Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

problem z kazdym biegiem tiptronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Forum Audi A6 i A7

problem z kazdym biegiem tiptronic

Post autor: Forum Audi A6 i A7 » 20 sty 2018, 21:31

cześć, mowa tu o a6 c6 3.0tdi quattro automat tiptronic; Zacznę od początku dwa tygodnie temu zauważyłem przy jeździe z prędkością 50km/h z włączonym tempomatem skaczące obroty. Zakres falowania zauważalny dla oka na obrotomierzu. Dwa dni temu rozpoczął się problem z przejściem z trzeciego biegu na czwarty - podnosiły się obroty i przy wyższych obrotach wskakiwał bieg lub skrzynia przerzucała na czwarty i odrazu cofała bieg na trzeci (obroty około 3000 jak przy redukcji) lub na piaty . Dzisiaj pojawił się tryb awaryjny za którymś razem, stanąłem wyłączyłem silnik i uruchomiłem ponownie. Skrzynia wracała do normalnego stanu także jechałem dalej. Po trzecim razie samochód mi szarpną bez żadnego zgrzytu i straciłem napęd. Auto chociaż było na drive (D) jechało jak na neutralu (N). Zjechałem na pobocze sprawdziłem ze auto po ponownym uruchomieniu silnika po wybraniu biegu na displayu pokazują się wrzucone biegi obroty się podnoszą auto jest tak jak na neutralu. Pod autem nie ma żadnego wycieku. Musiałem holować audi 10 km, jechałem tak by nie przekraczać 30 km na godzinę.
Może też mieliście coś podobnego? Lub ktoś ma doświadczenie w tym temacie i wie co to może być? Dodam że autem jestem w Holandii,tutaj koszty mogą sie okazać bardzo duże. A odkładam pieniążki na wesele. Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 20 sty 2018, 22:59

MakBuk pisze: przy jeździe z prędkością 50km/h z włączonym tempomatem skaczące obroty. Zakres falowania zauważalny dla oka na obrotomierzu
wygląda jak koniec życia konwertera.
MakBuk pisze:A odkładam pieniążki na wesele
Gratuluję. Niech się goście dorzucą ;)
Koszt samego konwertera (bez robocizny wymiany) do skrzyni ZF 6HP to okolice 1800-3000 PLN, nie wiem, czy ty masz 6HP czy 8HP, ale tak czy owak - koszt powinien być zbliżony.

Jest opcja, że to coś innego, mnożna kombinować z adaptacjami, kontrola poziomu oleju itp, ale nie liczyłbym na cud :(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 sty 2018, 23:08

W C6 jest 6HP :). Ceny, które podałeś dotyczą fabrycznie nowego konwertera. Zawsze można zamontować regenerowany, ale trzeba mieć pewne źródło, bo można po kilku miesiącach znów wyciągać skrzynię :/.

Forum Audi A6 i A7

Post autor: Forum Audi A6 i A7 » 21 sty 2018, 10:47

Dzięki za odpowiedź! Czy to tylko konwerter czy jeszcze może być inna możliwość? Myślę że lepiej i taniej będzie zamówić lawetę z Holandii do Polski.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 21 sty 2018, 11:26

MakBuk pisze:Czy to tylko konwerter czy jeszcze może być inna możliwość?
Może być inna możliwość - uszkodzenie mechatroniki, uszkodzenie elektroniki (w 6HP w BMW były uszczelki za... 50PLN?, które po czasie puszczały olej na elektronikę), zły poziom oleju... ale IMHO na 905 to konwerter. Jeśli chcesz regenerować - można to zrobić taniej niż kupując nowy (lub zregenerowany) konwerter:
- odstawiasz auto do warsztatu
- wyjmą skrzynie
- oni wyjmują konwerter
- regenerują
- włożą konwerter
- włożą skrzynię
- sprawdzą, czy nie trzeba włożyć zestawu naprawczego mechatroniki (komplet uszczelek)
- sprawdzą czy nie trzeba wymienić uszczelki wiązki gniazda wiązki elektrycznej (w 6HP w BMW było to bardzo ważne - koszt niewielki a zapewniało spokój na następne 300 tys. km)
- założą nowa miskę olejową zblokowaną z filtrem
- zaleją skrzynię nowym olejem
sama regeneracja wyjdzie z 500PLN ale już olej z miska olejową to ponad 1000 PLN, do tego wyjęcie i włożenie skrzyni... jeśli zrobi to jedna firma - nie będzie zwalania winy jednych na drugich

Powiedz kolego, z ciekawości:
- masz podniesioną moc?
- jaki przebieg ma auto?
- kiedy ostatni raz był zmieniany olej w skrzyni?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 sty 2018, 12:20

damos, znów się mylisz :). W BMW filtr jest wbudowany w miskę, ale w Audi filtr jest osobną częścią :).

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 21 sty 2018, 14:32

damos, znów się mylisz
No widzisz - całe życie się człowiek uczy :) Dobrze, że ma od kogo :) <okok>
W BMW filtr jest wbudowany w miskę, ale w Audi filtr jest osobną częścią .
Nie sądziłem, że aż takie różnice będą w obrębie... niemal tej samej skrzyni. W przypadku audi mamy to samo, co w BMW?: zalecenie od producenta skrzyni (ZF) aby wymieniać olej co 80 tys. km (lub co 60 tys w mieście) vs zalecenie ASO: nie wymieniać nigdy! :) ?

Forum Audi A6 i A7

Post autor: Forum Audi A6 i A7 » 21 sty 2018, 16:58

Już odpowiadam na pytania, moc jest fabryczna 225KM, oryginalny przebieg to 335 000, auto było serwisowane w Audi od czasu kiedy wyjechało z salonu potwierdzają to faktury i książka serwisowa więc podejrzewam że w serwisie Autoryzowanym NIGDY nie wymienili oleju (bo przecież nie trzeba wg producenta). Chciałem to zrobić na własną rękę w serwisie skrzyń to mi odradzili- cytuję "jeżeli jeździ działa prawidłowo i nie szarpie to nic nie rób często po wymianie skrzynia pada po paru tysiącach km". Także dałem sobie spokój. Niedawno też myślałem o dynamicznej wymianie oleju w skrzyni ale w Lublinie ciężko o dobrego uczciwego fachowca z takim sprzętem.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 21 sty 2018, 18:47

MakBuk pisze:oryginalny przebieg to 335 000 [...] NIGDY nie wymienili oleju
No... przy takim przebiegu i braku wymiany oleju - skrzynia miała prawo skapitulować :) najczęściej jednak objawy falujących obrotów są obserwowane na długo przed awaria konwertera. u ciebie tez tak było?

Forum Audi A6 i A7

Post autor: Forum Audi A6 i A7 » 21 sty 2018, 18:49

Tak zauważyłem je jadąc na tempomacie z prędkością 50km/h około 2 tygodni temu. Niestety nie posiadałem tej wiedzy co teraz mi ją przekazałeś.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 21 sty 2018, 20:10

MakBuk pisze:Tak zauważyłem je jadąc na tempomacie z prędkością 50km/h
Dokładnie o taki objaw chodzi.

Forum Audi A6 i A7

Post autor: Forum Audi A6 i A7 » 23 sty 2018, 18:33

Powiedzcie mi jakie mogą być koszty naprawy. Dzwoniłem do paru zakładów i na wstępie mówią cenę pomiędzy 5-8tys. Twierdzą że pewnie kosz także jest uszkodzony. Lawete z Holandii już mam ogarnięta. Teraz pozostaje wybór dobrego warsztatu który zdiagnozuje usterkę i wykona dobrze swoją robotę a przy tym nie naciągane.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 24 sty 2018, 04:15

MakBuk pisze:Powiedzcie mi jakie mogą być koszty naprawy. Dzwoniłem do paru zakładów i na wstępie mówią cenę pomiędzy 5-8tys. Twierdzą że pewnie kosz także jest uszkodzony.
Prawdopodobnie koszt to: wyjęcie skrzyni, wsadzenie nowego konwertera, włożenie skrzyni, zalanie olejem. Olej to pewnie z 600 PLN, konwerter max 2500 PLN. Zostaje robocizna.

Forum Audi A6 i A7

Post autor: Forum Audi A6 i A7 » 03 lut 2018, 17:24

Witam, powiem wam jak się sprawa zakończyła. Wymiana konwertera + koszyka+ ogólny przegląd skrzyni 5500PLN do tego dołożyłem 1500 PLN i zostały usunięte klapki wirowe, wyłączony EGR i napisany nowy program. Wykres z hamowni pokazał po tym zabiegu 285KM. Gwarancja na części w skrzyni 12miesiecy, a na robotę 6 miesięcy.
Po przejechaniu 3 tyś km jest obowiązek wymiany oleju w skrzyni po serwisie -inaczej przepada gwarancja. <mysli> Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc <okok>

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 03 lut 2018, 23:08

no... to pociągnęło trochę po kieszeni :( Na pocieszenie - DSG wychodzi drożej! ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja