3.0 TDI BMK Q+T - błąd P1063
3.0 TDI BMK Q+T - błąd P1063
Witam. Zdaje sobie sprawę że temat się pojawiał, ale nie odnalazłem w pełni jednoznacznych objawów związanych z moim autem. Mianowicie mam problem z autem, które gaśnie na wolnych obrotach, czy to dojeżdżam do świateł, czy chwilę stoję - potrafi zgasnąć. Nie ważne czy silnik mocno rozgrzany czy nie. W czasie przyspieszania też nie ma żadnych spadków ciągu czy coś. Tylko przy obrotach zbliżonych do ~850 problem się pojawia.
Załączam film w czasie nagrywania którego odpaliłem auto i po chwili samo zgasło - w międzyczasie logi statyczne z grup wtrysków i odpowiedzialnych za ciśnienie. Mam nadzieje, że pomoże to w diagnostyce i dalszych krokach. Wyraźne "falowanie" i trudności z pracą pojawiły się po wrzuceniu skrzyni w pozycję D.
Martwi mnie odczyt z grupy 20 gdzie temperatura wynosi -40,5 stopnia. Uszkodzony czujnik temperatury paliwa, może wpływać na gaśnięcie auta?
Problem występuje od 2 miesięcy z czasem zaczął się pogłębiać. Co powinienem w pierwszej kolejności wymienić/zrobić, odrzucając filtr paliwa - auto właśnie jest u mechanika i ma to wymienić oraz pasek napędu pompy - jest jeszcze w niezłym stanie.
Błąd w sterowniku silnika:
17471 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 003 - Control Range Not Reached - Intermittent
Proszę o pomoc!
Załączam film w czasie nagrywania którego odpaliłem auto i po chwili samo zgasło - w międzyczasie logi statyczne z grup wtrysków i odpowiedzialnych za ciśnienie. Mam nadzieje, że pomoże to w diagnostyce i dalszych krokach. Wyraźne "falowanie" i trudności z pracą pojawiły się po wrzuceniu skrzyni w pozycję D.
Martwi mnie odczyt z grupy 20 gdzie temperatura wynosi -40,5 stopnia. Uszkodzony czujnik temperatury paliwa, może wpływać na gaśnięcie auta?
Problem występuje od 2 miesięcy z czasem zaczął się pogłębiać. Co powinienem w pierwszej kolejności wymienić/zrobić, odrzucając filtr paliwa - auto właśnie jest u mechanika i ma to wymienić oraz pasek napędu pompy - jest jeszcze w niezłym stanie.
Błąd w sterowniku silnika:
17471 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 003 - Control Range Not Reached - Intermittent
Proszę o pomoc!
"Odświeżam". Po wymianie filtra paliwa i wspomnianego regulatora na listwie prawej (na używany, ale sprawny - nowy 500zł (szkoda tyle wydać nie mając pewności)), bez zmian. Auto dalej gaśnie, objawy i błędy takie same. Co jeszcze mogę sprawdzić?
-bng-30-211-km-gasnie-na-wolnych-obrotach-vt84236.htm
Tutaj podobny wątek i rozwiązanie to regeneracja pompy wtryskowej, no ale czy aby na pewno to konieczne?
[ Dodano: 2018-01-20, 17:08 ]
Czy ktoś wie, jaki parametr w blokach pomiarowych silnika, w grupie 20, występuje w 2 kolumnie? Czego to jest temperatura? W moim aucie pokazuje -40,5 stopnia C. Mógłby ktoś sprawdzić jakie ma wartości? Sam sobie odpowiem - według tego, co znalazłem grupa 20 odpowiada za klimatyzację, więc jest to prawdopodobnie temperatura czynnika chłodzącego.
-bng-30-211-km-gasnie-na-wolnych-obrotach-vt84236.htm
Tutaj podobny wątek i rozwiązanie to regeneracja pompy wtryskowej, no ale czy aby na pewno to konieczne?
[ Dodano: 2018-01-20, 17:08 ]
Czy ktoś wie, jaki parametr w blokach pomiarowych silnika, w grupie 20, występuje w 2 kolumnie? Czego to jest temperatura? W moim aucie pokazuje -40,5 stopnia C. Mógłby ktoś sprawdzić jakie ma wartości? Sam sobie odpowiem - według tego, co znalazłem grupa 20 odpowiada za klimatyzację, więc jest to prawdopodobnie temperatura czynnika chłodzącego.
A zna ktoś może numer tego przekaźnika, albo posiada jakiś link do sklepu gdzie mogę go kupić?
[ Dodano: 2018-01-23, 16:56 ]
Panowie, regulator ciśnienia na listwie, który wymieniłem miał numery 057130764B. Zakupiłem używany o tych samych numerach - poprawy nie ma, można powiedzieć, że jest lekko gorzej, bo auto niemal natychmiast gaśnie. Teraz pytanie czy mogę wymienić na regulator o innych numerach ale pasujący do silnika 3.0 TDI, czy szukać o tych samych numerach? Chyba skuszę się na nowy, bo podejrzewam, że jednak tam leży błąd - przekaźnik w podszybiu wg. elektormechanika działa prawidłowo.
[ Dodano: 2018-01-23, 16:56 ]
Panowie, regulator ciśnienia na listwie, który wymieniłem miał numery 057130764B. Zakupiłem używany o tych samych numerach - poprawy nie ma, można powiedzieć, że jest lekko gorzej, bo auto niemal natychmiast gaśnie. Teraz pytanie czy mogę wymienić na regulator o innych numerach ale pasujący do silnika 3.0 TDI, czy szukać o tych samych numerach? Chyba skuszę się na nowy, bo podejrzewam, że jednak tam leży błąd - przekaźnik w podszybiu wg. elektormechanika działa prawidłowo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Regulator ciśnienia miał takie numery: 057 130 764 B » 057 130 764 E » 057 130 764 N. Ostatni jest najnowszy i w ASO kosztuje ok. 1525 zł. Możesz kupić go używanego z Craftera z allegro za ok. 150 zł < link > lub nowy BOSCH 0 281 002 991.
Nie ma pęcherzyków. Układ jest odpowietrzony w 100%. Chodzi o to, że auto gaśnie tylko przy obrotach <900, kiedy nie mam nogi na pedale gazu. Trzymając obrotny nogą na >900 może pracować 2h. W filmie który wkleiłem doskonale to widać w ostatniej minucie. Kiedy nie mam nogi na gazie auto chodzi chwilę i gaśnie. Jak odpalam auto na mrozie (tak jak dzisiaj -11 stopni po 24h postoju) pracuje bardzo dobrze i nie gaśnie dopóki obroty nie spadną (wiadomo jak zimny silnik chwilę chodzi na 1000) i się lekko nie rozgrzeje. Przy przyspieszaniu nie ma żadnych szarpnięć, czy spadków mocy, no nic się nie dzieje, tylko gaśnie na wolnych obrotach:p
Kupiłem właśnie ostatnio używany za 120zł i nic to nie wniosło, dlatego albo trafiłem na felerny i niesprawny (chociaż sprzedawca zapewnia, że jest ok), albo to nie jest przyczyna moich problemów.
Dodam, że auto użytkuje od 2 lat, kupiłem je 21 stycznia. Problem gaśnięcia, zaczął się od lipca. początkowo pojawiał się sporadycznie, raz na miesiąc jak już długo chodził na jałowym. A od grudnia staje się to nie do zniesienia, bo nikt inny nie może autem jechać. Musze robić tak że jedną nogą wciskam hamulec drugą trzymam gaz - wiem, że to niezdrowe dla skrzyni, ale nie chce wydać 3k na nową pompę i inne pierdoły gdzie to na pewno nie o to chodzi, bo przy 3000 obrotów wg VCDS-a daje prawie 400 barów.
Po podmianie czujnika na używany kupiony na aukcji błąd na VCDS jak auto zgaśnie z:
17471 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 001 - Control Range Not Reached - Intermittent
zmienił się na
17471 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 003 - Control Range Not Reached - MIL ON
czyli przerwa w obwodzie, czy jak?:D Może chodzi o to że kupiłem gównianą używkę i jestem DEBILEM?:D
[ Dodano: 2018-03-11, 20:40 ]
Problem rozwiązany. Okazało się, że pompa wysokiego ciśnienia opiłkowała, uszkodziła wszystkie wtryskiwacze. Wymiana pompy i wtrysków rozwiązała sprawę, auto nie gaśnie, ciśnienie na szynie jest stabilne jak diabli. W moim przypadku wystarczyło że wymieniony regulator ciśnienia zawiozłem do serwisu Boscha w Białymstoku z zapytaniem czy da się go sprawdzić. Miły Pan powiedział, że nie, ale weźmie go pod mikroskop, bo może są opiłki. Oczywiście były, a stan mojego konta na całą operację zmalał o 6.5k (założyłem regenerowane wtryskiwacze z roczną gwarancją) i bardzo poważnie zastanawiam się nad sprzedażą auta i przesiadki na benzynę...
Kupiłem właśnie ostatnio używany za 120zł i nic to nie wniosło, dlatego albo trafiłem na felerny i niesprawny (chociaż sprzedawca zapewnia, że jest ok), albo to nie jest przyczyna moich problemów.
Dodam, że auto użytkuje od 2 lat, kupiłem je 21 stycznia. Problem gaśnięcia, zaczął się od lipca. początkowo pojawiał się sporadycznie, raz na miesiąc jak już długo chodził na jałowym. A od grudnia staje się to nie do zniesienia, bo nikt inny nie może autem jechać. Musze robić tak że jedną nogą wciskam hamulec drugą trzymam gaz - wiem, że to niezdrowe dla skrzyni, ale nie chce wydać 3k na nową pompę i inne pierdoły gdzie to na pewno nie o to chodzi, bo przy 3000 obrotów wg VCDS-a daje prawie 400 barów.
Po podmianie czujnika na używany kupiony na aukcji błąd na VCDS jak auto zgaśnie z:
17471 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 001 - Control Range Not Reached - Intermittent
zmienił się na
17471 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 003 - Control Range Not Reached - MIL ON
czyli przerwa w obwodzie, czy jak?:D Może chodzi o to że kupiłem gównianą używkę i jestem DEBILEM?:D
[ Dodano: 2018-03-11, 20:40 ]
Problem rozwiązany. Okazało się, że pompa wysokiego ciśnienia opiłkowała, uszkodziła wszystkie wtryskiwacze. Wymiana pompy i wtrysków rozwiązała sprawę, auto nie gaśnie, ciśnienie na szynie jest stabilne jak diabli. W moim przypadku wystarczyło że wymieniony regulator ciśnienia zawiozłem do serwisu Boscha w Białymstoku z zapytaniem czy da się go sprawdzić. Miły Pan powiedział, że nie, ale weźmie go pod mikroskop, bo może są opiłki. Oczywiście były, a stan mojego konta na całą operację zmalał o 6.5k (założyłem regenerowane wtryskiwacze z roczną gwarancją) i bardzo poważnie zastanawiam się nad sprzedażą auta i przesiadki na benzynę...