Miało być 000915105AK .wielebny81 pisze:Był inny numer niż 000915105A.
Jaki Akumulator do Audi A6 C6 2.0 TDI 140KM BRE Start/Stop
Siada mi akumulator o oznaczeniu JOB czyli 92 mA. Nie znalazłem takiego na Allegro czy w Intercarsie. W ASO powiedzieli mi, ze takiego akumulatora nigdzie nie znajdę, a u nich kosztuje 1750 zł. Czy to prawda?
Po drugie, jeżeli już znajdę taki akumulator i ktoś mi go zamontuje, to trzeba będzie robić jakąś synchronizację?
Po drugie, jeżeli już znajdę taki akumulator i ktoś mi go zamontuje, to trzeba będzie robić jakąś synchronizację?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
J0B, a nie JOB
92 Ah, a nie 92 mA
Nie znajdziesz takiego, ponieważ jest to akumulator typu AGM, który przy danej pojemności ma większy prąd rozruchu niż pozostałe. Pojemność 92 Ah jest zrobiona specjalnie, aby nie można było go kupić (oprócz ASO). Możesz kupić akumulator 95 Ah w technologii AGM lub zwykły 95 Ah i zmienić kodowanie na 95 Ah. Pierwszy kosztuje ok. 800 zł, a drugi połowę tego. Nadal są to tańsze alternatywy niż kupno akumulatora w ASO, który tak jak pisałeś kosztuje ok. 1750 zł (sprawdziłem to ). Decyzja należy do Ciebie . Kod akumulatora sprawdzałeś na wlepce? Posiadasz VCDS, aby sprawdzić kodowanie i je zmienić?
92 Ah, a nie 92 mA
Nie znajdziesz takiego, ponieważ jest to akumulator typu AGM, który przy danej pojemności ma większy prąd rozruchu niż pozostałe. Pojemność 92 Ah jest zrobiona specjalnie, aby nie można było go kupić (oprócz ASO). Możesz kupić akumulator 95 Ah w technologii AGM lub zwykły 95 Ah i zmienić kodowanie na 95 Ah. Pierwszy kosztuje ok. 800 zł, a drugi połowę tego. Nadal są to tańsze alternatywy niż kupno akumulatora w ASO, który tak jak pisałeś kosztuje ok. 1750 zł (sprawdziłem to ). Decyzja należy do Ciebie . Kod akumulatora sprawdzałeś na wlepce? Posiadasz VCDS, aby sprawdzić kodowanie i je zmienić?
Liczyłem akurat na Twoja pomoc...
Nalepkę sfotografowałem i tam zobaczyłem kod J0B.
Czy ja mam akumulator w technologii AGM, to tego nie wiem. Gość w ASO tłumaczył mi, ze to taki akumulator, który powoduje, ze jak samochód zatrzyma się na światłach, to "wycisza silnik, a potem zapala". Ja jednak nie mam takiego akumulatora, tylko zwykły.
Niestety nie mam VCDS.
To co mi pozostaje zrobić?
Nalepkę sfotografowałem i tam zobaczyłem kod J0B.
Czy ja mam akumulator w technologii AGM, to tego nie wiem. Gość w ASO tłumaczył mi, ze to taki akumulator, który powoduje, ze jak samochód zatrzyma się na światłach, to "wycisza silnik, a potem zapala". Ja jednak nie mam takiego akumulatora, tylko zwykły.
Niestety nie mam VCDS.
To co mi pozostaje zrobić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Z tego co mi wiadomo, to w A6 C6 nigdy nie było systemu START/STOP, tak więc ASO chce kolegę naciągnąć. Według mnie, tak jak kolega wyżej napisał wystarczy kupić dobrej klasy akumulator zwykły 95Ah (z płynną postacią elektrolitu) i zakodować jego pojemność. Jak zakodować, to sobie poszukaj na forum, jest pełno informacji, generalnie chodzi o wpisanie do sterownika numeru części, która jest adekwatny do pojemności, tak aby układ zarządzający energią wiedział z "kim tańczy"
Nie wiem natomiast jak się mają względy bezpieczeństwa do technologii wykonania akumulatora, te wykonane jako AGM są bezpieczniejsze, bo elektrolit jest żelem i w przypadku rozszczelnienia nic się nie wyleje, a jak wiemy aku w C6 jest montowany w bagażniku a nie pod maską. Może ktoś z kolegów się wypowie, w jakiej technologii są wykonane akumulatory, które były montowane fabrycznie w C6.
Nie wiem natomiast jak się mają względy bezpieczeństwa do technologii wykonania akumulatora, te wykonane jako AGM są bezpieczniejsze, bo elektrolit jest żelem i w przypadku rozszczelnienia nic się nie wyleje, a jak wiemy aku w C6 jest montowany w bagażniku a nie pod maską. Może ktoś z kolegów się wypowie, w jakiej technologii są wykonane akumulatory, które były montowane fabrycznie w C6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Standardowo montowane są normalne akumulatory, ale tylko ten 92 Ah jest w technologii AGM. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zamontowanyć zwykły .
W ASO proponują mu akumulator, który pasuje po VINie, więc mają rację, ale niech nie tłumaczą, że to do systemu START/STOP, ponieważ takiego w C6 nigdy nie było.
W ASO proponują mu akumulator, który pasuje po VINie, więc mają rację, ale niech nie tłumaczą, że to do systemu START/STOP, ponieważ takiego w C6 nigdy nie było.
dziękuję za odpowiedzi.
Reasumując kupię w serwisie Bosch zwykły akumulator 95 Ah. Czy mogą mieć VCDS, aby zmienić mi kodowanie?
O tym, że w ASO próbują naciąć wiem, gdyż wielokrotnie się z tym spotkałem. Na jesieni zaproponowali mi usunięcie liści z przedniej szyby za 70 zł. Podziękowałem i sam to zrobiłem za 2 zł na stacji benzynowej
Reasumując kupię w serwisie Bosch zwykły akumulator 95 Ah. Czy mogą mieć VCDS, aby zmienić mi kodowanie?
O tym, że w ASO próbują naciąć wiem, gdyż wielokrotnie się z tym spotkałem. Na jesieni zaproponowali mi usunięcie liści z przedniej szyby za 70 zł. Podziękowałem i sam to zrobiłem za 2 zł na stacji benzynowej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Napisz w dziale 'Poszukiwany' poszukiwany-poszukiwana-vf93.htm , to może ktoś się odezwie z Twojej okolicy z VCDSem . Gdybyś mieszkał w mojej okolicy, to ogarnęlibyśmy temat .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
- Kontakt:
Panowie mam to samo. Musiałem wymieć akumulator mialem Centra Tura CA1000 12 V 100 Ah 900A. Auto stało 3 tygodnie na parkingu i bez problemu potrafilo odpalic. Ale aku padł coś w nim pękło. Wymienili mi na
Varta G3 95Ah 800A 595 402 080 313 2
Sterownik Napięcia:
* 4F0 915 181 A
SW: 4F0 910 181 F
Zmienili kodowanie. W między czasie okazało się że padł sterownik napiecia co jest przy aku . Został wymieniony na nowy i zakodowany.
Auto szaleje
1. w mmi nie pokazuje ładowania - ciągle jest 5% czasami dojdzie do 100 ale po kilku minutach spada.
2. Auto stoi 2/3 dni i aku pada trzeba odpalac z kabli.
Próbowałem w vagu zmienic kodowanie na standardowe do pozycji 95 ah ale to nic nie daje.
Kupiłem używkę układ napięciowy to samo ... co moge zrobić ? Na aku nie ma nalepki z kodem nie można jej zakodować tylko kodem podstawowym przypisanym do wartosci 95 Ah.
Co mogę zrobić ?
Miernik pokazuje na włączonym silniku
tył - 13.80 V
przód - 13.95 V
zgaszony
tył - 12.34
przód - 12.55
Varta G3 95Ah 800A 595 402 080 313 2
Sterownik Napięcia:
* 4F0 915 181 A
SW: 4F0 910 181 F
Zmienili kodowanie. W między czasie okazało się że padł sterownik napiecia co jest przy aku . Został wymieniony na nowy i zakodowany.
Auto szaleje
1. w mmi nie pokazuje ładowania - ciągle jest 5% czasami dojdzie do 100 ale po kilku minutach spada.
2. Auto stoi 2/3 dni i aku pada trzeba odpalac z kabli.
Próbowałem w vagu zmienic kodowanie na standardowe do pozycji 95 ah ale to nic nie daje.
Kupiłem używkę układ napięciowy to samo ... co moge zrobić ? Na aku nie ma nalepki z kodem nie można jej zakodować tylko kodem podstawowym przypisanym do wartosci 95 Ah.
Co mogę zrobić ?
Miernik pokazuje na włączonym silniku
tył - 13.80 V
przód - 13.95 V
zgaszony
tył - 12.34
przód - 12.55