problem z kazdym biegiem tiptronic
problem z kazdym biegiem tiptronic
cześć, mowa tu o a6 c6 3.0tdi quattro automat tiptronic; Zacznę od początku dwa tygodnie temu zauważyłem przy jeździe z prędkością 50km/h z włączonym tempomatem skaczące obroty. Zakres falowania zauważalny dla oka na obrotomierzu. Dwa dni temu rozpoczął się problem z przejściem z trzeciego biegu na czwarty - podnosiły się obroty i przy wyższych obrotach wskakiwał bieg lub skrzynia przerzucała na czwarty i odrazu cofała bieg na trzeci (obroty około 3000 jak przy redukcji) lub na piaty . Dzisiaj pojawił się tryb awaryjny za którymś razem, stanąłem wyłączyłem silnik i uruchomiłem ponownie. Skrzynia wracała do normalnego stanu także jechałem dalej. Po trzecim razie samochód mi szarpną bez żadnego zgrzytu i straciłem napęd. Auto chociaż było na drive (D) jechało jak na neutralu (N). Zjechałem na pobocze sprawdziłem ze auto po ponownym uruchomieniu silnika po wybraniu biegu na displayu pokazują się wrzucone biegi obroty się podnoszą auto jest tak jak na neutralu. Pod autem nie ma żadnego wycieku. Musiałem holować audi 10 km, jechałem tak by nie przekraczać 30 km na godzinę.
Może też mieliście coś podobnego? Lub ktoś ma doświadczenie w tym temacie i wie co to może być? Dodam że autem jestem w Holandii,tutaj koszty mogą sie okazać bardzo duże. A odkładam pieniążki na wesele. Proszę o pomoc.
Może też mieliście coś podobnego? Lub ktoś ma doświadczenie w tym temacie i wie co to może być? Dodam że autem jestem w Holandii,tutaj koszty mogą sie okazać bardzo duże. A odkładam pieniążki na wesele. Proszę o pomoc.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
wygląda jak koniec życia konwertera.MakBuk pisze: przy jeździe z prędkością 50km/h z włączonym tempomatem skaczące obroty. Zakres falowania zauważalny dla oka na obrotomierzu
Gratuluję. Niech się goście dorzucąMakBuk pisze:A odkładam pieniążki na wesele

Koszt samego konwertera (bez robocizny wymiany) do skrzyni ZF 6HP to okolice 1800-3000 PLN, nie wiem, czy ty masz 6HP czy 8HP, ale tak czy owak - koszt powinien być zbliżony.
Jest opcja, że to coś innego, mnożna kombinować z adaptacjami, kontrola poziomu oleju itp, ale nie liczyłbym na cud

- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Może być inna możliwość - uszkodzenie mechatroniki, uszkodzenie elektroniki (w 6HP w BMW były uszczelki za... 50PLN?, które po czasie puszczały olej na elektronikę), zły poziom oleju... ale IMHO na 905 to konwerter. Jeśli chcesz regenerować - można to zrobić taniej niż kupując nowy (lub zregenerowany) konwerter:MakBuk pisze:Czy to tylko konwerter czy jeszcze może być inna możliwość?
- odstawiasz auto do warsztatu
- wyjmą skrzynie
- oni wyjmują konwerter
- regenerują
- włożą konwerter
- włożą skrzynię
- sprawdzą, czy nie trzeba włożyć zestawu naprawczego mechatroniki (komplet uszczelek)
- sprawdzą czy nie trzeba wymienić uszczelki wiązki gniazda wiązki elektrycznej (w 6HP w BMW było to bardzo ważne - koszt niewielki a zapewniało spokój na następne 300 tys. km)
- założą nowa miskę olejową zblokowaną z filtrem
- zaleją skrzynię nowym olejem
sama regeneracja wyjdzie z 500PLN ale już olej z miska olejową to ponad 1000 PLN, do tego wyjęcie i włożenie skrzyni... jeśli zrobi to jedna firma - nie będzie zwalania winy jednych na drugich
Powiedz kolego, z ciekawości:
- masz podniesioną moc?
- jaki przebieg ma auto?
- kiedy ostatni raz był zmieniany olej w skrzyni?
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
No widzisz - całe życie się człowiek uczydamos, znów się mylisz



Nie sądziłem, że aż takie różnice będą w obrębie... niemal tej samej skrzyni. W przypadku audi mamy to samo, co w BMW?: zalecenie od producenta skrzyni (ZF) aby wymieniać olej co 80 tys. km (lub co 60 tys w mieście) vs zalecenie ASO: nie wymieniać nigdy!W BMW filtr jest wbudowany w miskę, ale w Audi filtr jest osobną częścią .

Już odpowiadam na pytania, moc jest fabryczna 225KM, oryginalny przebieg to 335 000, auto było serwisowane w Audi od czasu kiedy wyjechało z salonu potwierdzają to faktury i książka serwisowa więc podejrzewam że w serwisie Autoryzowanym NIGDY nie wymienili oleju (bo przecież nie trzeba wg producenta). Chciałem to zrobić na własną rękę w serwisie skrzyń to mi odradzili- cytuję "jeżeli jeździ działa prawidłowo i nie szarpie to nic nie rób często po wymianie skrzynia pada po paru tysiącach km". Także dałem sobie spokój. Niedawno też myślałem o dynamicznej wymianie oleju w skrzyni ale w Lublinie ciężko o dobrego uczciwego fachowca z takim sprzętem.
Powiedzcie mi jakie mogą być koszty naprawy. Dzwoniłem do paru zakładów i na wstępie mówią cenę pomiędzy 5-8tys. Twierdzą że pewnie kosz także jest uszkodzony. Lawete z Holandii już mam ogarnięta. Teraz pozostaje wybór dobrego warsztatu który zdiagnozuje usterkę i wykona dobrze swoją robotę a przy tym nie naciągane.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Prawdopodobnie koszt to: wyjęcie skrzyni, wsadzenie nowego konwertera, włożenie skrzyni, zalanie olejem. Olej to pewnie z 600 PLN, konwerter max 2500 PLN. Zostaje robocizna.MakBuk pisze:Powiedzcie mi jakie mogą być koszty naprawy. Dzwoniłem do paru zakładów i na wstępie mówią cenę pomiędzy 5-8tys. Twierdzą że pewnie kosz także jest uszkodzony.
Witam, powiem wam jak się sprawa zakończyła. Wymiana konwertera + koszyka+ ogólny przegląd skrzyni 5500PLN do tego dołożyłem 1500 PLN i zostały usunięte klapki wirowe, wyłączony EGR i napisany nowy program. Wykres z hamowni pokazał po tym zabiegu 285KM. Gwarancja na części w skrzyni 12miesiecy, a na robotę 6 miesięcy.
Po przejechaniu 3 tyś km jest obowiązek wymiany oleju w skrzyni po serwisie -inaczej przepada gwarancja.
Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc 
Po przejechaniu 3 tyś km jest obowiązek wymiany oleju w skrzyni po serwisie -inaczej przepada gwarancja.

