Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 09 mar 2018, 18:21

Panowie, te podkładki (nr10) to nie jest takie proste. Tymi podkładkami ustawia się naciąg łożysk w koszu mechanizmu różnicowego. Można również zmienić pozycję samego kosza mechanizmu różnocowego w wypadku błędnej grubości podkładek lewa/prawa. Ma to wpłw na charakterystykę przekładni i jej "zazębienia" z wałkiem atakującym (nr 2) i kołem talerzowym (też 2). Z tego co się dowiedziałem wymieniać należy wyłącznie PARAMI. Może być również wyrobiony wał kołnierzowy nr. 15, więc to nie takie hop siup wymienić ot tak.

Być może łatwo wyeliminować luz, ale skąd wiesz że nie zmieniłeś pozycji zazębienia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 09 mar 2018, 19:28

A to już ktoś o tym nie pisał, że tam trzeba dobrać te podkładki tak aby został minimalny luz na wałku. Metoda prób i błędów albo kalkulator i jakieś wzory pewnie :)

Ja gdzieś tam słyszałem że luz na wałku powinien być 0,2 mm ale nie wiem czy to akurat tego konkretnego luzu na wałku atakującym się tyczyło.

@mat1324: Ten cytat z twojego mechanika to normalnie jak bym swój post z przed kilku dni czytał :)
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 mar 2018, 20:53

Patrząc w ten sposób, to jak jest luz, to cały mechaznim i tak jest przesunięty w jedną stronę, bo jedna podkładka straciła swoją pierwotną grubość :).

mrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
Imię: Maro
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrr » 09 mar 2018, 23:05

Cześć

Jestem nowy na forum. Też mam drgania/wibracje, które pojawiają się ok 100-120 km/h, wzmagają się przy przyspieszaniu. Jak samochód stoi w garażu nie używany, to zwykle są większe, a jak jeżdżę dużo to mniejsze.

Co robiłem ?
Wymieniłem konwerter i nie pomogło na w/w problemy. Pomogło na co innego. Otóż wcześniej, na zimnym silniku, przy małej prędkości (obroty ok 1500-1800) jak puściłem gaz, to falowały mi obroty w granicach ok 150-200 obrotów). Po wymianie konwertera (i oleju w skrzyni), falowanie całkowicie zniknęło i skrzynia lepiej zmienia biegi. Na drgania w ok 100-120 km/h nic wymiana konwertera mi nie pomogła.

Dziś zadzwoniłem do swojego mechanika (pracował ponad 10 lat w ASO). Powiedział aby podjechać i pokazać, to postawi diagnozę .... ale gdyby miał obstawiać to .... powiedział że to mogą być półosie z przodu od skrzyni biegów.
Mówiłem że jak byłem u niego na przeglądzie to po wyjechaniu było lepiej.
Na to on, że jak powisi samochód na podnośniku, to półosie się specyficznie układają i jest lepiej, ale jak się pojeździ to wracają do normalnego położenia - nic go nie naprowadzałem z podnośnikiem, serio !!! Ja się na samochodach nie znam, powtarzam jego słowa.

Na przegląd wybieram się dopiero za ok 3 miesiące, to wtedy dam znać ...

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 10 mar 2018, 06:47

Jeśli chodzi o zazębienie mechanizmu różnicowego, to ja wymieniałem tylko z jednej strony łożysko i tą podkładkę ( od strony pokrywy mechanizmu). Nie ruszałem tego łożyska z drugiej strony bo bałem się że nie ustawię dobrze tego zazębienia.
Jeśli chodzi o ten luz na tych flanszach, to jak już będzie rozebrane, to proponuje zrobić to z obydwu stron. W Tip z drugiej strony jest dużo dłuższy ten kielich i ja miałem na nim dużo większy luz, a ten luz można sprawdzić tylko po rozebraniu wszystkiego.


P.S. Teoria z półosiami jest też prawdopodobna, tyle że ja skasowałem luz przed półosiami i mi pomogło, w razie czego będę wymieniał półosie.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 10 mar 2018, 13:30

Sprzedam chyba te ku**e. Klapy kolektora teraz słyszę delikatne na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu nie.

[ Dodano: 2018-03-10, 12:40 ]
Czekać jak zaczną stukać po dodaniu gazu czy już agonia ?

[ Dodano: 2018-03-10, 13:30 ]
Na ciepłym nic. Dziwny pojazd.

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 12 mar 2018, 09:14

mat695, ja bym klapy demontował. Serwis się z tym napierdzielał parawie 2 miesiące i wiecej problemów z elektryką jak samymi klapami ale dla świętego spokoju teraz bym demontował... Z tego co mi majster mówił to te klapy się całkowicie zamykają po naciśnięciu hamulca ale nie wiem jak sie to ma do tego co słyszysz.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 12 mar 2018, 09:34

Dzięki za info, w dieslu chyba inna bajka z tymi klapami jest niż w benzynie.
Mały offtopic ale że w tym wątku jest spora kondensacja speców to zapytam, czy to jest normalne?


mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 12 mar 2018, 11:25

mat695, aj sorry, nie doczytalem że to benzyna, w takim razie nie mam pojęcia :|

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 12 mar 2018, 20:12

z tego co czytałem i jak rozumiem działanie tych klapek to benzyna / diesel to wszystko jedno. I w jednym i w drugim przypadku brak klapek powoduje utrudnione odpalanie (trzeba chwilę dłużej pokręcić) oraz lekko większą emisję trujących gazów na wolnych obrotach. W niektórych silnikach jest jakaś śruba regulacyjna na przepustnicy którą można te problemy z odpalaniem zminimalizować. Ewentualnie u nas moze być kwestia przeprogramowania dawki paliwa komputerem.

Podjedź do Diagtronika w Jankach, oni te klapy demontują w dieslach na pewno i przeprogramowują komputer. Możesz wcześniej zadzwonić czy i za ile robią to w benzynie.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 12 mar 2018, 20:14

W benzynie to inna historia jest, bo jest to nienaprawialne i albo wymiana kolektora całego albo wyprogramowanie i fizyczne usunięcie.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 12 mar 2018, 20:19

A wracając do drgań. Im dłużej jeżdżę, tym bardziej mam wrażenie że efekt się powiększa przy hamowaniu silnikiem / lekkim hamowaniu hamulcami. To tym bardziej sugeruje prrzedni dyfer / flansze, gdzie luzy podczas gdy silnik napędza powodują zupełnie inne ułożenie osi niż przy hamowaniu silnikiem i te różnice powodują bicie. Wredne, że nie ma ich podczas przyspieszania. Wtedy temat pewnie wyszedł by szybciej i bardziej nakierowywał na przeguby / flansze i może nie szukalibyśmy tego tyle czasu :)

[ Dodano: 2018-03-12, 20:19 ]
no to ja bym chyba wybrał to drugie na twoim miejscu i chociaż z reguły nie jestem za takimi modyfikacjami to jednak wierzę chłopakom z Diagtronika a oni się tym chwalą na swojej stronie, więc nie wierzę, że by to robili jeśli by to mogło coś popsuć.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 14 mar 2018, 08:25

Nie ogarniam tego tematu z drganiami, zrobiłem trasę 1000 kilometrów, auto prowadziło się książkowo, po tej trasie autem jeździłem sporadycznie w koło komina i do pracy, niekiedy autem dałem się na autostradę żeby opisać że jest spoko a tu jadę wczoraj wieczorem z pracy i pomyślałem że jeden niemiecki mandat przydałby się więc autem popędziłem 160 km/h na ograniczeniu do 70 km/h. Do 150 km/h był spokój lecz przy 155 km/h auto wpadło w delikatny rezonans, nie były to drgania jak do tej pory lecz auto dziwnie zaczęło się zachowywać. Było to nawiązanie do poprzednich wibracji ale w minimalnym wykonaniu.
Czeski film z tymi drganiami. Ręce opadają. Zostały do wymiany tuleje wahacza w tylnej ośi ale nie wiem czy warto.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 mar 2018, 09:21

Spróbuj zrobić też ten mechanizm <okok>.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 14 mar 2018, 11:12

Pierwsze co zrobię to dla własnego spokoju zmienię położenie poduszki przedniego amortyzatora (górne mocowanie). W gumowej poduszce jest w jednej linii przecięcie, zamienię je o 90 stopni. Nie jestem pewien czy poprzedni zakład podczas zmiany sprężyn (uczniowie pod okiem majstra) prawidłowo ustawili mi to wcięcie. Nic mnie to nie kosztuje a będę spokojny.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja