Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie odnośnie dbania o filtr cząstek stałych DPF.
Proszę o poradę co będzie lepsze dla DPFa:
- czy podczas postoju na myjni lub przed sklepem w oczekiwaniu na kogoś lepiej odrazu zgasić auto czy czekać na zapalonym, dodam że start/stop mam wtedy wyłączony, która opcja szybciej wpłynie na zapychanie dpf to że stoje na zapalonym ? czy to że auto ciągle będzie się włączało i wyłączalo na start/stopie?
- zauważyłem że co raz częściej po zgaszeniu silnika pracuje wentylator czy to oznacza że wypalał się dpf? czy wyłączając silnik nie przerywam tego procesu ? ale jest on niezauważalny, nieodczuwalny.
Z góry dziękuje za odpowiedzi, proszę o inne dodatkowe rady jak używać samochód żeby przedłużyć żywot dpf.a
			
			
									
									[CDUC 3.0 245 KM] DPF - jak o niego dbać ?
- damos
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1265
 - Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
 - Imię: Damos
 - Rocznik: 2010
 - Moje auto: A6 C7
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 3.0 CDUC 245KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: S-tronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Dla dbania o DPF:
- dbać o świece żarowe, żeby nie było kopcenia przy starcie (sadza)
- dbać o wtryski, żeby nie zalewały (wtedy jest sadza)
- dbać o turbinę (kiedy za mało pompuje - jest niedobór powietrza i... sadza)
- dbać o termostaty - kiedy silnik nie jest dogrzany - nie zacznie się wypalanie (w BMW minimalna temperatura wypalania to było 75 stopni)
- nie jeździć z pustym bakiem - wypalanie wymaga odpowiedniej ilości paliwa w baku - jak jest mało - nie rozpocznie się (w BMW minimum było 10litrów)
- nie jeździć z kodami błędów w komputerze sterującym silnikiem - to bardzo często powoduje, ze wypalanie nie rozpocznie się
- nie jeździć krótkich odcinków - wypalanie wymaga nagrzania silnika i przejechania jakiegoś dystansu bez zatrzymywania się
- nie jeździć powoli ani za szybko - np. w BMW wypalanie rozpoczynało się powyżej 60kph, zbyt szybka jazda powodowała studzenie DPF'a
Ogólnie:
DPF nie lubi niesprawnego auta, zimnego silnika, pustego baku i krótkich jazd
DPF'owi pomagają: dłuższe jazdy z prędkością ponad 60kph, z obrotami w okolicach 2000RPM, dogrzany silnik, brak błędów, sprawna turbina, i wtryski.
			
			
									
									
						- dbać o świece żarowe, żeby nie było kopcenia przy starcie (sadza)
- dbać o wtryski, żeby nie zalewały (wtedy jest sadza)
- dbać o turbinę (kiedy za mało pompuje - jest niedobór powietrza i... sadza)
- dbać o termostaty - kiedy silnik nie jest dogrzany - nie zacznie się wypalanie (w BMW minimalna temperatura wypalania to było 75 stopni)
- nie jeździć z pustym bakiem - wypalanie wymaga odpowiedniej ilości paliwa w baku - jak jest mało - nie rozpocznie się (w BMW minimum było 10litrów)
- nie jeździć z kodami błędów w komputerze sterującym silnikiem - to bardzo często powoduje, ze wypalanie nie rozpocznie się
- nie jeździć krótkich odcinków - wypalanie wymaga nagrzania silnika i przejechania jakiegoś dystansu bez zatrzymywania się
- nie jeździć powoli ani za szybko - np. w BMW wypalanie rozpoczynało się powyżej 60kph, zbyt szybka jazda powodowała studzenie DPF'a
Ogólnie:
DPF nie lubi niesprawnego auta, zimnego silnika, pustego baku i krótkich jazd
DPF'owi pomagają: dłuższe jazdy z prędkością ponad 60kph, z obrotami w okolicach 2000RPM, dogrzany silnik, brak błędów, sprawna turbina, i wtryski.
Bardzo dziękuje za podpowiedź 
[ Dodano: 2018-02-18, 10:45 ]
Czyli dobrze robię ... jadąc około 12km z dzieckiem do przedszkola. Audi jeszcze dobrze nie rozgrzeję się, wtedy nie gaszę auta, czekam na żone i jedziemy dalej do pracy, kolejne 7km ?
			
			
									
									[ Dodano: 2018-02-18, 10:45 ]
Czyli dobrze robię ... jadąc około 12km z dzieckiem do przedszkola. Audi jeszcze dobrze nie rozgrzeję się, wtedy nie gaszę auta, czekam na żone i jedziemy dalej do pracy, kolejne 7km ?
damos pisze:Dla dbania o DPF:
- dbać o świece żarowe, żeby nie było kopcenia przy starcie (sadza)
- dbać o wtryski, żeby nie zalewały (wtedy jest sadza)
- dbać o turbinę (kiedy za mało pompuje - jest niedobór powietrza i... sadza)
- dbać o termostaty - kiedy silnik nie jest dogrzany - nie zacznie się wypalanie (w BMW minimalna temperatura wypalania to było 75 stopni)
- nie jeździć z pustym bakiem - wypalanie wymaga odpowiedniej ilości paliwa w baku - jak jest mało - nie rozpocznie się (w BMW minimum było 10litrów)
- nie jeździć z kodami błędów w komputerze sterującym silnikiem - to bardzo często powoduje, ze wypalanie nie rozpocznie się
- nie jeździć krótkich odcinków - wypalanie wymaga nagrzania silnika i przejechania jakiegoś dystansu bez zatrzymywania się
- nie jeździć powoli ani za szybko - np. w BMW wypalanie rozpoczynało się powyżej 60kph, zbyt szybka jazda powodowała studzenie DPF'a
Ogólnie:
DPF nie lubi niesprawnego auta, zimnego silnika, pustego baku i krótkich jazd
DPF'owi pomagają: dłuższe jazdy z prędkością ponad 60kph, z obrotami w okolicach 2000RPM, dogrzany silnik, brak błędów, sprawna turbina, i wtryski.
Romi
						- damos
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1265
 - Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
 - Imię: Damos
 - Rocznik: 2010
 - Moje auto: A6 C7
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 3.0 CDUC 245KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: S-tronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Wrocław
 
blah blah blah... jesli stoi poniżej minuty - to nie. Może co 59 sekund przejechać kilak cm ;Pamisz pisze:a za trzymanie samochodu na chodzie jest mandat
A sumarycznie z tym truciem może mu wyjść mniejsze - bo ponowne odpalenie zimnej jednostki może wyemitować więcej szkodliwych substancji niż silnik czekający na idle.
							









