Drgania-wibracje na nadwoziu
Amorki prawdopodobnie od nowości nie wymieniane, przebieg około 210kkm (jest szansa że prawdziwy).mat1324 pisze:Z racji tego, że jesteś nowy, to napisz co wymieniłeś lub co zrobiłeś. Amortyzatory masz fabryczne? Jaki masz przebieg?
Jeszcze nic nie wymieniałem oprócz oleju w dyfrach i torsenie z powodu innego problemu który mnie do szału doprowadza - przeskakiwanie / uciekanie / terkotanie kół na mocnym skręcie, z wątku:
a6-c6-quattro-wibracje-w-napedzie-vt22142.htm
Niestety nie pomogło
Ale teraz jak coś będę wymieniać - pewnie te amorki pójdą na pierwszy ogień, to po doświadczeniach u niektórych z was wymienię od razu na wszelki wypadek wszystkie okoliczne tuleje wachaczy i poduszki, bo to mrowienie jest trochę wkurzające.
Inna sprawa że u mnie to raczej występuje zawsze, tak jakby to rzeczywiście się przenosiło z bieżnika - nowe zimówki Conti i nie było wychwytywane przez amorki / poduszki. Dodatkowo to stare tuleje mogą potęgować ten efekt.
Niestety nie mam pojęcia jak to możliwe aby to czasem nie występowało. Jedyne co mi przychodzi do głowy to twardość / struktura asfaltu / nawierzchni.
U mnie najbardziej to czuć na mocno chropowatym asfalcie.
Jesteście pewni że w waszych testach nie pominęliście tej kwesti - rodzaju nawierzchni na której to występuje?
Przypomnę jednak, że u mnie jest to tylko i wyłącznie mrowienie. Raczej nie jest to podobne do niewyważonych kół - no chyba, że tylnich. Na kierownicy raczej nic nie odczuwam, oprócz wibracji silnika zależnych od obrotów (szczególnie przy 0,8-1k rpm) - kolejna rzecz do roboty to uszczelniacze wtrysków / wtryski - się okaże.
Także może to kompletnie inny problem.
Edit: Przed chwilą jechałem S-ką i pierwszy raz miałem okazję się trochę rozpędzić.
Niestety między 140 a 155 km/h odczywalne jest wyraźne bicie na podwoziu ale i kierownicy również. "Mrowienie", które czułem wcześniej w okolicy 70-100 km/h w ogóle moim zdaniem nie ma z tym nic wspólnego. Powyżej 160 jest już zupełnie ok.
To co sugerujecie najpierw? Drgania kierownicy sugerują jednak przód, czyli przeguby lub amorki z przodu. pytanie czy wszystko na raz czy po kolei?
Przeguby będę robił na pewno gdzie indziej niż amorki / tuleje, więc muszę to zrobić na 2 raty. Poradźcie od czego zacząć, z tego co pamiętam największy zysk (zanik bicia) był u was po zrobieniu przegubów.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 464
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Po wymianie przegubów nic się nie zmieniło zauważalnie. Do tej pory najlepszy efekt przyniosła wymiana amortyzatorów z tyłu u Tobi71.
[ Dodano: 2018-01-24, 09:16 ]
[ Dodano: 2018-01-24, 09:16 ]
Mogą, tylko pytanie jak dokładnie sprawdzić łożysko? Przyznaję, że u mnie czasem coś tam słychać z tyłu a czasem mniej. Zwalam to na dosyć stare opony zimowe, ale sam już nie wiem.Grzesp pisze:Dodatkowo doradca wspominał coś o łożyskach kola. Mam dokładnie sprawdzić .
Nie wiem tylko czy łożyska mogą mieć jakiś wpływ na wibracje?
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 464
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ciekawy temat z tymi łożyskami, czy ktoś z rdzennej grupy tego tematu typu Tobi71 czy Mat1324 wymienialiście łożyska kiedyś?
Ciekawy wątek w tej sprawie na zagranicznej stronie znalazłem.
https://www.audiworld.com/forums/audi-a ... st24497954
Reasumując facet też miewał wibracje, nawymieniał i nawymieniał niepotrzebych rzeczy a okazały się łożyska chodź mechaniory diagnozowały, ze na bank nie.
Siemin81 - też jesteś z Waw, proponuję się spotkać i porównać objawy.
Ciekawy wątek w tej sprawie na zagranicznej stronie znalazłem.
https://www.audiworld.com/forums/audi-a ... st24497954
Reasumując facet też miewał wibracje, nawymieniał i nawymieniał niepotrzebych rzeczy a okazały się łożyska chodź mechaniory diagnozowały, ze na bank nie.
Siemin81 - też jesteś z Waw, proponuję się spotkać i porównać objawy.
Coś mi się niezgadza w waszych zeznaniach
Chociaż mogę dla odmiany pójść odwrotnie (amorki tył + tuleje), może coś zauważymy, co myślicie?
@mat695: jasne, możemy, pracuję na żwirkach, napisz na PM jak,gdzie,kiedy i się umawiamy.
oraztobi71 pisze:Witam, jestem po wymianie przegubów wewnętrzny i zewnętrzny prawej osi. Zrobiłem jazdę testową i przyznaję się bez bicia że było warto. Drgania auta zostały zniwelowane do 80-90% tego co było
i jeszcze:tobi71 pisze:Temat rzeka, miałem to samo, auto drżało przy 130 km/h potem ustępowało, wymieniłem przeguby wewnętrzne i zewnętrzne i jest spokój.
To w końcu jak to jest, bo ja jestem na samym początku poszukiwań, więc jeśli przeguby usunęły 80% problemu to chyba warto od tego zacząć.tobi71 pisze:po wymianie przegubów zostało 20% drgań przy prędkości 140 km/h
Chociaż mogę dla odmiany pójść odwrotnie (amorki tył + tuleje), może coś zauważymy, co myślicie?
@mat695: jasne, możemy, pracuję na żwirkach, napisz na PM jak,gdzie,kiedy i się umawiamy.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga