Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 sty 2018, 14:46

Napisałem mocowanie/poduszka, ponieważ ta część pełni obie role. W naszym zawieszeniu nie ma łożysk przy amortyzatorze, ponieważ amortyzator nie obraca się razem ze zwrotnicą.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 25 sty 2018, 15:15

napisałem łożysko bo napisane było "bearing", czyli łożysko :) ale w sumie jak teraz sprawdziłem to to słowo ma też inne znaczenia (np. podpora / podstawa), także rozumiem, że pisaliśmy o tym samym.

Dzięki i sorry za męczenie.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 25 sty 2018, 17:36

Kolego siemin81, ja wraz z amortyzatorami wymieniłem górne mocowanie amortyzatorami wraz z odbojami plus ich osłonę. Odboje w wersji poliftowej były w tragicznym stanie w porównaniu z przednimi.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 25 sty 2018, 20:30

Dzięki za doprecyzowanie, czyli bez żadnych tulei, wahaczy i innych elementów zawieszenia, ok - będzie taniej :P
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 sty 2018, 20:41

Wymiana tylnych amortyzatorów ogranicza się do zdjęcia nadkola i odkręcenia trzech śrub. Sprężyny nawet nie ruszasz.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 28 sty 2018, 12:15

No wiem, że to niby łatwa sprawa, ale ja niestety nie bardzo mam czas.
Poza tym jest jeszcze kilka innych rzeczy do zrobienia przy okazji, także poczekam na wolny "slot" u mojego mechanika.

[ Dodano: 2018-01-28, 12:15 ]
Kilka dni temu zrobiłem wyważanie kół z testem drogowym. Mocne bicie przy 140 km/ h jak ręką odjął.

Dodatkowo wyszło że jedna nowa opona Conti jest walnięta i ma bicie promieniste ?? (wariacja siły) = 105N (norma 65 albo 90 - nie jestem w stanie stwierdzić po wydrukach). We wtorek zakłądam nową oponę a ta idzie do reklamacji. Ta pewno nie pomaga to w moich drganiach, chociaż na pewno nie jest głównym powodem, bo opony i felgi to już wymienialiście 100 razy.

Teraz już prawdopodobnie zostały mi tylko i wyłącznie drgania z którymi wszyscy walczycie (i od teraz również ja :))

Wczoraj spotkałem się z mat695. Nie odkryliśmy niczego przłomowego. Mamy mniej więcej to samo.

Jednak jadąc jako pasażer łatwiej jest wyczuć te drgania (jak się wie czego szuka), bo nie dotyka się kierownicy / pedałów i generalnie można się skupić na szukaniu :)

Z tego być może powodu zauważyłem, że drgania (chociaż dużo dużo mniej wyczuwalne) wydają się występować również przy około 70 km/h oraz naprawdę sporadycznie przy niecałych 50 (46,6) km/h.
To sugeruje ewidentnie bicie jakiegoś mechanizmu, który się obraca z prędkością X przy 140, X/2 przy 70 i X/3 przy 46 km/h

Oczywiście niczego nowego to nie wnosi oprócz potwierdzenia faktu:
To jest ewidentnie spowodowane biciem na czymś co się kręci.

Podejrzewam, że tam jest jakiś błąd konstrukcyjny który po kilku latach powoduje "przekoszenie" jakiegoś elementu i przy pewnych prędkościach zaczyna on wibrować. A że błąd jest u wszystkich ten sam to i w tym samym miejscu pojawia się problem, więc występuje on przy tych samych prędkościach.

Amorki jest oczywiście dobrze zrobić ale to bicie będzie skutecznie rozwalać kolejne poduszki w amorkach i po roku albo szybciej problem prawdopodobnie powróci.

Ja stawiam na wszystkie obracające się i mogące mieć bicie lub skrzywienie elementy tylnego napędu, bezpośrednio czy pośrednio złączone z piastą?? do której jest przykręcony amortyzator, czyli (dodajcie jak coś pominąłem):
- półoś
- przeguby (nie wiem ile ich tam jest, ale zakładam ze też po dwa na stronę, tak jak z przodu)
- łożysko

Nie wiem jak to wszystko jest przyłączone do samego dyfra i czy w nim wewnątrz też coś może mieć bicie, ale to jest tak daleko od amorka że póki co bym to wykluczył.

Napiszcie proszę czy ktoś wymieniał cos z ww. rzeczy, albo czy jeszcze coś mu zostało do wymiany w pobliżu tamtych elementów :)



Wbrem temu co myślałem wcześniej to nie chodzi nam tutaj o mocno odczuwale bicie tylko o lekkie bujanie / mrowienie
Mamy podobne objawy, czyli
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2018, 13:18

Wszytko się niestety zgadza <uoee> . Przyjmijmy, że przyczyna jest z tyłu. U siebie regenerowałem wał, a kolega mat695 go wymienił na nowy, więc on odpada. Wymieniłem dwa razy olej w tylnym moście i żadnej różnicy. Kolega tobi71 miał to samo, a nie ma ani dyfra, ani półosi itd. Ma tylko to samo zawieszenie z tyłu oraz zwrotnicę z piastą i łożyskiem. Według mnie jest to amortyzator, który przy danej prędkości wpada w rezonans i nie jest w stanie wytłumić drgań. Rezonans pojawia się w przedziale 50-70 km/h i 100-140 km/h, czyli przy dwukrotnie wyższych prędkościach. Początkowo miałem tylko drgania przy wyższych prędkościach, ale z czasem zaczęły schodzić na niższe. Druga zagadka jest taka, że drgania nie mają stale takiej samej intensywności i tu wiele zależy od nawierzchni czy dystansu jaki się przejechało. Dojazd do domu mam polną drogą, która teraz nie wygląda za ciekawie i są spore wgłębienia. Czasami jest tak, że jak jadę z domu na myjnię (ok. 1,5 km) drgania po wyjeździe na asfalt są mocno odczuwalne, ale jak wrócę do domu i od razu pojadę do miasta, to nagle jest cisza. Nic oprócz mocnego bujania auta się nie zmieniło <mysli> . Kolejna zagadka, to chwilowe naprawienie się po podniesieniu auta. Wymiieniałem wiele rzeczy w swoim aucie i w 90% zawsze na podnośniku. Jak wyjeżdżałem od mechanika, to zawsze cieszyłem się, że pomogło. Niestety, ale po kilkunastu kilometrach było to samo. Z takimi objawami jeżdżę już od grudnia 2016 i jeśli byłby to przegub czy tylny most, to już dawno byłyby do wymiany, a tak nie jest. Dlatego obstawiam, że są to amortyzatory, które u mnie już nie trzymają jak powinny i nie wyglądają za ciekawie (zwłaszcza z tyłu). Za 3 tysiące km mam serwis olejowy, to przy okazji zmienię wszystkie cztery wraz z odbojami, osłonami i górnymi mocowaniami.

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 28 sty 2018, 13:25

siemin81 pisze:Z tego być może powodu zauważyłem, że drgania (chociaż dużo dużo mniej wyczuwalne) wydają się występować również przy około 70 km/h oraz naprawdę sporadycznie przy niecałych 50 (46,6) km/h.
Mam podobnie, wyczuwam jakies delikatne wibracje. Pozniej od 100 do 140 sie wzmagaja a od 140 maleja by zniknac przy 180.
siemin81 pisze:Ja stawiam na wszystkie obracające się i mogące mieć bicie lub skrzywienie elementy tylnego napędu, bezpośrednio czy pośrednio złączone z piastą?? do której jest przykręcony amortyzator, czyli (dodajcie jak coś pominąłem):
- półoś
- przeguby (nie wiem ile ich tam jest, ale zakładam ze też po dwa na stronę, tak jak z przodu)
- łożysko
W mojej A6 obie flansze tylnego dyfra maja dosc znaczny luz. Jak wyglada to u Was koledzy?
siemin81 pisze:Wbrem temu co myślałem wcześniej to nie chodzi nam tutaj o mocno odczuwale bicie tylko o lekkie bujanie / mrowienie
To moze faktycznie beda w Twoim przypadku amortyzatory tylne?
Ja mam caly czas efekt niedowazonych kol, choc kilka kompletow roznych bylo juz testowanych.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 28 sty 2018, 18:35

Kiepska pogoda sprzyja dłuaniu po necie i coś ciekawego wydłubałem.

W związku z drganiami przy niskich prędkościach Audi w 2010 roku wypuściło biuletyn TSB 2020332/4 dla modeli A4 B8 oraz A5 z układem wspomagania servotronic 1N3. Popatrzyłem w swoją książkę serwisową i mam tam takie samo oznaczenie, przypuszczam że Wy też. Niestety nie mogę tego bulietynu namierzyć do ściągnięcia. Akcja serwisowa dotyczy przewodu wysokiego ciśnienia biegnącego od pompy wspomagania do maglownicy i zmiany go na inny. Wszyscy którzy tą akcję przeszli zaraportowali zniknięcie drgań przy niskich prędkościach. Niestety nie wiem który przewód jest to konkretnie u nas, bo z jakiegoś powodu ta akcja serwisowa nie obejmuje A6 chociaż też ma 1N3.

Nie wiem na ile to ma sens ale temat dość obszernie opanowywany za granicą.

W ETCE namierzyłem, że i u nas są wszystkie elastyczne.

https://www.audiworld.com/forums/a4-b8- ... 076/page9/

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2018, 20:18

Nie mam czegoś takiego u siebie :).

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 28 sty 2018, 20:33

Nie masz wspomagania? :D

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2018, 20:42

Mam odłączone ;p. Nie mam wibracji czy drgań przy niskich prędkościach, ponieważ wymieniłem olej w torsenie i problem zniknął. Dodatkowo nawet lepiej napęd radzi sobie na śliskim <okok>. Po drugie, co ma wspomaganie do jazdy na wprost, podczas której są drgania <mysli>.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 28 sty 2018, 21:41

mat1324 pisze:Kolega tobi71 miał to samo, a nie ma ani dyfra, ani półosi itd. Ma tylko to samo zawieszenie z tyłu oraz zwrotnicę z piastą i łożyskiem.
Faktycznie zapomniałem, że to nie dotyczy tylko quattro.
mat1324 pisze:Wymieniłem dwa razy olej w tylnym moście i żadnej różnicy
Jeśli coś "bije" to wymiana oleju nie pomoże
mat1324 pisze:Według mnie jest to amortyzator, który przy danej prędkości wpada w rezonans i nie jest w stanie wytłumić drgań
Zgadzam się, że amortyzator pewnie jest do wymiany tak jak u mnie,ale nie wierzę, że on jest przyczyną. Po prostu jak jest stary to nie daje rady i wibracje przenoszą się dalej na karoserię.

Powodem jednak musi być coś co się kręci. Jeśli założymy że ten sam efekt jest w FWD to zostaje:
- zwrotnica (która się nie kręci, ale może być jakoś przekoszona) - wątpię
- piasta (patrz wyżej) - również wątpię
- łożysko - jak dla mnie najsensowniesza rzecz
Pasuje to też do teorii że coś tam jest w tym modelu zchrzanione (np. piasta) i po kilku latach właśnie łożysko dostaje bicia.

Czy ktoś z was je wymieniał, albo wie jakie są koszta?

Chcę po prostu uniknąć sytuacji, że wymienimy amorki, a za niedługi czas problem powróci i bijące łożysko zniszczy kolejną poduszkę amorka.
No chyba że koszt wymiany łożyska jest dużo większy niż amorków :)
Gaszka pisze:Ja mam caly czas efekt niedowazonych kol, choc kilka kompletow roznych bylo juz testowanych.
Wymieniałeś całe koła czy opony. Jeśli tylko opony to idź na wyważenie z testem drogowym, może masz krzywe felgi.
Jeśli felgi są ok, to wzmagające się wibracje przy większym zakresie prędkości są spowodowane raczej biciem łożyska lub przegubów i to raczej nie jest problem z którym tutaj walczymy, ale poczekajmy na opinię innych, bo ja jeszcze bardzo dużo nie wiem :)
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2018, 21:51

Wymianiałem olej w dyfrze, ponieważ na początku miałem delikatne mrowienie i mogło to pomóc. Szukałem wszędzie, a był to niski koszt. Przy uszkodzonej zwrotnicy nie da się ustawić kątów, a u mnie jest równo. Przednie łożyska wymieniałem, a tyłu nie ruszałem, ponieważ przednie i tak były jak nowe. Felgi miałem prostowane (oba komplety), nowe opony (lato i zima), wyważane normalnie i z testem drogowym.

Brak efektów :(.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 28 sty 2018, 22:12

Czyli jednak jest szansa że to tylne łożyska (idąc moją teorią, że jest błąd konstrukcyjny np. w piaście) chyba, że ktoś jednak je wymieniał??

Może mi się uda te amorki zrobić na raty: łożysko, kilka dni przerwy i dopiero amorki, to napiszę czy sama wymiana łożysk coś dała.

Jeszcze jedna rzecz. Jeśli to łozysko to jedyne co ono może mieć to bicie. I takie bicie wyszło by na czujniku zegarowym?? Czy ktoś takie coś sprawdzał z tyłu?
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga