Problem z ładowaniem aku po włączeniu klimatyzacji
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Morawica
Problem z ładowaniem aku po włączeniu klimatyzacji
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem akumulatora, sprawdziłem napięcie na alternatorze (14,2V) a na akumulatorze 13,3V. problem nie występuję gdy wyłączę klimatyzacje (przytrzymuje off do póki na wyświetlaczach wyskoczy off) wówczas na akumulatorze napięcie to 14V. Dodam również, że gdy włączam klimatyzacje z pod maski z dolnych okolic słychać szum. Muszę szybko uporać się z tym problemem ponieważ za tydzień ruszam w trasę za granicę i będę tam pól roku.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Morawica
Właśnie wczołgałem się pod auto, ale nie za bardzo wiem w jaki sposób sprawdzić czy sprzęgło klimy stawia opór? możesz powiedzieć jak to sprawdzić? jedyne co zrobiłem to zdjąłem gumowy dekielek i nie stwierdziłem żadnych luzów ani zarwania sprzęgła.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2018, 23:36 przez lukaszpra, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 gru 2017, 12:14
- Imię: Irek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A jak mierzyłeś napięcie na akumulatorze ? między klema plusową a ujemną czy między plusową a masą pojazdu (karoserią) ? b w tych autach to dość istotne (nie wiem czy we wszystkich A6 występuje moduł J644 - zarządzania energią ale to właśnie on jest wpięty między ujemna klemę aku a masę pojazdu - być może na nim masz ten spadek).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Morawica
Mierzyłem na wszystkie możliwe sposoby, spadek jest już na podszybiu z prawej strony gdzie mamy wyprowadzone klemy do ładowania akumulatora prostownikiem.
Czy jesli faktycznie uszkodzone jest sprzęgło od sprężarki klimatyzacji tak jak kolega mat1324 zasugerował to mogą być takie spadki napiecia?
Jutro sprawdzę czy sprężarka się grzeje.
Czy jesli faktycznie uszkodzone jest sprzęgło od sprężarki klimatyzacji tak jak kolega mat1324 zasugerował to mogą być takie spadki napiecia?
Jutro sprawdzę czy sprężarka się grzeje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Morawica
Ale czy w takiej sytuacji napięcie na alternatorze nie powinno spaść?mat1324 pisze:Sugeruję, że to koło pasowe lub sama sprężarka stwarza spory opór.
[ Dodano: 2018-03-15, 21:58 ]
Dziś auto było u elektryka, który wymienił regulator napiecia, problem z ładowaniem akumulatora rozwiązany, ale wracając do domu wyskoczyła kontrolka od ESP, zapala się dokladnie po 7 minutach od uruchomienia silnika i nie gasnie do jego wyłaczenia, nie ważne czy auto jedzie czy stoi, elektryk coś skopał czy coś się rozkodowało???

Nie wiem jakiej firmy jest obecny regulator
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 gru 2016, 15:50
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Morawica
Jestem po wymianie regulatora napięcia. brak błędow ESP, z tego co zauważyłem na zimnym silniku ładowanie aku to około 13,5v a na rozgrzanym 14v (właczona klima, radio, światła, i kamerka w zapalniczce) Czy 13,5 na zimnym jest powodowany dodatkową grzałką która wyłącza się gdy silnik osiągnie optymalną temperaturę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk