie a jakbym pozbył się tej podkładki uszczelniajacej na świecy to świeca siadła by głębiej, jak myślicie uszczelni się bez podkładki?
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 25 gru 2017, 17:50

Patryk1981 pisze:Panowie a jakbym pozbył się tej podkładki uszczelniajacej na świecy to świeca siadła by głębiej, jak myślicie uszczelni się bez podkładki?
Nie wiem czy to coś da, ja bym szukał całej głowicy, zregenerował i założył tak jak ma być. Tym ściągnięciem podkładki wchodzisz troszkę w druciarstwo a audi tego nie lubi.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 12 mar 2018, 19:46

Witajcie , jak już wspomniałem nie cierpię martwych tematów , myślę że dziś mój problem z upalaniem świecy się rozwiązał ,dziś zaczęła kopcić strasznie na biało , zresztą zawsze kopciła od roboty tej głowicy lecz tłumaczyłem to sobie gazem , tak czy siak wykręciłem dziś świece z tego cylindra i zapodałem kamere,moim oczom ukazała się woda na tłoku , jak już rozumiecie huj szczelił głowice .dodatkowo na 3 i 4 cyl. widać ślady podciekania , stwierdziłem że daję ją do spawania i kompleksowej regeneracji . jak na razie tyle w temacie , ale to ostanie 2 tys jakie wkładam , jeśli jeszcze coś wyjdzie bzdurnego to wstawię filmik pod tytułem " jak pali się a6 c5 "

[ Dodano: 2018-03-12, 19:46 ]
Witam , kupiłem nową głowicę ,rozrząd świece oleje uszczelki niby jest OK ale możecie mi powiedzieć z łogów czy na pewno :| VAGLOG nie działa ale jest zastępczy , mam nadzieję że odpali :(

002-033
http://log.malonetuning.com/chart/22997 ... QsK%2FAAAA

003 -020
http://log.malonetuning.com/chart/22997 ... OiQsKXAAAA

115-118
http://log.malonetuning.com/chart/22997 ... fCjsKtAAAA

Z góry Dziękuje.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 12 mar 2018, 22:20

działa http://vaglogi.pl/

[ Dodano: 2018-03-12, 22:20 ]
masz za ubogo praktycznie od 3000 obrotów

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 13 mar 2018, 06:12

bendzji pisze:masz za ubogo praktycznie od 3000 obrotów
czyli można się spodziewać dziury w dolocie , tak ?
czy chodzi o coś innego , możesz naprowadzić :>
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 mar 2018, 09:24

niech sie łukasz13 wypowie

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 15 mar 2018, 06:48

bendzji pisze:niech sie łukasz13 wypowie
Łukasz ma mnie już dość <lol>

Chyba znalazłem , spadła Tip z turbiny , zrobię nowe logi i zapodam <okok>

[ Dodano: 2018-03-15, 06:48 ]
Poprawiłem Tip i oto logi , wydaje mi się że na LPG wygląda to lepiej . Można poprosić o werdykt :>

LPG - http://vaglogi.pl/log-033_002_eYXe0U4.html

PB - http://vaglogi.pl/log-002_033_0SjBW64.html

- http://vaglogi.pl/log-115_118_221PcA2.html
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 16 mar 2018, 13:19

kasowałeś błedy nawet jak ich nie ma przed logami? bo jesli tak to mogło by być lepiej... turbawka średnio, benzyna troche za ubogo, lpg troche za bogato

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 16 mar 2018, 14:42

Tak kasowałem .Czyli jak to poprawić ?
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 18 mar 2018, 21:57

Sprawdź ciśnienie na pompie paliwa. Pewnie nie jest OK i wtedy wymieniasz pompa, robisz gaz. Turbo... nie wiem.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 20 mar 2018, 19:26

Na pb troche ubogo, może być pompa, najlepiej by było sprawdzić ciśnienie paliwa, ale najpierw oczywiście szczselność dolotu bo to od tego zawsze powinno się zaczynać naprawy w tym silniku :), turbo dość słabo wstaje, być może nieszczlność, albo jest już troche zmęczone.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga