Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 05 mar 2018, 21:24

Tak jak obiecałem:

U mnie po wykonaniu takich napraw drgania przynajmniej na tą chwilę ustąpiły:

1) wymiana łożysk i simeringa na torsenie + nowy olej, ale ja zalałem nie oryginalnym
( teraz jednak uważam że ze względu na łożyska zastosowane w torsenie nie może on raczej powodować takich drgań).


2) kasowanie luzu mechanizmu różnicowego + kasowanie luzu na flanszach

- żeby trochę zobrazować luz mechanizmu różnicowego przedstawiam zdjęcia ( dzieki uprzejmości mat1324 ), akurat u mnie luz ten spowodowany był tym że, szalka łożyska stożkowego obracała się w obudowie wycierając podkładkę dystansową która to właśnie miała kasować w/w luz.

https://www.dropbox.com/sh/rzqexl1adgyd ... 1.JPG?dl=0

https://www.dropbox.com/sh/rzqexl1adgyd ... udowa2.JPG

https://www.dropbox.com/sh/rzqexl1adgyd ... 3.JPG?dl=0

https://www.dropbox.com/sh/rzqexl1adgyd ... udowa4.JPG

Akurat ja żeby dobrać odpowiednią podkładkę do nowego łożyska stosowałem metodę prób i błędów. Ściągnięta miała 1,6 mm, ja założyłem 1,9 mm.
Po dopasowaniu mojej podkładki, założeniu nowego łożyska oraz zaklejeniu szalki, wziąłem się za luz pomiędzy mechanizmem różnicowym, a kielichami do których przykręcone są przeguby wew.

Luz najlepiej widać na filmiku;

https://www.dropbox.com/sh/rzqexl1adgyd ... ew=luz.mp4

Na filmiku jest luz pomiędzy tym krótszym kielichem a mechanizmem, ja zrobiłem jeszcze drugą stronę, czyli kielich dłuższy, dodam tylko że ten luz z drugiej strony był około 5x większy niż ten na filmiku.
Oczywiście po skasowaniu luzu te kielichy muszą się jeszcze w tym mechanizmie obracać, więc najlepiej zlecić to naprawdę dobremu tokarzowi.
Po Skasowaniu luzów, poskładaniu wszystkiego i zalaniu nowym olejem, oraz wizycie na wulkanizacji w celu wyważenia kół, drgania , wibracje na dzień dzisiejszy nie występują.

Wrzucam link do wszystkich zdjęć

https://www.dropbox.com/sh/rzqexl1adgyd ... 4kNYqmOhOa


Oczywiście nikogo nie namawiam do takich napraw, dzielę się tylko doświadczeniem, może kiedyś komuś się przyda.
Koszty naprawy opisałem kilka postów wcześniej.
Mam nadzieję że jest to w miarę zrozumiałe.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 05 mar 2018, 21:41

No właśnie nie wiem, bo to wtedy też znikało i ty to bardziej czułeś niż ja bo nie byłem pewny czego szukać - raptem zrobiłem tym samochodem na razie może z 2000 km. Poza tym od tego czasu całe zawieszenie mi się usztywniło. Może te delikatne mrowienie to jednak jest tylko u mnie, bo ono nie jest raczej jak bicie. Pojawia się powyżej 70 km/h ale potem jest praktycznie cały czas. Tak jakby to był bieżnik. Nie mam teraz po drodze żadnej S-ki ale może nawet jutro spróbuję na chwilę odbić i się przejechać to dam znać.
Bo wtedy rzeczywiście coś tam przy 140 czułem, zobaczymy teraz po remoncie. Wydaje mi się jednak, że to wszystko to jest maskowanie i może u mnie coś gdzieś jest bardziej zużyte i amorki w 100% nie dały rady tego zamaskować. Rzeczywiście teoria o przednim dyferencjale dużo bardziej mi pasuje. Tym bardziej, że w innym wątku walczę z właśnie luzem gdzieś w mechanizmach przenoszenia napędu, a cały tył mam po regeneracji, zostaje skrzynia i przód (ewentualnie torsen). Skrzynie mamy różne, poza tym luz w skrzyni jakoś mi nie pasuje a szczególnie bicie gdzieś w środku. Torsen ktoś już chyba wymieniał albo co najmniej regenerował.
Trzymam więc kciuki za przedni dyfer, chociaż nie wiem czy jak pójdę do normalnego mechanika i powiem mu że trzeba coś tam przetoczyć to w ogóle się podejmie roboty :( Sam niestety nie mam ani skilla, ani czasu ani warunków na taką zabawę.
Pojutrze jadę do warsztatu co się zajmuje regeneracją dyfrów. Czekam więc z niecierpliwością na zdjęcia / opis od mati87ns, to może ich jakoś w tym warsztacie naprowadzę.

[ Dodano: 2018-03-05, 21:31 ]
Acha, to się doczekałem :)

[ Dodano: 2018-03-05, 21:41 ]
@mati87ns: Czyli w końcu ta szalka to tylko na klej? Oryginalna ta co była czy coś dorabiałeś?
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 05 mar 2018, 21:48

Szalka to część łożyska wiec poszła nowa, i tak tylko na kleju do osadzania łożysk.
Ja trochę to uprościłem bo robiłem to na 2 podejścia.
Najpierw założyłem nowe łożysko na kleju i poskładałem żeby pojeździć trochę, aby sprawdzić czy ten klej wytrzyma, później drugie podejście; kasowanie luzu na kielichach i przy okazji sprawdzenie czy ten klej wytrzymuje.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 mar 2018, 22:59

Zastanawia mnie tylko to, że po podniesieniu auta jest spokój na jakiś czas <mysli> . Jutro będę wymieniał tę cieknącą pompę, to zbadam luz na flanszach półosi.

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 06 mar 2018, 06:52

Być może spowodowane jest to tym że, zmienia się kąt półosi podczas podniesienia na podnośniku.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 mar 2018, 08:26

Zmienia się kąt, ale na przegubch, a kielich raczej nie rusza się. Po opuszczeniu auta naprężenie od razu znika.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 06 mar 2018, 08:32

mati87ns pisze:Być może spowodowane jest to tym że, zmienia się kąt półosi podczas podniesienia na podnośniku.
Może tak być, korpus łożyska z uwagi na kierunek siły (ok. 45 stopni) blokuje-klinuje się chwilowo.

Czyli aby sprawdzić luz trzeba zdjąć przegub wewnętrzny?
Aby go wyeliminować trzeba zdjąć lewą/prawą boczną pokrywę skrzyni?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 mar 2018, 08:38

Albo sprawdzać na kanale, gdy auto nie jest podniesione. Wtedy jest w tej samej pozycji, co w czasie jazdy, a właśnie wtedy są drgania.

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 06 mar 2018, 08:43

Bez rozbierania wszystkiego to najlepiej na kanale sprawdzić luz.
Niestety żeby to zrobić trzeba wyciągnąć mech różnicowy.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 06 mar 2018, 08:57

mat1324 pisze:Albo sprawdzać na kanale, gdy auto nie jest podniesione. Wtedy jest w tej samej pozycji, co w czasie jazdy, a właśnie wtedy są drgania.
Czyli jak stoi na kanale to ruszać ośką góra dół? Tak kiedyś robiliśmy po wymianie przegubów wewnętrznych i pamiętam, że mimo to był minimalny luz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 mar 2018, 09:02

Rozmawiałem wczoraj wieczorem ze swoim mechanikiem i od strony mechanizmu różnicowego, czyli z prawej strony (w tipie) może być minimalny luz, który jest częściowo zmniejszony przez przykręcony przegub i półoś, które usztywniają całą flanszę.

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 06 mar 2018, 15:14

No chyba raczej jak do kielicha przykręcimy przegub i półoś to raczej na ten kielich działa jeszcze większa siła potęgująca luz.
W końcu z skądś bierze się ten luz w trakcie eksploatacji.
Trochę nielogiczna wypowiedź tego mechanika.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 mar 2018, 15:26

Może nie jest zmniejszony, ale jest mniej odczuwalny, ponieważ część luzu jest niwelowana przez sam przegub wewnętrzny. W sumie o to mu raczej chodziło :).

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 06 mar 2018, 15:30

Wręcz na odwrót bym powiedział.
Właśnie po przykręceniu przegubu i półosi luz ten jest potęgowany poprzez moment odśrodkowy podczas ruchu pojazdu.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 mar 2018, 15:34

I cały ten minimalny luz jest niwelowany w przegubie i nie powinien być przenoszony dalej, czyli na zewnętrzny przegub.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja