Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[CDUC 3.0 245 KM] DPF - jak o niego dbać ?

Silniki wysokoprężne
fastkomp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2017, 10:51
Lokalizacja: Police

[CDUC 3.0 245 KM] DPF - jak o niego dbać ?

Post autor: fastkomp » 17 lut 2018, 10:03

Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie odnośnie dbania o filtr cząstek stałych DPF.
Proszę o poradę co będzie lepsze dla DPFa:
- czy podczas postoju na myjni lub przed sklepem w oczekiwaniu na kogoś lepiej odrazu zgasić auto czy czekać na zapalonym, dodam że start/stop mam wtedy wyłączony, która opcja szybciej wpłynie na zapychanie dpf to że stoje na zapalonym ? czy to że auto ciągle będzie się włączało i wyłączalo na start/stopie?
- zauważyłem że co raz częściej po zgaszeniu silnika pracuje wentylator czy to oznacza że wypalał się dpf? czy wyłączając silnik nie przerywam tego procesu ? ale jest on niezauważalny, nieodczuwalny.
Z góry dziękuje za odpowiedzi, proszę o inne dodatkowe rady jak używać samochód żeby przedłużyć żywot dpf.a
Romi

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 17 lut 2018, 17:28

Dla dbania o DPF:
- dbać o świece żarowe, żeby nie było kopcenia przy starcie (sadza)
- dbać o wtryski, żeby nie zalewały (wtedy jest sadza)
- dbać o turbinę (kiedy za mało pompuje - jest niedobór powietrza i... sadza)
- dbać o termostaty - kiedy silnik nie jest dogrzany - nie zacznie się wypalanie (w BMW minimalna temperatura wypalania to było 75 stopni)
- nie jeździć z pustym bakiem - wypalanie wymaga odpowiedniej ilości paliwa w baku - jak jest mało - nie rozpocznie się (w BMW minimum było 10litrów)
- nie jeździć z kodami błędów w komputerze sterującym silnikiem - to bardzo często powoduje, ze wypalanie nie rozpocznie się
- nie jeździć krótkich odcinków - wypalanie wymaga nagrzania silnika i przejechania jakiegoś dystansu bez zatrzymywania się
- nie jeździć powoli ani za szybko - np. w BMW wypalanie rozpoczynało się powyżej 60kph, zbyt szybka jazda powodowała studzenie DPF'a

Ogólnie:
DPF nie lubi niesprawnego auta, zimnego silnika, pustego baku i krótkich jazd
DPF'owi pomagają: dłuższe jazdy z prędkością ponad 60kph, z obrotami w okolicach 2000RPM, dogrzany silnik, brak błędów, sprawna turbina, i wtryski.

fastkomp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 kwie 2017, 10:51
Lokalizacja: Police

Post autor: fastkomp » 18 lut 2018, 10:45

Bardzo dziękuje za podpowiedź

[ Dodano: 2018-02-18, 10:45 ]
Czyli dobrze robię ... jadąc około 12km z dzieckiem do przedszkola. Audi jeszcze dobrze nie rozgrzeję się, wtedy nie gaszę auta, czekam na żone i jedziemy dalej do pracy, kolejne 7km ?
damos pisze:Dla dbania o DPF:
- dbać o świece żarowe, żeby nie było kopcenia przy starcie (sadza)
- dbać o wtryski, żeby nie zalewały (wtedy jest sadza)
- dbać o turbinę (kiedy za mało pompuje - jest niedobór powietrza i... sadza)
- dbać o termostaty - kiedy silnik nie jest dogrzany - nie zacznie się wypalanie (w BMW minimalna temperatura wypalania to było 75 stopni)
- nie jeździć z pustym bakiem - wypalanie wymaga odpowiedniej ilości paliwa w baku - jak jest mało - nie rozpocznie się (w BMW minimum było 10litrów)
- nie jeździć z kodami błędów w komputerze sterującym silnikiem - to bardzo często powoduje, ze wypalanie nie rozpocznie się
- nie jeździć krótkich odcinków - wypalanie wymaga nagrzania silnika i przejechania jakiegoś dystansu bez zatrzymywania się
- nie jeździć powoli ani za szybko - np. w BMW wypalanie rozpoczynało się powyżej 60kph, zbyt szybka jazda powodowała studzenie DPF'a

Ogólnie:
DPF nie lubi niesprawnego auta, zimnego silnika, pustego baku i krótkich jazd
DPF'owi pomagają: dłuższe jazdy z prędkością ponad 60kph, z obrotami w okolicach 2000RPM, dogrzany silnik, brak błędów, sprawna turbina, i wtryski.
Romi

amisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
Imię: Amiszewski
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: amisz » 20 lut 2018, 22:01

Źle robisz bo zanieczyszczasz srodowisko a za trzymanie samochodu na chodzie jest mandat :|

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 20 lut 2018, 23:12

amisz pisze:a za trzymanie samochodu na chodzie jest mandat
blah blah blah... jesli stoi poniżej minuty - to nie. Może co 59 sekund przejechać kilak cm ;P
A sumarycznie z tym truciem może mu wyjść mniejsze - bo ponowne odpalenie zimnej jednostki może wyemitować więcej szkodliwych substancji niż silnik czekający na idle.

amisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
Imię: Amiszewski
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: amisz » 21 lut 2018, 13:01

To niech go (DPF) wywali i nie bedzie problemu .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja