[ A6 C6] Wzmocnienie teleskopow bagaznika A6C6 sedan
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 483
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
Też bym taki patent zapodał. Ciekaw tylko jestem jak uchwytami siłownika, czy nie wyginają się w klapie albo w nadwoziu?
Temat na forum Audi A6 C5 AFN. Paliwa w zbiorniku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 maja 2017, 16:42
- Lokalizacja: Słupsk
Panowie potwierdzam że sprężyny polecane przez użytkownika ,,synstar'' w pełni działają i klapa sama wędruje w górę po zwolnieniu przycisku.
Opiszę mój przykład:
Przy nowych teleskopach firmy Magneti Marelli i wspomnianych sprężynach klapa za bardzo gwałtownie szła do góry co skutkowało brakiem takiej płynności w końcowej fazie otwarcia, szkoda wtedy karoserii i zawiasów. Nawet tylko na samej tej większej sprężynie tak się działo.
Sprężyny przy zamiennikach cięte na długość 4 cm
Wróciłem więc do starych zmęczonych oryginalnych teleskopów z kompletem sprężyn z tym że tą większa/grubsza sprężyna musi mieć max 3,5 cm długości. W takim zestawie klapę wystarczająco mocno zaczyna podbijać do góry a później już sama płynnie otwiera się dalej bez jakiegokolwiek szarpnięcia w ostatniej fazie otwierania
Wtedy też dużo lżej zamknąć klapę bo warto moim zdaniem pobawić się tym trochę dłużej, pociąć, dociąć różne długości, dać podkładki i testować różne kombinacje aby dojść to tego złotego środka. Wtedy klapa sama się otworzy ale i w miarę z normalną siłą zamykamy sobie klapę a nie tak że trzeba dobrze trzymać bo inaczej jak żona puści za szybko to by zęby wybiło
Reasumując ja polecam seryjne zmęczone teleskopy a nie nowe, jak już ktoś chce nowe to śmiało kupować jakieś te gorsze po to aby nie były takie mocne jak markowe droższe zamienniki bo nawet ze sprężyną 3 cm długości dobre nowe zbyt gwałtownie na całym zakresie pracy teleskopu podnoszą ją do góry i przez to szarpie klapą na koniec.
Zużyty, zmęczony teleskop tak sam się nie wysuwa gwałtownie i szybko a ciężar klapy sprawia że one po po prostu sobie płynnie wychodzą, klapa sobie sama je wypycha i bez szarpnięć się zatrzymuje.
Opiszę mój przykład:
Przy nowych teleskopach firmy Magneti Marelli i wspomnianych sprężynach klapa za bardzo gwałtownie szła do góry co skutkowało brakiem takiej płynności w końcowej fazie otwarcia, szkoda wtedy karoserii i zawiasów. Nawet tylko na samej tej większej sprężynie tak się działo.
Sprężyny przy zamiennikach cięte na długość 4 cm
Wróciłem więc do starych zmęczonych oryginalnych teleskopów z kompletem sprężyn z tym że tą większa/grubsza sprężyna musi mieć max 3,5 cm długości. W takim zestawie klapę wystarczająco mocno zaczyna podbijać do góry a później już sama płynnie otwiera się dalej bez jakiegokolwiek szarpnięcia w ostatniej fazie otwierania


Reasumując ja polecam seryjne zmęczone teleskopy a nie nowe, jak już ktoś chce nowe to śmiało kupować jakieś te gorsze po to aby nie były takie mocne jak markowe droższe zamienniki bo nawet ze sprężyną 3 cm długości dobre nowe zbyt gwałtownie na całym zakresie pracy teleskopu podnoszą ją do góry i przez to szarpie klapą na koniec.
Zużyty, zmęczony teleskop tak sam się nie wysuwa gwałtownie i szybko a ciężar klapy sprawia że one po po prostu sobie płynnie wychodzą, klapa sobie sama je wypycha i bez szarpnięć się zatrzymuje.