Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 sty 2018, 13:30

Owszem wymiana przegubów pomaga, ponieważ auto na ten czas zostaje podniesione. Jednak po kilkudziesięciu kilometrach wszystko wraca <uoee> . Potem poszły dolne tylne tuleje w przednich wahaczach, ale też pomagało na moment. Po wymianie amortyzatorów (głównie tyłu) kolega twierdzi, że jest spokój.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 24 sty 2018, 14:02

OK, dzięki, to zaczynam w takim razie od tego tyłu tylko to pewnie za jakieś 2 tygodnie najwcześniej.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 24 sty 2018, 19:40

Kolego 'siemin81' w takim razie czekamy razem z Tobą 2 tygodnie na wymianę tego tyłu i opinie po wymianie. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 sty 2018, 19:45

Dzisiaj zauważyłem coś dziwnego :] . Leciałem z Poznania do domu zwykłą krajówką z prędkością ok. 90 km/h. Oczywiście odczuwalne były drgania/bicie/mrowienie na nadwoziu i kierownicy. Po drodze akurat robią zjazdy/wjazdy na S5 (Poznań-Wrocław) i otworzyli pasy awaryjne, które będą istnieć na czas budowy. Niby nic nadzwyczajnego, ale są one z tańszego asfaltu, ponieważ za rok i tak ich nie będzie. Zwykły asfalt jest szorski, aby lepiej odprowadzał wodę, a one były idealnie gładkie (zalane specjalną masą). W momencie wjazdu na taki pas stał się cud - cisza i spokój :shock: . Przejechałem tak ok. 3 km, a potem zjechałem na starą drogę i zaczęło się od nowa <uoee> . Jedyne co mi przyszło wtedy do głowy to amortyzatory, które nie są w stanie wytłumić drgań, które pochodzą z asfaltu. Możliwe, że przy różnych prędkościach drgania się nakładają i powstaje rezonans. Dodam, że mam nowe opony zimowe 225/50/17, więc dość wysoki profil. Dodatkowo później jeszcze wyprzedzałem dwa auta na raty, tzn. jeden, nieskończony powrót i następny. Jak kończyłem drugi manewr wyprzedzania to strasznie bujało auto. Wiem, że było to dość gwałtowne, ale kiedyś tak nie było. Później zauważyłem to samo podczas dohamowania w zakręcie, za którym jest teren zabudowany. Miałem wrażenie, że auto jest jeszcze na etapie pokonywania zakrętu. Będąc też w Poznaniu trafiłem lewym przednim kołem na dziurę. Wtedy coś dobiło (chyba amortyzator) i był stuk. Coraz bardziej jestem przekonany, że to amortyzatory. Dzisiaj się przekonałem, że to nie mogą być półosie, ponieważ zmiana nawierzchni nie ma na nich wpływu.
mat695 pisze:Czyli ten tył pozostaje. Z uwagi na dziwne dźwięki z tyłu nie wiem czy nie wymienię najpierw tych łożysk. Namierzysz mi numer jakiegoś dobrego zamiennika?
W przypadku quattro tylne łożyska mają oznaczenie 4F0 598 625 &#187; 4F0 598 625 A &#187; 4F0 598 625 B. Jeśli chodzi o zamiennik to możesz kupić, np. SKF VKBA6546 lub FAG 713610480. Ogólnie bez różnicy, ponieważ jest wysoka półka, więc bierz co tańsze. Jak wymieniałem u siebie, to kupiłem FAG, ponieważ był dostępny już w ten sam dzień (zamówione przed 9, odbiór po 15) w moim motoryzacyjnym.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 24 sty 2018, 20:13

Wyobraź sobie jak ja się czułem jak wracałem z Polski do DE, napotykałem na różne rodzaje nawierzchni. Całe 1000 kilometrów poczowszy od ekspresówek w Polsce a kończywszy na asfalcie czarnym jak smoła i niedawno położonym w DE. Jazda na takim asfalcie była bardzo cicha a auto płynęło jak latający dywan, 100% zadowolenia. Wymieniaj amortyzatory i dawaj znać jaka jest różnica.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 sty 2018, 20:28

Do Poznania jechałem A2, więc było lepiej, ale przy 140 km/h i tak drgało oraz wyczuwalne były wszystkie nierówności i garby, których praktycznie nie ma, ponieważ odcinek Nowy Tomyśl-Poznań, to jeden z lepszych odcinków A2. Wydaje mi się, że amortyzator potęguje te nierówności, bo nakładają się te, które nie zostały przed chwilą wytłumione.

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 24 sty 2018, 20:31

mat1324, moglbys sprawdzic czy Sachs 312 641 bedzie odpowiedni do sedana 2008r BPP quattro, 1BV, badz moze jakis bilstein?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 sty 2018, 20:46

Amortyzator do zawieszenia 1BE i 1BV jest taki sam. Ma on oznaczenie 4F0 513 032 J &#187; 4F0 513 032 AG i odpowiednikiem jest właśnie SACHS 312 641 <okok>.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 24 sty 2018, 21:23

Sorry, ale jeszcze się w tym wszystkim nie łapie, a używacie dziwnych dla mnie oznaczeń :)
Prośba zatem jeszcze o radę dla mnie odnośnie tych tylnych amorków, bo nie wiem czy do mnie są te same?
@mat1324: my chyba mamy taki sam model?
Myślę że tam wszystko jest fabryczne, także nie mam żadnych wspominanych tutaj usportowionych czy obniżonych sprężyn. Zastanawia mnie tylko czy są jakieś opcje typu olej / gaz itp, czy są zawsze tylko jedne jedyne słuszne?

Rozumiem, że amorki to Sachs / Kayaba, tuleje i inne części zawiszenia - Lemforder?
Pozostaje tylko kwestia dobrania rodzaju / modelu tak, żeby nie bujało za bardzo,ale też żeby nie było twardo jak kamień :) pewnie zresztą wiecie lepiej o co mi chodzi.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 sty 2018, 21:37

Których oznaczeń nie rozumiesz?

Nie wiem czy wiesz, ale wszystkie numery, które podaję pochodzą z programu ETKA, który używany jest w ASO. Mogę podać Ci nawet cenę danej części w ASO. Części dobieram na podstawie opisu auta w profilu 'potrzebującego', a jeśli potrzebne są dodatkowe informacje, to wtedy proszę o VIN. Jeśli ktoś ma fabrycznie zawieszenie komfortowe (1BA), to taki numer amortyzatora dostanie itd. Nie uznaję mieszania części, ponieważ auto ma być jak z fabryki. Mogę ewentualnie pomóc przy zmianie zawieszenia, np. z 1BA na 1BE itd. Podam wtedy konkretne numery części (sprężyny, amortyzatory itd.) i auto musi odpowiednio usiąść oraz jeździć jakby miało fabrycznie sportowy zawias. Z kolei zamienniki zawsze podaję takie, które sam bym kupił. Dlatego podaję części zawieszenia od Sachsa czy Lemfordera.

Mamy podobne auta, ale wszystko zależy od typu zawieszenia :). Jak podasz mi VIN (może być na PW), to mogę powiedzieć Ci numer każdej śrubki czy nakrętki. Dzięki temu montujesz część, która jest na 100% przeznaczona do Twojego auta. Fabrycznie też było montowane sportowe zawieszenie 1BE lub 1BV (pomijam S6 czy RS6) :p. Jest ono twardsze oraz niższe. Akurat w C6 amortyzator zależy od zawieszenia, silnika i czasami od klasy wagowej danej osi.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 24 sty 2018, 22:17

Dobra już chyba rozumiem, dane wg VINu zwracają mi coś takiego:

1BA Shock absorption/suspension, chassis:
Federung/Daempfung, standard

Także zakładam, że mam 1BA - i raczej nie zamierzam zmieniać na sportowe.
Do tej pory jeździłem A6 C4 i tam miałem założone amorki gazowe Kayaba (nie mam pojęcia jakie były w oryginale), bo ludzie pisali że na zamiennikach olejowch nie da się tym samochodem jeździć bo strasznie go wygina.

Nie chce się kłócić co jest lepsze a co nie, chcę zrozumieć. Z tego co piszesz, zgaduję że pomimo że są różne zamienniki to mam kupić tylko taki identyczny z oryginałem jeśli chodzi o parametry?

Proszę cię zatem o potwierdzenie że dla 1BA powinienem kupić 4F0 513 032 AE (też używam czegoś w stylu ETKI tylko online) lub jakiś zamiennik:
E7805 MONROE
312 640 SACHS
344806 KYB

Prośba tylko o potwierdzenie, czy dobrze kombinuję / prawidłowo odczytuje dane z tych różnych katalogów, to potem już sobie poradzę i sam każdą śrubkę będę mógł sobie sprawdzić :)


Edit:
Mój vin podesłałem Ci na PW.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2018, 22:33 przez siemin81, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 sty 2018, 22:24

Dobrze znalazłeś :). Jednak ETKA online czy inne katalogi na stronach sklepów internetowych mogą się schować do prawdziwej ETKI :p. Jedynie płatne katalogi są czegoś warte.

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 24 sty 2018, 22:36

no na pewno, np w tym czego używam nie mogę znaleźć kompletnie nic na temat tych tulei, czy silent blocków czy co tam jeszcze trzeba wymienić, nie wspominając o poduszkach (chyba że tam nie ma).

Poradź jeszcze proszę w wolniejszej chwili co tam od razu wymienić z tymi amorkami i jakieś może kody oryginałów.
Ja znalazłem tylko łożysko amorka: 4F0 513 353 D

Edit:
Oczywiście nie potrzebuję odboi / osłon itp. bo to wiadomo że i tak trzeba wymienić i nie jest problem znaleźć.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 sty 2018, 22:46

Podczas wymiany tylnych amortyzatorów warto wymienić też mocowania/poduszki, osłony i odboje. Nic więcej nie trzeba :).

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 25 sty 2018, 14:20

No właśnie kwestia tych "mocowania/poduszki", możesz przybliżyć, bo ja jedyne co znalazłem to to łożysko amorka:
4F0 513 353 D
chyba że jeszcze coś tam jest przy sprężynach itp.

@Tobi71: A Ty co wymieniałeś z tymi tylnymi amorkami? Bo jak u Ciebie jest teraz ok to chyba na Tobie trzeba by się wzorować :)
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga