Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
maciekpkow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 846
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
Imię: Maciek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: maciekpkow » 12 lut 2018, 20:07

Sprawdziłem, nr wtrysków pokrywają się z tymi zapisanymi w sterowniku.

Tak wyglądają korekcje wtrysków:

Obrazek
Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lut 2018, 20:13

Wtryski są straszne zapieczone i nadają się do wymiany albo chociaż do wyciągnięcia, przeczyszczenia i sprawdzenia na stole.

Na początek możesz użyć środka Liqui Moly Diesel Spulung. Wlej całą puszkę do baku, gdy zapali się rezerwa. Następnie wyjedź to w miarę rozsądku do zera :). Zatankuj do pełna i wlej drugą puszkę. Jak wyjedziesz cały bak, to sprawdź czy korekty poszły na dół.

maciekpkow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 846
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
Imię: Maciek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: maciekpkow » 12 lut 2018, 20:19

Jaki jest powód takiego zapieczenia? Dziadkowa jazda?

Dlatego może być mała moc?

Dzięki za info, zrobię jak piszesz i dam znać.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lut 2018, 20:26

Oszczędzanie paliwa w czasie jazdy, czyli Twoja 'dziadkowa jazda' oraz lanie słabej jakości paliwa :). Ewentualnie rzadka wymiana filtra paliwa.

Po to masz te ponad 200 KM, aby z nich korzystać, a nie bić rekordy niskiego spalania :).

maciekpkow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 846
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
Imię: Maciek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: maciekpkow » 12 lut 2018, 20:30

Wspomniałem o dziadkowej jeździe ale nie w swoim wykonaniu :p

Mam drugie auto które ma 388 koni i 768Nm i mam wrażenie że audi stoi w miejscu jeżdżąc nią.

Na spalanie w ogóle nie patrzę <rotfl> Posłużę się sloganem BMW: ma dawać radość z jazdy <okok>

Teraz to audi w moich rękach wie że żyje <lol> <lol> <lol>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lut 2018, 20:57

W takim razie spróbuj użyć dwukrotnie tego preparatu i zobacz czy korekty się zmniejszą. Jeśli nie, to czeka się wyjmowanie wtrysków, a może i nawet ich wymiana <uoee> .

maciekpkow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 846
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
Imię: Maciek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: maciekpkow » 12 lut 2018, 20:58

Jutro kupię, zaleję i pojeżdżę. Wymiany wtrysków wolałbym uniknąć :[

Jakie mogą być skutki długiego użytkowania auta z takimi korekcjami?

One nie leją tylko dają za mało paliwa? dobrze rozumiem?

Bawić się w używki czy tylko nowe?

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 12 lut 2018, 21:13

maciekpkow pisze:
Bawić się w używki czy tylko nowe?
jeżeli chcesz jeździć dłużej autem - i zapłacić tylko raz :) to tylko nowe wtryski.
niestety nie jest tanio - ja płaciłem ok 7200 za komplet.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lut 2018, 21:27

Ujemne korekty oznaczają lejące wtryski i wtedy sterownik skraca czas wtrysku, a jak są zapieczone (dodatnie korekty), to sterownik wydłuża czas wtrysku, aby dawka się zgadzała. Lepsze są zapieczone wtryski, ponieważ dzięki takim środkom można jeszcze je trochę wyczyścić i będą chodził, ale jak leją, to już nie ma ratunku <uoee> .
Czasami handlarze widząc, że auto dymi na postoju (głównie lejące wtryski), kodują je na nowo. Oczywiście auto wtedy nie dymi i chodzi równo, ale korekty ograniczały dawkę paliwa nie bez potrzeby. Teraz podawają normalną dawkę plus gratis od siebie (ponowne kodowanie ich nie naprawi). Często powoduje to wypalenie tłoków <uoee> .

Jeśli planujesz sprzedać auto w ciągu kilku miesięcy, to możesz założyć używane.
Jeśli planujesz trochę dłużej pojeździć, to można założyć fabrycznie regenerowane lub fabrycznie nowe. Oczywiście fabrycznie nowe są pewne, a regenerowane są nadal tylko odświeżonymi używkami. Co prawda przez fabrykę, ale jednak. Różnica w cenie, to jeden nowy wtrysk, czyli 5 fabrycznie nowych, to 6 fabrycznie regenerowanych :).

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 13 lut 2018, 22:46

Jak przez internet ustaliles ze wtryski leja czy tez sa zapieczone? Jak ocenils ogolny stan silnika przez internet zeby taki wniosek wyciagnac?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lut 2018, 23:07

kuebk pisze:Jak przez internet ustaliles ze wtryski leja czy tez sa zapieczone? Jak ocenils ogolny stan silnika przez internet zeby taki wniosek wyciagnac?
Trochę korekt wtrysków już widziałem :). W 80% przypadków wtryski w C6 leją, ale zdarzają się też zapieczone. Lejące łatwiej rozpoznać, ponieważ auto dymi na postoju i przycina się podczas odpalania.

Po drugie nie ogłosiłem wyroku typu 'wymień wtryski', tylko zasugerowałem, że są zapieczone i można:
- użyć preperatu do czyszczenia układu wtryskowego lub
- wyciągnąć wtryski, sprawdzić je i ewentualnie przeczyścić lub
- wymienić wtryski na nowe jeśli poprzednie opcje nie pomogą.

Po trzecie, wyluzuj <luzik> .

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 22 lut 2018, 14:50

Kupiłem niedawno BMK i co? Blokuje przy odpalaniu, czytałem ten wątek i nie wierzyłem &#128514; Myślałem że rozrusznik, masa itp. ale jednak.....
Wtryskiwacze do wymiany, potwierdzone w ASO, auto serwisowane 130 tyś przebiegu i mimo tego wtryski kaput. Dzwoniłem do Bosch Service i piezo się nie regeneruje więc będą nowe. No trudno, taka niespodzianka na dzień dobry przygody z dieslem. Ale jestem optymistą &#128513;

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 lut 2018, 15:27

Jeśli masz BMK z początku produkcji, to przebieg jest nawet znośny :). Wymień na te z końcówką BD lub odpowiedni Bosch.

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 23 lut 2018, 08:35

mat1324 pisze:Jeśli masz BMK z początku produkcji, to przebieg jest nawet znośny :). Wymień na te z końcówką BD lub odpowiedni Bosch.
Szukałem czegoś z 2008-2009 w granicach 40tys a kupiłem 2004 hehe po prostu nic nie mogłem
znaleźć z w miarę dobrym przebiegiem za te pieniądze, co prawda za 2004 z opłatami z Austrii auto wyszło 23 tyś. Ale mam komfort psychiczny i spokojnie wydam na nowe wtryskiwacze dobra felgę itp.
No zobaczymy jak to będzie jeździło, a przebieg? Dlaczego taki mały? Hehe ciekawa historia....

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 lut 2018, 09:40

Z początku produkcji montowano najgorsze wtryski, które długo nie wytrzymywały i bardzo szybko od rozpoczęcia produkcji zaczęli montować nowsze :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja