Termostat
termostat
Witaj
Fachowcy w ASO , podalem VIN nr..
[ Dodano: 2018-02-17, 17:25 ]
Mam jeszcze jedno pytanko moze ktos pomoze
ile czasu wyrownuje sie cisnienie w zbiorniku plynu chlodniczego , czy zawsze musi byc tam cisnienie 
Fachowcy w ASO , podalem VIN nr..
[ Dodano: 2018-02-17, 17:25 ]
Mam jeszcze jedno pytanko moze ktos pomoze


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie do końca
. W układzie chłodzenia wytwarza się ciśnienie z racji ogrzewania płynu. Dzięki temu temperatura wrzenia podnosi się do ok. 110*C. Gdy korek zbiorniczka jest uszkodzony i nie reguluje on na bieżąco ciśnienia, to albo puszczają jakieś węże albo on sam i robi się fontanna
. W czasie stygnięcia ciśnienie spada i po ostudzeniu odkręcenie korka nie powinno nic się dziać. Gdy wytworzy się podciśnienie, to przeważnie brakuje płynu i dopiero odkręcenie przywraca normalny stan.


- Pieterb
- Administrator
- Posty: 964
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
mat1324, a nie ma tu zaworu podciśnienia w korku jak w starszych modelach audi np c4? pytam z ciekawości.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 964
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
muszę się niezgodzićmat1324 pisze:Gdyby w układzie było podciśnienie, to ciężko odkręcałoby się korek, bo byłby zasysany.

A zawór podciśnienia powoduje to że gdy płyn stygnie i zmniejsza objętość to do środka dostaje się powietrze, także jak na mój gust to nie może on powodować niemożności odkręcenia korka. Oczywiście zależy jakie to podciśnienie miało by być, w b4 np jest od 0,06-0,1 bara.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
termostat
Fakt z odkreceniem korka nie ma problemu , tylko trzeba uwazac jak silnik jest rozgrzany ale to wszyscy wiedza
, w moim przypadku jest cisnienie nawet po nocy kilkanascie godz...tu pytanie czy to normalnie ? , jutro bede mial chyba nowy korek zaczne od tego ..

Mam podobny problem z temp silnika
kolejny...
Termostat miałem wymieniany właśnie na GATES czy jakoś tak, wszystko super działało przez pare miesięcy, a teraz tak: w piątek jadąc na trening samochód rozgrzał się dobrze do 90 stopni (było -9 temp na dworze) wracając z powrotem samochód rozgrzewał się już dłużej i nagle przy 70 stopniach wskazówka spadła do gleby i już nie ruszyła się.. na parkingu wentylatory działały na maxa, hałas ładny.. silnik zimny a było -9 na zew..
Podłączyłem go i pokazały się 3 błędy:
1-czujnik walka rozrządu (już był i odrazu kupiłem i wymieniłem)
2- nagły spadek temp
3- czujnik temp cieczy chłodniczej
Podjechałem do kumpla trochę po dziurach i nagle naprawił się ... temp podskoczyła na 70 i wentylatory wyłączyły się.
Na wszelki wypadek czujnik temp cieczy wymieniłem i teraz tak... jest -6 albo -3 a samochód rozgrzewa się max do 75 stopni i koniec, więcej nie idzie.. trasa 140km i ciagle tak samo.
Pytanie: czy jest to wina tego czujnika temp, czy termostat padł ? Czy po prostu jest tak zimno na zew ze nie może się dogrzać ? W środku auta ciepło. Co może być przyczyna niedogrzania silnika ?
Na postoju po 3-5 min silnik podskakuje na 85-90 stopni.

Termostat miałem wymieniany właśnie na GATES czy jakoś tak, wszystko super działało przez pare miesięcy, a teraz tak: w piątek jadąc na trening samochód rozgrzał się dobrze do 90 stopni (było -9 temp na dworze) wracając z powrotem samochód rozgrzewał się już dłużej i nagle przy 70 stopniach wskazówka spadła do gleby i już nie ruszyła się.. na parkingu wentylatory działały na maxa, hałas ładny.. silnik zimny a było -9 na zew..
Podłączyłem go i pokazały się 3 błędy:
1-czujnik walka rozrządu (już był i odrazu kupiłem i wymieniłem)
2- nagły spadek temp
3- czujnik temp cieczy chłodniczej
Podjechałem do kumpla trochę po dziurach i nagle naprawił się ... temp podskoczyła na 70 i wentylatory wyłączyły się.
Na wszelki wypadek czujnik temp cieczy wymieniłem i teraz tak... jest -6 albo -3 a samochód rozgrzewa się max do 75 stopni i koniec, więcej nie idzie.. trasa 140km i ciagle tak samo.
Pytanie: czy jest to wina tego czujnika temp, czy termostat padł ? Czy po prostu jest tak zimno na zew ze nie może się dogrzać ? W środku auta ciepło. Co może być przyczyna niedogrzania silnika ?
Na postoju po 3-5 min silnik podskakuje na 85-90 stopni.
https://m.czesciauto24.pl/gates/1238573
Link do tego termostatu ^^
Mam VCDS
temperatura na zegarach jest taka sama jak w sterowniku dlatego znam dokładne wartości temp. Temp rośnie i opada tu i tu jednocześnie.
[ Dodano: 2018-02-26, 09:41 ]
![Obrazek]()
Po przejechaniu ponad 20km temp ciagle w tym samym miejscu.
[ Dodano: 2018-02-26, 09:49 ]
![Obrazek]()
Wzrosła do 90stopni po 7 min stania bez włączonego ogrzewania w wewnątrz.
[ Dodano: 2018-02-26, 09:50 ]
Po wyjechaniu na drogę temp spada znów do 75 stopni nieważne czy ogrzewanie działa czy nie działa 👍🏻
Link do tego termostatu ^^
Mam VCDS

[ Dodano: 2018-02-26, 09:41 ]
Po przejechaniu ponad 20km temp ciagle w tym samym miejscu.
[ Dodano: 2018-02-26, 09:49 ]
Wzrosła do 90stopni po 7 min stania bez włączonego ogrzewania w wewnątrz.
[ Dodano: 2018-02-26, 09:50 ]
Po wyjechaniu na drogę temp spada znów do 75 stopni nieważne czy ogrzewanie działa czy nie działa 👍🏻