[ ADR 1.8 125 KM] A6 C4 Problem z odpalaniem
Proponuję zmierzyć ciśnienie na listwie
Moja piękna Audi: audi-a6-c5-25tdi-v6-vt89243.htm?highlight=#862308
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 lut 2018, 14:12
- Lokalizacja: SG
Mam podobne objawy i na 90% obstawiam zużytą pompę paliwa:
-przy pierwszym odpaleniu po nocy jak mniej niż 1/2 baku trudno odpala i nierówno chodzi
Sprawdziłem ciśnienie :
1. nie trzyma parametrów po przekręceniu kluczyka (bez odpalenia)
nabija 4bary i gwałtownie spada na 2bary a powinno trzymać 4bary do momentu odpalenia
2.po 10min po zgaszeniu powinno być min 2,5bara a jest 1,9bar
Trochę podejrzewam regulator ciśnienia na listwie ale jego nie ma jak za bardzo sprawdzić
tylko trzeba by w ciemno wymienić (tylko co by miał do rzeczy poziom paliwa)
Nie sprawdziłem wtrysków czy np. nie kapią przy pierwszym uruchomieniu pompy?
Ale teraz nie mam warunków na tym mrozie do takich eksperymentów.
Ostatni element to filtr paliwa ale chyba najmniej istotny.
Pompę paliwa wymieniłeś na jaką ? (nowa ori/używka czy zamiennik ) ?
Inny motyw w Twoim przypadku to czy czasem nie robi się podciśnienie w baku?
-przy pierwszym odpaleniu po nocy jak mniej niż 1/2 baku trudno odpala i nierówno chodzi
Sprawdziłem ciśnienie :
1. nie trzyma parametrów po przekręceniu kluczyka (bez odpalenia)
nabija 4bary i gwałtownie spada na 2bary a powinno trzymać 4bary do momentu odpalenia
2.po 10min po zgaszeniu powinno być min 2,5bara a jest 1,9bar
Trochę podejrzewam regulator ciśnienia na listwie ale jego nie ma jak za bardzo sprawdzić
tylko trzeba by w ciemno wymienić (tylko co by miał do rzeczy poziom paliwa)
Nie sprawdziłem wtrysków czy np. nie kapią przy pierwszym uruchomieniu pompy?
Ale teraz nie mam warunków na tym mrozie do takich eksperymentów.
Ostatni element to filtr paliwa ale chyba najmniej istotny.
Pompę paliwa wymieniłeś na jaką ? (nowa ori/używka czy zamiennik ) ?
Inny motyw w Twoim przypadku to czy czasem nie robi się podciśnienie w baku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
1. Nowa pompa paliwa MAGNETI MARELLI / swoją starą włożyli my do kolegi i śmiga
2. Filtr paliwa nowy
3. Regulator ciśnienia paliwa wymieniony / 2 szt /
4. Korek wlewu paliwa nie dokręcam do końca / tak że podciśnienie się nie robi /
U mnie pompa chodzi dopiero przy kręceniu rozrusznikiem, więc jak wezmę na przekaźniku od pompy parę razy włączę pompę to odpala dobrze. Jeżeli by paliwo skapywało wtryskami / w moim przypadku / to przy pełnym zbiorniku byłoby to samo. U mnie jak mam ujeżdżone z 20 l to już problem z odpaleniem.
2. Filtr paliwa nowy
3. Regulator ciśnienia paliwa wymieniony / 2 szt /
4. Korek wlewu paliwa nie dokręcam do końca / tak że podciśnienie się nie robi /
U mnie pompa chodzi dopiero przy kręceniu rozrusznikiem, więc jak wezmę na przekaźniku od pompy parę razy włączę pompę to odpala dobrze. Jeżeli by paliwo skapywało wtryskami / w moim przypadku / to przy pełnym zbiorniku byłoby to samo. U mnie jak mam ujeżdżone z 20 l to już problem z odpaleniem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 lut 2018, 14:12
- Lokalizacja: SG
Ale czy zawsze tak było? bo może na tym polega problem .camelllcamelll pisze:U mnie pompa chodzi dopiero przy kręceniu rozrusznikiem
A w takim razie czy możesz podać jaki masz numer sterownika silnika?
A czy u Twojego kolegi jest też tak, że pompa startuje tylko razem z rozrusznikiem czy wcześniejcamelllcamelll pisze: swoją starą włożyli my do kolegi i śmiga
na 2-3s (zaraz po włączeniu zapłonu jeszcze przed uruchomieniem rozrusznika) ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Nie zawsze pompa się uruchamia przed kręceniem rozrusznikiem bo często nie ma takiej potrzeby gdy np w układzie jest odpowiednie ciśnienie paliwa to pompa się nie włączy, a dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.
Najlepszym rozwiązaniem było by wpięcie się manometrem i zmierzenia ciśnienia lub np sprawdzić czy na bezpiecznikach od pompy paliwa przez 2 sekundy przed uruchomieniem rozrusznika czy pojawia się napięcie. Powinno być słychać też przekaźnik od pompy paliwa.
Najlepszym rozwiązaniem było by wpięcie się manometrem i zmierzenia ciśnienia lub np sprawdzić czy na bezpiecznikach od pompy paliwa przez 2 sekundy przed uruchomieniem rozrusznika czy pojawia się napięcie. Powinno być słychać też przekaźnik od pompy paliwa.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 lut 2018, 14:12
- Lokalizacja: SG
Ale czy zawsze tak było że:
Po za tym na początku podałeś że :
? (chyba że masz LPG)
Co do samej pompy (masz nową i jest to samo jak przy tej co była wcześniej) więc to nie ona
jest przyczyną.
Ale nowa czy stara zasadę pracy ma w układzie paliwowym taką samą .
Według mojej wiedzy pompa powinna dostawać zasilanie (na taki czas jaki ma w oprogramowaniu ECU) zawsze po włączeniu zapłonu, żeby w razie potrzeby nabić max ciśnienie na listwie wtryskowej (ok.4bar )przed odpleniem (uruchomieniem wtryskiwaczy).
Jeśli pompa startuje dopiero razem z rozrusznikiem to może jest w stanie szybciej nabić odpowiednie ciśnienie jedynie przy pełnym baku bo jest cała zanużona w paliwie ( cała jest wypełnina PB) i nie ma opóźnienia na zassanie paliwa do jej wnętrza (którym jest smarowana i chłodzona).
Ale może jest jeszcze jakaś inna przyczyna ?
?camelllcamelll pisze:U mnie pompa chodzi dopiero przy kręceniu rozrusznikiem
Po za tym na początku podałeś że :
Ton chyba coś nie tak bo ile on pali/100kmcamelllcamelll pisze: jak jest pełen zbiornik benzyny odpala od strzała, zrobię około 1500 km

Co do samej pompy (masz nową i jest to samo jak przy tej co była wcześniej) więc to nie ona
jest przyczyną.
Ale nowa czy stara zasadę pracy ma w układzie paliwowym taką samą .
Według mojej wiedzy pompa powinna dostawać zasilanie (na taki czas jaki ma w oprogramowaniu ECU) zawsze po włączeniu zapłonu, żeby w razie potrzeby nabić max ciśnienie na listwie wtryskowej (ok.4bar )przed odpleniem (uruchomieniem wtryskiwaczy).
Jeśli pompa startuje dopiero razem z rozrusznikiem to może jest w stanie szybciej nabić odpowiednie ciśnienie jedynie przy pełnym baku bo jest cała zanużona w paliwie ( cała jest wypełnina PB) i nie ma opóźnienia na zassanie paliwa do jej wnętrza (którym jest smarowana i chłodzona).
Ale może jest jeszcze jakaś inna przyczyna ?
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
taką sytuację widziałem tylko raz, jak było zapchane sitko i pompa nie była w stanie zassać wystarczającej ilości paliwacamelllcamelll pisze:A jak wytłumaczyć sytuację jak jest pełny kibel paliwa to odpala dobrze
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Jutro sprawdzę czy po włączeniu zapłonu pompa dobija paliwo.motor125kM pisze:Według mojej wiedzy pompa powinna dostawać zasilanie (na taki czas jaki ma w oprogramowaniu ECU) zawsze po włączeniu zapłonu
Tak mam założony gaz.
Sitko mam założone nowe.PieterB pisze:taką sytuację widziałem tylko raz, jak było zapchane sitko i pompa nie była w stanie zassać wystarczającej ilości paliwa
[ Dodano: 2018-03-04, 10:31 ]
Więc tak, po włączeniu zapłonu pompa się nie odezwie - słychać ją jak kręcę rozrusznikiem, popuściłem jeszcze przewody przy filtrze paliwa i niema żadnego ciśnienia a auto odpala dobrze / mam pełny kibel paliwa /.camelllcamelll pisze:motor125kM napisał/a:
Według mojej wiedzy pompa powinna dostawać zasilanie (na taki czas jaki ma w oprogramowaniu ECU) zawsze po włączeniu zapłonu
Jutro sprawdzę czy po włączeniu zapłonu pompa dobija paliwo.
Tak mam założony gaz.
PieterB napisał/a:
taką sytuację widziałem tylko raz, jak było zapchane sitko i pompa nie była w stanie zassać wystarczającej ilości paliwa
Sitko mam założone nowe.
Nie wiem jak u Ciebie, ale w moim 2.8 V6 pompa paliwa uruchamia się zaraz po zapłonie i dobija przez parę sekund ciśnienie....
Ale tak przyszło mi na myśl - jeśli na pełnym baku odpala spoko, a na mniejszej ilości nie...
To może przewód jest gdzieś uszkodzony i łapie lewe powietrze, a jak masz pełny bak to dziurka jest zalana paliwem? Tak luźna dygresja ale warto chyba sprawdzić.
Ale tak przyszło mi na myśl - jeśli na pełnym baku odpala spoko, a na mniejszej ilości nie...
To może przewód jest gdzieś uszkodzony i łapie lewe powietrze, a jak masz pełny bak to dziurka jest zalana paliwem? Tak luźna dygresja ale warto chyba sprawdzić.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Witam
W tym modelu pompa paliwa dobija paliwo z chwilą kręcenia rozrusznikiem, jak miałem A6C4 to też było jak u Ciebie. Jak wezmę przekaźnik paliwa załączę ręcznie i dobiję paliwa to odpala dobrze / jak jest niepełny kibel /. Zmieniłem już pompę paliwa, regulator ciśnienia paliwa i ciągle to samo. Tak że raczej nieszczelny przewód odpada, ale bardzo dziękuję za zainteresowanie.
W tym modelu pompa paliwa dobija paliwo z chwilą kręcenia rozrusznikiem, jak miałem A6C4 to też było jak u Ciebie. Jak wezmę przekaźnik paliwa załączę ręcznie i dobiję paliwa to odpala dobrze / jak jest niepełny kibel /. Zmieniłem już pompę paliwa, regulator ciśnienia paliwa i ciągle to samo. Tak że raczej nieszczelny przewód odpada, ale bardzo dziękuję za zainteresowanie.
To może podsumujmy:
1. Przy pełnym baku odpala zawsze bez problemu?
2. Przy baku poniżej połowy nie odpala/odpala z problemem?
Wymieniłeś:
1. Pompę paliwa
2. Regulator ciśnienia
Efekt żaden.
Kolejne rzeczy, które przyszły mi do głowy to:
- Odpowietrzanie baku, może jest niedrożne, a nie dokręcony korek nie wystarcza
- Niedrożność sitka, jak jest pełny bak, pompa zasysa otworami technologicznymi z góry
- Nie wiem czy bak jest dwu komorowy, ale może jest problem z przelewaniem do drugiej komory
- Źle ustawiony pływak
Chodź moim zdaniem jest to ewidentny problem jakiejś nieszczelności i łapania powietrza. Gasisz silnik, pompa stoi, paliwo się cofa, a przy kolejnej próbie łatwiej ciągnąć mu powietrzę niż paliwo.
1. Przy pełnym baku odpala zawsze bez problemu?
2. Przy baku poniżej połowy nie odpala/odpala z problemem?
Wymieniłeś:
1. Pompę paliwa
2. Regulator ciśnienia
Efekt żaden.
Kolejne rzeczy, które przyszły mi do głowy to:
- Odpowietrzanie baku, może jest niedrożne, a nie dokręcony korek nie wystarcza
- Niedrożność sitka, jak jest pełny bak, pompa zasysa otworami technologicznymi z góry
- Nie wiem czy bak jest dwu komorowy, ale może jest problem z przelewaniem do drugiej komory
- Źle ustawiony pływak
Chodź moim zdaniem jest to ewidentny problem jakiejś nieszczelności i łapania powietrza. Gasisz silnik, pompa stoi, paliwo się cofa, a przy kolejnej próbie łatwiej ciągnąć mu powietrzę niż paliwo.