![<uoee> <uoee>](https://a6klub.pl/images/smilies/uoeee.gif)
Drgania-wibracje na nadwoziu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dzisiaj zauważyłem coś dziwnego
. Leciałem z Poznania do domu zwykłą krajówką z prędkością ok. 90 km/h. Oczywiście odczuwalne były drgania/bicie/mrowienie na nadwoziu i kierownicy. Po drodze akurat robią zjazdy/wjazdy na S5 (Poznań-Wrocław) i otworzyli pasy awaryjne, które będą istnieć na czas budowy. Niby nic nadzwyczajnego, ale są one z tańszego asfaltu, ponieważ za rok i tak ich nie będzie. Zwykły asfalt jest szorski, aby lepiej odprowadzał wodę, a one były idealnie gładkie (zalane specjalną masą). W momencie wjazdu na taki pas stał się cud - cisza i spokój :shock: . Przejechałem tak ok. 3 km, a potem zjechałem na starą drogę i zaczęło się od nowa
. Jedyne co mi przyszło wtedy do głowy to amortyzatory, które nie są w stanie wytłumić drgań, które pochodzą z asfaltu. Możliwe, że przy różnych prędkościach drgania się nakładają i powstaje rezonans. Dodam, że mam nowe opony zimowe 225/50/17, więc dość wysoki profil. Dodatkowo później jeszcze wyprzedzałem dwa auta na raty, tzn. jeden, nieskończony powrót i następny. Jak kończyłem drugi manewr wyprzedzania to strasznie bujało auto. Wiem, że było to dość gwałtowne, ale kiedyś tak nie było. Później zauważyłem to samo podczas dohamowania w zakręcie, za którym jest teren zabudowany. Miałem wrażenie, że auto jest jeszcze na etapie pokonywania zakrętu. Będąc też w Poznaniu trafiłem lewym przednim kołem na dziurę. Wtedy coś dobiło (chyba amortyzator) i był stuk. Coraz bardziej jestem przekonany, że to amortyzatory. Dzisiaj się przekonałem, że to nie mogą być półosie, ponieważ zmiana nawierzchni nie ma na nich wpływu.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
![<uoee> <uoee>](https://a6klub.pl/images/smilies/uoeee.gif)
W przypadku quattro tylne łożyska mają oznaczenie 4F0 598 625 » 4F0 598 625 A » 4F0 598 625 B. Jeśli chodzi o zamiennik to możesz kupić, np. SKF VKBA6546 lub FAG 713610480. Ogólnie bez różnicy, ponieważ jest wysoka półka, więc bierz co tańsze. Jak wymieniałem u siebie, to kupiłem FAG, ponieważ był dostępny już w ten sam dzień (zamówione przed 9, odbiór po 15) w moim motoryzacyjnym.mat695 pisze:Czyli ten tył pozostaje. Z uwagi na dziwne dźwięki z tyłu nie wiem czy nie wymienię najpierw tych łożysk. Namierzysz mi numer jakiegoś dobrego zamiennika?
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Wyobraź sobie jak ja się czułem jak wracałem z Polski do DE, napotykałem na różne rodzaje nawierzchni. Całe 1000 kilometrów poczowszy od ekspresówek w Polsce a kończywszy na asfalcie czarnym jak smoła i niedawno położonym w DE. Jazda na takim asfalcie była bardzo cicha a auto płynęło jak latający dywan, 100% zadowolenia. Wymieniaj amortyzatory i dawaj znać jaka jest różnica.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Do Poznania jechałem A2, więc było lepiej, ale przy 140 km/h i tak drgało oraz wyczuwalne były wszystkie nierówności i garby, których praktycznie nie ma, ponieważ odcinek Nowy Tomyśl-Poznań, to jeden z lepszych odcinków A2. Wydaje mi się, że amortyzator potęguje te nierówności, bo nakładają się te, które nie zostały przed chwilą wytłumione.
Sorry, ale jeszcze się w tym wszystkim nie łapie, a używacie dziwnych dla mnie oznaczeń ![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Prośba zatem jeszcze o radę dla mnie odnośnie tych tylnych amorków, bo nie wiem czy do mnie są te same?
@mat1324: my chyba mamy taki sam model?
Myślę że tam wszystko jest fabryczne, także nie mam żadnych wspominanych tutaj usportowionych czy obniżonych sprężyn. Zastanawia mnie tylko czy są jakieś opcje typu olej / gaz itp, czy są zawsze tylko jedne jedyne słuszne?
Rozumiem, że amorki to Sachs / Kayaba, tuleje i inne części zawiszenia - Lemforder?
Pozostaje tylko kwestia dobrania rodzaju / modelu tak, żeby nie bujało za bardzo,ale też żeby nie było twardo jak kamień
pewnie zresztą wiecie lepiej o co mi chodzi.
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Prośba zatem jeszcze o radę dla mnie odnośnie tych tylnych amorków, bo nie wiem czy do mnie są te same?
@mat1324: my chyba mamy taki sam model?
Myślę że tam wszystko jest fabryczne, także nie mam żadnych wspominanych tutaj usportowionych czy obniżonych sprężyn. Zastanawia mnie tylko czy są jakieś opcje typu olej / gaz itp, czy są zawsze tylko jedne jedyne słuszne?
Rozumiem, że amorki to Sachs / Kayaba, tuleje i inne części zawiszenia - Lemforder?
Pozostaje tylko kwestia dobrania rodzaju / modelu tak, żeby nie bujało za bardzo,ale też żeby nie było twardo jak kamień
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Których oznaczeń nie rozumiesz?
Nie wiem czy wiesz, ale wszystkie numery, które podaję pochodzą z programu ETKA, który używany jest w ASO. Mogę podać Ci nawet cenę danej części w ASO. Części dobieram na podstawie opisu auta w profilu 'potrzebującego', a jeśli potrzebne są dodatkowe informacje, to wtedy proszę o VIN. Jeśli ktoś ma fabrycznie zawieszenie komfortowe (1BA), to taki numer amortyzatora dostanie itd. Nie uznaję mieszania części, ponieważ auto ma być jak z fabryki. Mogę ewentualnie pomóc przy zmianie zawieszenia, np. z 1BA na 1BE itd. Podam wtedy konkretne numery części (sprężyny, amortyzatory itd.) i auto musi odpowiednio usiąść oraz jeździć jakby miało fabrycznie sportowy zawias. Z kolei zamienniki zawsze podaję takie, które sam bym kupił. Dlatego podaję części zawieszenia od Sachsa czy Lemfordera.
Mamy podobne auta, ale wszystko zależy od typu zawieszenia
. Jak podasz mi VIN (może być na PW), to mogę powiedzieć Ci numer każdej śrubki czy nakrętki. Dzięki temu montujesz część, która jest na 100% przeznaczona do Twojego auta. Fabrycznie też było montowane sportowe zawieszenie 1BE lub 1BV (pomijam S6 czy RS6)
. Jest ono twardsze oraz niższe. Akurat w C6 amortyzator zależy od zawieszenia, silnika i czasami od klasy wagowej danej osi.
Nie wiem czy wiesz, ale wszystkie numery, które podaję pochodzą z programu ETKA, który używany jest w ASO. Mogę podać Ci nawet cenę danej części w ASO. Części dobieram na podstawie opisu auta w profilu 'potrzebującego', a jeśli potrzebne są dodatkowe informacje, to wtedy proszę o VIN. Jeśli ktoś ma fabrycznie zawieszenie komfortowe (1BA), to taki numer amortyzatora dostanie itd. Nie uznaję mieszania części, ponieważ auto ma być jak z fabryki. Mogę ewentualnie pomóc przy zmianie zawieszenia, np. z 1BA na 1BE itd. Podam wtedy konkretne numery części (sprężyny, amortyzatory itd.) i auto musi odpowiednio usiąść oraz jeździć jakby miało fabrycznie sportowy zawias. Z kolei zamienniki zawsze podaję takie, które sam bym kupił. Dlatego podaję części zawieszenia od Sachsa czy Lemfordera.
Mamy podobne auta, ale wszystko zależy od typu zawieszenia
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
![:p :p](https://a6klub.pl/images/smilies/jezyk.gif)
Dobra już chyba rozumiem, dane wg VINu zwracają mi coś takiego:
1BA Shock absorption/suspension, chassis:
Federung/Daempfung, standard
Także zakładam, że mam 1BA - i raczej nie zamierzam zmieniać na sportowe.
Do tej pory jeździłem A6 C4 i tam miałem założone amorki gazowe Kayaba (nie mam pojęcia jakie były w oryginale), bo ludzie pisali że na zamiennikach olejowch nie da się tym samochodem jeździć bo strasznie go wygina.
Nie chce się kłócić co jest lepsze a co nie, chcę zrozumieć. Z tego co piszesz, zgaduję że pomimo że są różne zamienniki to mam kupić tylko taki identyczny z oryginałem jeśli chodzi o parametry?
Proszę cię zatem o potwierdzenie że dla 1BA powinienem kupić 4F0 513 032 AE (też używam czegoś w stylu ETKI tylko online) lub jakiś zamiennik:
E7805 MONROE
312 640 SACHS
344806 KYB
Prośba tylko o potwierdzenie, czy dobrze kombinuję / prawidłowo odczytuje dane z tych różnych katalogów, to potem już sobie poradzę i sam każdą śrubkę będę mógł sobie sprawdzić![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Edit:
Mój vin podesłałem Ci na PW.
1BA Shock absorption/suspension, chassis:
Federung/Daempfung, standard
Także zakładam, że mam 1BA - i raczej nie zamierzam zmieniać na sportowe.
Do tej pory jeździłem A6 C4 i tam miałem założone amorki gazowe Kayaba (nie mam pojęcia jakie były w oryginale), bo ludzie pisali że na zamiennikach olejowch nie da się tym samochodem jeździć bo strasznie go wygina.
Nie chce się kłócić co jest lepsze a co nie, chcę zrozumieć. Z tego co piszesz, zgaduję że pomimo że są różne zamienniki to mam kupić tylko taki identyczny z oryginałem jeśli chodzi o parametry?
Proszę cię zatem o potwierdzenie że dla 1BA powinienem kupić 4F0 513 032 AE (też używam czegoś w stylu ETKI tylko online) lub jakiś zamiennik:
E7805 MONROE
312 640 SACHS
344806 KYB
Prośba tylko o potwierdzenie, czy dobrze kombinuję / prawidłowo odczytuje dane z tych różnych katalogów, to potem już sobie poradzę i sam każdą śrubkę będę mógł sobie sprawdzić
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Edit:
Mój vin podesłałem Ci na PW.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2018, 22:33 przez siemin81, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
no na pewno, np w tym czego używam nie mogę znaleźć kompletnie nic na temat tych tulei, czy silent blocków czy co tam jeszcze trzeba wymienić, nie wspominając o poduszkach (chyba że tam nie ma).
Poradź jeszcze proszę w wolniejszej chwili co tam od razu wymienić z tymi amorkami i jakieś może kody oryginałów.
Ja znalazłem tylko łożysko amorka: 4F0 513 353 D
Edit:
Oczywiście nie potrzebuję odboi / osłon itp. bo to wiadomo że i tak trzeba wymienić i nie jest problem znaleźć.
Poradź jeszcze proszę w wolniejszej chwili co tam od razu wymienić z tymi amorkami i jakieś może kody oryginałów.
Ja znalazłem tylko łożysko amorka: 4F0 513 353 D
Edit:
Oczywiście nie potrzebuję odboi / osłon itp. bo to wiadomo że i tak trzeba wymienić i nie jest problem znaleźć.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
No właśnie kwestia tych "mocowania/poduszki", możesz przybliżyć, bo ja jedyne co znalazłem to to łożysko amorka:
4F0 513 353 D
chyba że jeszcze coś tam jest przy sprężynach itp.
@Tobi71: A Ty co wymieniałeś z tymi tylnymi amorkami? Bo jak u Ciebie jest teraz ok to chyba na Tobie trzeba by się wzorować![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
4F0 513 353 D
chyba że jeszcze coś tam jest przy sprężynach itp.
@Tobi71: A Ty co wymieniałeś z tymi tylnymi amorkami? Bo jak u Ciebie jest teraz ok to chyba na Tobie trzeba by się wzorować
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga