Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 TDI BMK Q+T - błąd P1063

Silniki wysokoprężne
marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

3.0 TDI BMK Q+T - błąd P1063

Post autor: marstooq » 03 sty 2018, 15:18

Witam. Zdaje sobie sprawę że temat się pojawiał, ale nie odnalazłem w pełni jednoznacznych objawów związanych z moim autem. Mianowicie mam problem z autem, które gaśnie na wolnych obrotach, czy to dojeżdżam do świateł, czy chwilę stoję - potrafi zgasnąć. Nie ważne czy silnik mocno rozgrzany czy nie. W czasie przyspieszania też nie ma żadnych spadków ciągu czy coś. Tylko przy obrotach zbliżonych do ~850 problem się pojawia.
Załączam film w czasie nagrywania którego odpaliłem auto i po chwili samo zgasło - w międzyczasie logi statyczne z grup wtrysków i odpowiedzialnych za ciśnienie. Mam nadzieje, że pomoże to w diagnostyce i dalszych krokach. Wyraźne "falowanie" i trudności z pracą pojawiły się po wrzuceniu skrzyni w pozycję D.
Martwi mnie odczyt z grupy 20 gdzie temperatura wynosi -40,5 stopnia. Uszkodzony czujnik temperatury paliwa, może wpływać na gaśnięcie auta?
Problem występuje od 2 miesięcy z czasem zaczął się pogłębiać. Co powinienem w pierwszej kolejności wymienić/zrobić, odrzucając filtr paliwa - auto właśnie jest u mechanika i ma to wymienić oraz pasek napędu pompy - jest jeszcze w niezłym stanie.
Błąd w sterowniku silnika:

17471 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 003 - Control Range Not Reached - Intermittent



Proszę o pomoc!

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 04 sty 2018, 15:10

sprawdz regulator na listwie prawej -str.pasazera

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 20 sty 2018, 17:08

"Odświeżam". Po wymianie filtra paliwa i wspomnianego regulatora na listwie prawej (na używany, ale sprawny - nowy 500zł (szkoda tyle wydać nie mając pewności)), bez zmian. Auto dalej gaśnie, objawy i błędy takie same. Co jeszcze mogę sprawdzić?
-bng-30-211-km-gasnie-na-wolnych-obrotach-vt84236.htm
Tutaj podobny wątek i rozwiązanie to regeneracja pompy wtryskowej, no ale czy aby na pewno to konieczne?


[ Dodano: 2018-01-20, 17:08 ]
Czy ktoś wie, jaki parametr w blokach pomiarowych silnika, w grupie 20, występuje w 2 kolumnie? Czego to jest temperatura? W moim aucie pokazuje -40,5 stopnia C. Mógłby ktoś sprawdzić jakie ma wartości? Sam sobie odpowiem - według tego, co znalazłem grupa 20 odpowiada za klimatyzację, więc jest to prawdopodobnie temperatura czynnika chłodzącego.

romek102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 sty 2016, 18:44
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: romek102 » 20 sty 2018, 18:02

Sprawdź przekaźnik pompy paliwa z baku. Znajduje się on pod maską po prawej stronie w skrzynce.

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 21 sty 2018, 03:09

Jak mogę sprawdzić czy działa prawidłowo? Zamienić na jakiś inny?

romek102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 sty 2016, 18:44
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: romek102 » 21 sty 2018, 11:07

Tak zmień na inny. Ja przez nie wiedzę pseudo mechaników popłynołem 700zł gdzie przekaźnik może kosztował z 20

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 23 sty 2018, 16:56

A zna ktoś może numer tego przekaźnika, albo posiada jakiś link do sklepu gdzie mogę go kupić?

[ Dodano: 2018-01-23, 16:56 ]
Panowie, regulator ciśnienia na listwie, który wymieniłem miał numery 057130764B. Zakupiłem używany o tych samych numerach - poprawy nie ma, można powiedzieć, że jest lekko gorzej, bo auto niemal natychmiast gaśnie. Teraz pytanie czy mogę wymienić na regulator o innych numerach ale pasujący do silnika 3.0 TDI, czy szukać o tych samych numerach? Chyba skuszę się na nowy, bo podejrzewam, że jednak tam leży błąd - przekaźnik w podszybiu wg. elektormechanika działa prawidłowo.

romek102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 sty 2016, 18:44
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: romek102 » 23 sty 2018, 17:06

A sprawdź jak uruchomisz silnik czy przypadkiem nie ma pęcherzyków powietrza w weżyku idącym do pompy wysokiego ciśnienia.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 sty 2018, 18:32

Regulator ciśnienia miał takie numery: 057 130 764 B &#187; 057 130 764 E &#187; 057 130 764 N. Ostatni jest najnowszy i w ASO kosztuje ok. 1525 zł. Możesz kupić go używanego z Craftera z allegro za ok. 150 zł < link > lub nowy BOSCH 0 281 002 991.

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 11 mar 2018, 20:40

Nie ma pęcherzyków. Układ jest odpowietrzony w 100%. Chodzi o to, że auto gaśnie tylko przy obrotach <900, kiedy nie mam nogi na pedale gazu. Trzymając obrotny nogą na >900 może pracować 2h. W filmie który wkleiłem doskonale to widać w ostatniej minucie. Kiedy nie mam nogi na gazie auto chodzi chwilę i gaśnie. Jak odpalam auto na mrozie (tak jak dzisiaj -11 stopni po 24h postoju) pracuje bardzo dobrze i nie gaśnie dopóki obroty nie spadną (wiadomo jak zimny silnik chwilę chodzi na 1000) i się lekko nie rozgrzeje. Przy przyspieszaniu nie ma żadnych szarpnięć, czy spadków mocy, no nic się nie dzieje, tylko gaśnie na wolnych obrotach:p

Kupiłem właśnie ostatnio używany za 120zł i nic to nie wniosło, dlatego albo trafiłem na felerny i niesprawny (chociaż sprzedawca zapewnia, że jest ok), albo to nie jest przyczyna moich problemów.

Dodam, że auto użytkuje od 2 lat, kupiłem je 21 stycznia. Problem gaśnięcia, zaczął się od lipca. początkowo pojawiał się sporadycznie, raz na miesiąc jak już długo chodził na jałowym. A od grudnia staje się to nie do zniesienia, bo nikt inny nie może autem jechać. Musze robić tak że jedną nogą wciskam hamulec drugą trzymam gaz - wiem, że to niezdrowe dla skrzyni, ale nie chce wydać 3k na nową pompę i inne pierdoły gdzie to na pewno nie o to chodzi, bo przy 3000 obrotów wg VCDS-a daje prawie 400 barów.

Po podmianie czujnika na używany kupiony na aukcji błąd na VCDS jak auto zgaśnie z:
17471 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 001 - Control Range Not Reached - Intermittent

zmienił się na
17471 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 003 - Control Range Not Reached - MIL ON

czyli przerwa w obwodzie, czy jak?:D Może chodzi o to że kupiłem gównianą używkę i jestem DEBILEM?:D

[ Dodano: 2018-03-11, 20:40 ]
Problem rozwiązany. Okazało się, że pompa wysokiego ciśnienia opiłkowała, uszkodziła wszystkie wtryskiwacze. Wymiana pompy i wtrysków rozwiązała sprawę, auto nie gaśnie, ciśnienie na szynie jest stabilne jak diabli. W moim przypadku wystarczyło że wymieniony regulator ciśnienia zawiozłem do serwisu Boscha w Białymstoku z zapytaniem czy da się go sprawdzić. Miły Pan powiedział, że nie, ale weźmie go pod mikroskop, bo może są opiłki. Oczywiście były, a stan mojego konta na całą operację zmalał o 6.5k (założyłem regenerowane wtryskiwacze z roczną gwarancją) i bardzo poważnie zastanawiam się nad sprzedażą auta i przesiadki na benzynę...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga