Jaki Akumulator do Audi A6 C6 2.0 TDI 140KM BRE Start/Stop
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
Jaki Akumulator do Audi A6 C6 2.0 TDI 140KM BRE Start/Stop
Witam
W moim autku pada akumulator obecnie jest oryginalny Audi 12V 110Ah 850A EN/SAE 520A
Autko jak jeździ to akumulator się podładowuję bo dzisiaj próbowałem odpalić po ładowaniu tego aku i wyskoczyła kontrolka słabego akumulatora jak i kontrolka ESP, po 10km auto już nie sygnalizowało, że coś jest nie tak z akumulatorem. Musiałem mieć słaby prostownik bo ten akumulator praktycznie w ogóle się nie podładował.
Więc przymierzam się do zakupu akumulatora, moje pytanie brzmi jaki akumulator kupić do tego autka bo w sklepie motoryzacyjnym powiedzieli, że za akumulator przyjdzie mi zapłacić 800zł Bosch/Varta. Akumulator AGM 105Ah, i że trzeba NOWY akumulator skonfigurować ze sterownikiem. Nie do końca wiedziałem o co chodzi. Więc zadzwoniłem do ASO i tam powiedzieli, że tylko oryginalne akumulatory można skonfigurować ze sterownikiem koszt 1200zł z akumulatorem.
Zalecali do systemu Start/Stop w obu punktach Akumulator AGM. Czy musi być taki akumulator do systemu Start/Stop?? Jest on wymagany??
Ostatnie pytanie chodzi o montaż akumulatora czy musze kupić oryginał aby skonfigurować akumulator ze sterownikiem czy na innej marce też się da, jak tak to gdzie?? Każdy zakład??
I jeszcze jedno pytanie, czy jak akumulator padł i robiłem alternator to trzeba konfigurować ze sterownikiem używany stary akumulator??
W załącznikach zdjęcia starego akumulatora
Numer VIN auta: WAUZZZ4F68N020135
W moim autku pada akumulator obecnie jest oryginalny Audi 12V 110Ah 850A EN/SAE 520A
Autko jak jeździ to akumulator się podładowuję bo dzisiaj próbowałem odpalić po ładowaniu tego aku i wyskoczyła kontrolka słabego akumulatora jak i kontrolka ESP, po 10km auto już nie sygnalizowało, że coś jest nie tak z akumulatorem. Musiałem mieć słaby prostownik bo ten akumulator praktycznie w ogóle się nie podładował.
Więc przymierzam się do zakupu akumulatora, moje pytanie brzmi jaki akumulator kupić do tego autka bo w sklepie motoryzacyjnym powiedzieli, że za akumulator przyjdzie mi zapłacić 800zł Bosch/Varta. Akumulator AGM 105Ah, i że trzeba NOWY akumulator skonfigurować ze sterownikiem. Nie do końca wiedziałem o co chodzi. Więc zadzwoniłem do ASO i tam powiedzieli, że tylko oryginalne akumulatory można skonfigurować ze sterownikiem koszt 1200zł z akumulatorem.
Zalecali do systemu Start/Stop w obu punktach Akumulator AGM. Czy musi być taki akumulator do systemu Start/Stop?? Jest on wymagany??
Ostatnie pytanie chodzi o montaż akumulatora czy musze kupić oryginał aby skonfigurować akumulator ze sterownikiem czy na innej marce też się da, jak tak to gdzie?? Każdy zakład??
I jeszcze jedno pytanie, czy jak akumulator padł i robiłem alternator to trzeba konfigurować ze sterownikiem używany stary akumulator??
W załącznikach zdjęcia starego akumulatora
Numer VIN auta: WAUZZZ4F68N020135
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na początku zapomnij o tym co mówili Ci w sklepie motoryzacyjnym oraz w ASO, ponieważ ewidentnie wprowadzili Cię w błąd (czyt. chcą zarobić
). Po drugie podaj kod wyposażenia, który odpowiedzialny jest za rodzaj akumulatora w aucie. Znajdziesz go na wlepce w bagażniku/książce serwisowej. Możesz zrobić zdjęcie wlepki. Według pojemności Twojego akumulatora będzie to kod J0Z, ale sprawdź to, ponieważ dla 2.0 TDI jest to trochę za duży aku. Kod zawsze rozpoczyna się od literki J. Po podaniu tej informacji napiszę więcej o samej wymianie i ewentualnym kodowaniu akumulatora. Posiadasz VCDSa albo znasz kogoś kto ma, ponieważ może się przydać do odczytania kodowania i sprawdzenia jego poprawności.
Na pewno jest to akumulator? Z tego co piszesz, to alternator jest zrobiony, ale może coś bierze prąd w trakcie spoczynku i rozładowywuje aku
.

Na pewno jest to akumulator? Z tego co piszesz, to alternator jest zrobiony, ale może coś bierze prąd w trakcie spoczynku i rozładowywuje aku

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
Przesyłam zdjęcia akumulatora który obecnie jest zamontowany. Jak i zdjęcie "wlepki" koło zapasowego koła jak i akumulatora. Niestety jest częściowo zdarta. Komuś się nudziło lub coś chciał ukryć. Nie wiem co. Książki serwisowej nie posiadam.
VCDSa kupiłem klona aby wgrać polskie menu do MMi bo musze odblokować zielone menu ale jeszcze nie podłączałem. Ale kabel jest. Czy pod Win 10 podejdzie ten kabel??
Czy akumulator na pewno pada?? Tak. Ponieważ alternator zrobiony i ładowanie jest ok, a ostatnio robiłem pompowtryski i mechanik mi powiedział to samo, że aku jest słabiutki. Po 4 dniowym postoju padł.
VCDSa kupiłem klona aby wgrać polskie menu do MMi bo musze odblokować zielone menu ale jeszcze nie podłączałem. Ale kabel jest. Czy pod Win 10 podejdzie ten kabel??
Czy akumulator na pewno pada?? Tak. Ponieważ alternator zrobiony i ładowanie jest ok, a ostatnio robiłem pompowtryski i mechanik mi powiedział to samo, że aku jest słabiutki. Po 4 dniowym postoju padł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli rzeczywiście jest to fabryczny akumulator (zawsze mógł ktoś wsadzić dla sztuki
), to teoretycznie powinieneś mieć akumulator o pojemności 110Ah. Odpowiednikiem jest np. VARTA Silver Dynamic 610 402 092. Nie jest to akumulator produkowany w technologii AGM, dlatego cena jest bardziej przystępna
. Po kupnie akumulatora należy sprawdzić kodowanie w sterowniku regulatura napięcia (VCDS grupa 61). Jeśli jest to 110Ah, to w miejscu, które zaznaczyłem na zdjęciu, powinien być numer akumulatora, czyli 000 915 105 AK lub 000 915 105 DL. W przeciwnym razie trzeba zmienić kodowanie, pod warunkiem, że faktycznie powinien być 110Ah aku. Jutro albo pojutrze dam Ci odpowiedź jaki na 100% powinien być u Ciebie aku. Zdrapana wlepka dobrze nie świadczy, ponieważ ktoś widocznie chciał coś ukryć
.
[ Dodano: 2017-04-09, 23:01 ]
Sprawdziłem po VINie i fabrycznie miałeś 110 Ah
.
Kody wyposażenia Twojego auta, które mogą się przydać przy kupnie części:
1BA - zawieszenie standardowe,
0JJ - klasa wagowa przedniej osi,
0YG - klasa wagowa tylnej osi,
1LT - hamulce tarczowe przedniej osi (314 mm),
1KD - hamulce tarczowe tylnej osi (302 mm),
J0Z - akumulator o pojemności 110 Ah.



[ Dodano: 2017-04-09, 23:01 ]
Sprawdziłem po VINie i fabrycznie miałeś 110 Ah

Kody wyposażenia Twojego auta, które mogą się przydać przy kupnie części:
1BA - zawieszenie standardowe,
0JJ - klasa wagowa przedniej osi,
0YG - klasa wagowa tylnej osi,
1LT - hamulce tarczowe przedniej osi (314 mm),
1KD - hamulce tarczowe tylnej osi (302 mm),
J0Z - akumulator o pojemności 110 Ah.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W poście powyżej podałem polecany przeze mnie akumulator
. Nie masz systemu start/stop, więc nie masz się czym martwić
. Fabrycznie masz zamontowany akumulator (sprawdzone po VINie) o pojemności 110 Ah, który ma prąd rozruchowy 850 A, a zaproponowałem Ci aku o tej samej pojemności, ale z prądem wynoszącym trochę więcej, czyli 920 A. Ważne, aby pojemność była taka sama, ponieważ nie będzie trzeba wtedy kodować sterownika, a prąd może być większy, ponieważ silnik będzie chętniej odpalał zimą
. Oczywiście i tak trzeba sprawdzić poprawność kodowania
.
Widziałem, że masz zdartą wlepkę i nie masz książki serwisowej, więc napisałem kilka ważnych kodów wyposażenia, ponieważ bez nich trudno dobrać np. hamulce, amortyzatory, sprężyny czy akumulator
. Kod Twojej skrzyni to JQL. Mogę nawet podać Ci dokładną datę produkcji auta: 06.07.2007 (modelowo 2008)
.




Widziałem, że masz zdartą wlepkę i nie masz książki serwisowej, więc napisałem kilka ważnych kodów wyposażenia, ponieważ bez nich trudno dobrać np. hamulce, amortyzatory, sprężyny czy akumulator


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
Dzięki za szczegółową odpowiedź. Czyli już wiem co i jak. Wcześniej popełniłem błąd, bo myślałem, że mam w aucie System Start/Stop a tak naprawdę to jest KEYLESS-GO. W takim wypadku akumulator AGM jest nie wymagany i chyba zakup takiego akumulatora jest bezsensowny. Czy może jednak warto dopłacić do akumulatorów AGM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
Kupiłem akumulator Varta 12v 110Ah 920A(En), co mam wpisać w polu codowaniu w tych dwóch polach. Na akumulatorze znalazłem cyfry na nalepce 610 402 092 316 2
Wyryty chyba serial ale taki jakiś długi HIC658172 0075 536083
Z lewej strony wyryte THK
Kod kreskowy 4 016987 119587 (zwykły kod kreskowy jak na produktach spożywczych)
i jakiś małymi literkami numerek na etykiecie RA 595 636
Co mam wpisać i gdzie znaleźć niezbędne numery do kodowania akumulatora.
Wyryty chyba serial ale taki jakiś długi HIC658172 0075 536083
Z lewej strony wyryte THK
Kod kreskowy 4 016987 119587 (zwykły kod kreskowy jak na produktach spożywczych)
i jakiś małymi literkami numerek na etykiecie RA 595 636
Co mam wpisać i gdzie znaleźć niezbędne numery do kodowania akumulatora.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ogólnie sterownik rozpoznaje pojemność akumulatora po jego numerze części, czyli według wartości wpisanej w pierwszym polu (ang. 'part number'). W tym miejscu powinieneś wpisać numer 000915105AK. Teoretycznie taki numer powinien już tam być, ponieważ fabrycznie miałeś akumulator 110 Ah. Jeśli będziesz miał jednak zakodowaną wartość 000915105DL, to również możesz ją zostawić, ponieważ oznacza też akumulator 110 Ah. Drugie pole (numer seryjny) nie jest brane w ogóle pod uwagę. Tu możesz zostawić obecną wartość. Służy ono po to, aby sprawdzić czy ktoś przypadkiem nie podmienił akumulatora na inny. Przykładowo sprzedajesz auto, ale wiesz, że oryginalny akumulator jest sprawny, więc go wyciągasz, a wsadzasz inny oryginalny, ale w gorszym stanie o takiej samej pojemności, jednak różniący się numerem seryjnym. Jeśli ktoś sprawdzi kodowanie, to będzie wiedział, że z obecnym akumulatorem auto nie wyjechało z fabryki
. Trzecie pole to nic innego jak producent akumulatora.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole