Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z ładowaniem aku po włączeniu klimatyzacji

Elektryka
lukaszpra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Morawica

Problem z ładowaniem aku po włączeniu klimatyzacji

Post autor: lukaszpra » 14 mar 2018, 15:50

Witam, od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem akumulatora, sprawdziłem napięcie na alternatorze (14,2V) a na akumulatorze 13,3V. problem nie występuję gdy wyłączę klimatyzacje (przytrzymuje off do póki na wyświetlaczach wyskoczy off) wówczas na akumulatorze napięcie to 14V. Dodam również, że gdy włączam klimatyzacje z pod maski z dolnych okolic słychać szum. Muszę szybko uporać się z tym problemem ponieważ za tydzień ruszam w trasę za granicę i będę tam pól roku.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 mar 2018, 15:55

Sprawdź sprzęgiełko klimatyzacji, ponieważ może stwarzać opór.

lukaszpra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Morawica

Post autor: lukaszpra » 14 mar 2018, 16:46

Właśnie wczołgałem się pod auto, ale nie za bardzo wiem w jaki sposób sprawdzić czy sprzęgło klimy stawia opór? możesz powiedzieć jak to sprawdzić? jedyne co zrobiłem to zdjąłem gumowy dekielek i nie stwierdziłem żadnych luzów ani zarwania sprzęgła.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2018, 23:36 przez lukaszpra, łącznie zmieniany 1 raz.

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 14 mar 2018, 18:39

sprawdz kabel + przy klemie czy się nie grzeje po jeżdzie

gbi5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 31 gru 2017, 12:14
Imię: Irek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gbi5 » 14 mar 2018, 22:34

A jak mierzyłeś napięcie na akumulatorze ? między klema plusową a ujemną czy między plusową a masą pojazdu (karoserią) ? b w tych autach to dość istotne (nie wiem czy we wszystkich A6 występuje moduł J644 - zarządzania energią ale to właśnie on jest wpięty między ujemna klemę aku a masę pojazdu - być może na nim masz ten spadek).

lukaszpra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Morawica

Post autor: lukaszpra » 14 mar 2018, 23:29

Mierzyłem na wszystkie możliwe sposoby, spadek jest już na podszybiu z prawej strony gdzie mamy wyprowadzone klemy do ładowania akumulatora prostownikiem.
Czy jesli faktycznie uszkodzone jest sprzęgło od sprężarki klimatyzacji tak jak kolega mat1324 zasugerował to mogą być takie spadki napiecia?
Jutro sprawdzę czy sprężarka się grzeje.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 mar 2018, 23:41

Jeśli wyłączenie sprężarki powoduje wzrost napięcia na akumulatorze, to coś jest nie tak przy pasku.

lukaszpra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Morawica

Post autor: lukaszpra » 14 mar 2018, 23:57

mat1324 pisze:Jeśli wyłączenie sprężarki powoduje wzrost napięcia na akumulatorze, to coś jest nie tak przy pasku.
Sugerujesz, ślizganie się paska?
Jeśli tak to wtedy napięcie na alternatorze byłoby mniejsze a jest dobre czyli 14,2V

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 mar 2018, 00:05

Sugeruję, że to koło pasowe lub sama sprężarka stwarza spory opór.

lukaszpra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Morawica

Post autor: lukaszpra » 15 mar 2018, 21:58

mat1324 pisze:Sugeruję, że to koło pasowe lub sama sprężarka stwarza spory opór.
Ale czy w takiej sytuacji napięcie na alternatorze nie powinno spaść?

[ Dodano: 2018-03-15, 21:58 ]
Dziś auto było u elektryka, który wymienił regulator napiecia, problem z ładowaniem akumulatora rozwiązany, ale wracając do domu wyskoczyła kontrolka od ESP, zapala się dokladnie po 7 minutach od uruchomienia silnika i nie gasnie do jego wyłaczenia, nie ważne czy auto jedzie czy stoi, elektryk coś skopał czy coś się rozkodowało??? <wnerw>
Nie wiem jakiej firmy jest obecny regulator

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 16 mar 2018, 05:02

Za kontrolkę od ESP odpowiada nieodpowiedni regulator. Wracaj zatem do elektryka niech poprawi co zaczął.

lukaszpra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Morawica

Post autor: lukaszpra » 19 mar 2018, 12:26

Jestem po wymianie regulatora napięcia. brak błędow ESP, z tego co zauważyłem na zimnym silniku ładowanie aku to około 13,5v a na rozgrzanym 14v (właczona klima, radio, światła, i kamerka w zapalniczce) Czy 13,5 na zimnym jest powodowany dodatkową grzałką która wyłącza się gdy silnik osiągnie optymalną temperaturę?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 20 mar 2018, 10:12

Rozumiem, że podajesz wartości mierzone na akumulatorze.
Zobacz jeszcze jakie masz napięcie zasilania MMI, które można podejrzeć na wyświetlaczu.

lukaszpra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Morawica

Post autor: lukaszpra » 20 mar 2018, 17:12

Napięcia mierzone multimetrem na akumulatorze.
W MMI są podobne, różnica 0,01V

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 20 mar 2018, 17:25

Czyli jest tak samo jak u mnie i nic złego się nie dzieje.
Ja już bym nic z tym nie robił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga