Tak wyglądają korekcje wtrysków:
[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 846
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wtryski są straszne zapieczone i nadają się do wymiany albo chociaż do wyciągnięcia, przeczyszczenia i sprawdzenia na stole.
Na początek możesz użyć środka Liqui Moly Diesel Spulung. Wlej całą puszkę do baku, gdy zapali się rezerwa. Następnie wyjedź to w miarę rozsądku do zera
. Zatankuj do pełna i wlej drugą puszkę. Jak wyjedziesz cały bak, to sprawdź czy korekty poszły na dół.
Na początek możesz użyć środka Liqui Moly Diesel Spulung. Wlej całą puszkę do baku, gdy zapali się rezerwa. Następnie wyjedź to w miarę rozsądku do zera

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 846
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 846
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 846
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ujemne korekty oznaczają lejące wtryski i wtedy sterownik skraca czas wtrysku, a jak są zapieczone (dodatnie korekty), to sterownik wydłuża czas wtrysku, aby dawka się zgadzała. Lepsze są zapieczone wtryski, ponieważ dzięki takim środkom można jeszcze je trochę wyczyścić i będą chodził, ale jak leją, to już nie ma ratunku
.
Czasami handlarze widząc, że auto dymi na postoju (głównie lejące wtryski), kodują je na nowo. Oczywiście auto wtedy nie dymi i chodzi równo, ale korekty ograniczały dawkę paliwa nie bez potrzeby. Teraz podawają normalną dawkę plus gratis od siebie (ponowne kodowanie ich nie naprawi). Często powoduje to wypalenie tłoków
.
Jeśli planujesz sprzedać auto w ciągu kilku miesięcy, to możesz założyć używane.
Jeśli planujesz trochę dłużej pojeździć, to można założyć fabrycznie regenerowane lub fabrycznie nowe. Oczywiście fabrycznie nowe są pewne, a regenerowane są nadal tylko odświeżonymi używkami. Co prawda przez fabrykę, ale jednak. Różnica w cenie, to jeden nowy wtrysk, czyli 5 fabrycznie nowych, to 6 fabrycznie regenerowanych
.

Czasami handlarze widząc, że auto dymi na postoju (głównie lejące wtryski), kodują je na nowo. Oczywiście auto wtedy nie dymi i chodzi równo, ale korekty ograniczały dawkę paliwa nie bez potrzeby. Teraz podawają normalną dawkę plus gratis od siebie (ponowne kodowanie ich nie naprawi). Często powoduje to wypalenie tłoków

Jeśli planujesz sprzedać auto w ciągu kilku miesięcy, to możesz założyć używane.
Jeśli planujesz trochę dłużej pojeździć, to można założyć fabrycznie regenerowane lub fabrycznie nowe. Oczywiście fabrycznie nowe są pewne, a regenerowane są nadal tylko odświeżonymi używkami. Co prawda przez fabrykę, ale jednak. Różnica w cenie, to jeden nowy wtrysk, czyli 5 fabrycznie nowych, to 6 fabrycznie regenerowanych

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Trochę korekt wtrysków już widziałemkuebk pisze:Jak przez internet ustaliles ze wtryski leja czy tez sa zapieczone? Jak ocenils ogolny stan silnika przez internet zeby taki wniosek wyciagnac?

Po drugie nie ogłosiłem wyroku typu 'wymień wtryski', tylko zasugerowałem, że są zapieczone i można:
- użyć preperatu do czyszczenia układu wtryskowego lub
- wyciągnąć wtryski, sprawdzić je i ewentualnie przeczyścić lub
- wymienić wtryski na nowe jeśli poprzednie opcje nie pomogą.
Po trzecie, wyluzuj

Kupiłem niedawno BMK i co? Blokuje przy odpalaniu, czytałem ten wątek i nie wierzyłem 😂 Myślałem że rozrusznik, masa itp. ale jednak.....
Wtryskiwacze do wymiany, potwierdzone w ASO, auto serwisowane 130 tyś przebiegu i mimo tego wtryski kaput. Dzwoniłem do Bosch Service i piezo się nie regeneruje więc będą nowe. No trudno, taka niespodzianka na dzień dobry przygody z dieslem. Ale jestem optymistą 😁
Wtryskiwacze do wymiany, potwierdzone w ASO, auto serwisowane 130 tyś przebiegu i mimo tego wtryski kaput. Dzwoniłem do Bosch Service i piezo się nie regeneruje więc będą nowe. No trudno, taka niespodzianka na dzień dobry przygody z dieslem. Ale jestem optymistą 😁
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Szukałem czegoś z 2008-2009 w granicach 40tys a kupiłem 2004 hehe po prostu nic nie mogłemmat1324 pisze:Jeśli masz BMK z początku produkcji, to przebieg jest nawet znośny. Wymień na te z końcówką BD lub odpowiedni Bosch.
znaleźć z w miarę dobrym przebiegiem za te pieniądze, co prawda za 2004 z opłatami z Austrii auto wyszło 23 tyś. Ale mam komfort psychiczny i spokojnie wydam na nowe wtryskiwacze dobra felgę itp.
No zobaczymy jak to będzie jeździło, a przebieg? Dlaczego taki mały? Hehe ciekawa historia....
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/