Drgania-wibracje na nadwoziu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
repek92, masz C5, więc trochę inne auto
.
Dzisiaj leciałem zwykłą drogą (znalazłem ok. 3 km prostej drogi bez zakrętów) i rozpędziłem się do 120 km/h i wrzuciłem na luz (nie radzę tego robić
). Obroty spadły do jałowych, więc silnik w tym momencie odpada, półosie też, ponieważ nie przenoszą napędu. Drgania/mrowienie/wibracje były cały czas od tych 120 do 55 km/h. Ogólnie miałem wrażenie, że auto podskakuje i słabo wybiera nierówności
. Droga była jednak prosta jak autostrada, ale zawieszenie zawsze pracuje (amortyzatory też). Później zaczął się odcinek z wieloma zakrętami i budą strasznie bujało. Z tego co pamiętam, to rok temu na tym samym odcinku (jeżdżę tędy raz na 2 tygodnie) było sztywno
. Miałem wrażenie jakbym jechał Passatem B5, który jest strasznie miękki i buja nim na lewo i prawo.

Dzisiaj leciałem zwykłą drogą (znalazłem ok. 3 km prostej drogi bez zakrętów) i rozpędziłem się do 120 km/h i wrzuciłem na luz (nie radzę tego robić



Co dokładnie potrzebujesz?Grzesp pisze: (czy któś może namierzyć mi numery katalogowe?)
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
mat1324 - nie można w ten sposób półosi wykluczyć. Nie musi przenosić napędu aby drgać. Wystarczy, że obracają się z odpowiednią prędkością obrotową, która przecież jest zależna od prędkości auta.
Przykładowo, jeśli półoś ma bicie promieniowe tak jak tu na jakimś filmie pokazane to też może dziwne efekty powodować.
Podniosę na lewarku auto i spróbuję sprawdzić czujnikiem zegarowym, chociaż nie jestem przekonany co do dokładności tego pomiaru.
Jeśli chodzi o twardość auta - to regulują zdaje się sprężyny, nie amortyzatory (?).
Przykładowo, jeśli półoś ma bicie promieniowe tak jak tu na jakimś filmie pokazane to też może dziwne efekty powodować.
Podniosę na lewarku auto i spróbuję sprawdzić czujnikiem zegarowym, chociaż nie jestem przekonany co do dokładności tego pomiaru.
Jeśli chodzi o twardość auta - to regulują zdaje się sprężyny, nie amortyzatory (?).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W 3.0 TDI ciężko pogiąć półosie, ponieważ są one krótkie i za grube. Musiałbym przywalić bokiem w krawężnik, a tego nie zrobiłem.
Owszem twardość auta zależy od sprężyn, ale odczuwalna jest ona tylko w czasie jazdy. Na postoju nie jesteś w stanie ścisnąć tak sprężyny poprzez naciskanie na błotnik. Nawet do jej demontażu potrzebny jest ściągacz, bo inaczej się nie da (w bezpieczny sposób). Dodatkowo sprężyny regulują wysokość auta. Amortyzatory regulują siłę tłumienia zawieszenia i zapewniają stały docisk koła do podłoża. Gdy założysz miękkie amortyzatory, to będziesz miał kanapę, a jak sztywne to wóz drabiniasty. Amortyzatory tłumią wszelkie nierówności czy drgania, które nie zostały przechwycone przez opony. Wuja ma Passata B5 FL i miałem podjechać nim do mojego mechanika na serwis olejowy. Ogólnie nie wiem co ludzie widzą w tych Passatach
. Przecież to się drogi nie trzyma
. Buja się jak łódka na morzu. Po wymianie amortyzatorów (dobrane przeze mnie po VINie) było lepiej, ale nadal nie do zaakceptowania dla mnie. Amortyzatory mają duży wpływ na twardość auta
.
I tak wymieniam amortyzatory, ponieważ auto jest zbyt miękkie i zaczyna nim dziwnie bujać, a tego nie lubię. Po drugie, po 400 tysiącach już raczej wypada
.
Owszem twardość auta zależy od sprężyn, ale odczuwalna jest ona tylko w czasie jazdy. Na postoju nie jesteś w stanie ścisnąć tak sprężyny poprzez naciskanie na błotnik. Nawet do jej demontażu potrzebny jest ściągacz, bo inaczej się nie da (w bezpieczny sposób). Dodatkowo sprężyny regulują wysokość auta. Amortyzatory regulują siłę tłumienia zawieszenia i zapewniają stały docisk koła do podłoża. Gdy założysz miękkie amortyzatory, to będziesz miał kanapę, a jak sztywne to wóz drabiniasty. Amortyzatory tłumią wszelkie nierówności czy drgania, które nie zostały przechwycone przez opony. Wuja ma Passata B5 FL i miałem podjechać nim do mojego mechanika na serwis olejowy. Ogólnie nie wiem co ludzie widzą w tych Passatach



I tak wymieniam amortyzatory, ponieważ auto jest zbyt miękkie i zaczyna nim dziwnie bujać, a tego nie lubię. Po drugie, po 400 tysiącach już raczej wypada

Postaram się doprecyzować opinię mechanika, Mam kolege który u nich pracuje.
Dam znać.
W tym tygodniu zmienię tuleje i tak sa uszkodzone
Półosie raczej z używki zakupię. Nie wiem tylko czy zmienić tez przeguby na nowe
[ Dodano: 2018-01-22, 09:31 ]
Poproszę o wytypowanie numeru półosi i półosi kompletnej do mojej audiczki
VIN: WAUZZZ4F07N143203
Dam znać.
W tym tygodniu zmienię tuleje i tak sa uszkodzone
Półosie raczej z używki zakupię. Nie wiem tylko czy zmienić tez przeguby na nowe
[ Dodano: 2018-01-22, 09:31 ]
Poproszę o wytypowanie numeru półosi i półosi kompletnej do mojej audiczki
VIN: WAUZZZ4F07N143203
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Kompletne półosie:Grzesp pisze:Poproszę o wytypowanie numeru półosi i półosi kompletnej do mojej audiczki
VIN: WAUZZZ4F07N143203
- 4F0 407 271 T (lewa)
- 4F0 407 272 T (prawa)
Przeguby:
- 4E0 498 103 (wewnętrzny)
- 4F0 498 099 B (zewnętrzny)
W ASO nie ma w sprzedaży samego wałka półosi. Można kupić jedynie kompletną półoś.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 669
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Dziwna sprawa z tymi półosiami napędowymi. Pamiętaj że drgania raz występują a raz w ogóle ich nie ma.
Pracowałem jako obsługa wyważarki w dużym zakładzie gdzie się wyważało wały prasy, tambory oraz inne prasy, niekiedy innego typu ośki np. wały napędowe, rotory, zabieraki maszyn rolniczych, wirniki statków i powiem Wam że drgania lub obroty krytyczne na danym produkcie występują cały czas. Nie ma takiej sytuacji że raz występują a niekiedy przez 1000 kilometrów ich niema, staje się na parkingu, cofa autem i występowanie ułożenia półosi napędowej jest w różnej pozycji.
Obstawiał bym coś innego niż same półosie napędowe, lecz zdziwię się bardzo kiedy kilka osób wymieni ośki i będzie po problemie.
Pracowałem jako obsługa wyważarki w dużym zakładzie gdzie się wyważało wały prasy, tambory oraz inne prasy, niekiedy innego typu ośki np. wały napędowe, rotory, zabieraki maszyn rolniczych, wirniki statków i powiem Wam że drgania lub obroty krytyczne na danym produkcie występują cały czas. Nie ma takiej sytuacji że raz występują a niekiedy przez 1000 kilometrów ich niema, staje się na parkingu, cofa autem i występowanie ułożenia półosi napędowej jest w różnej pozycji.
Obstawiał bym coś innego niż same półosie napędowe, lecz zdziwię się bardzo kiedy kilka osób wymieni ośki i będzie po problemie.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
U mnie dragania są cały czas. Wzmagają się wraz z prędkością. Od 100 km/h są już odczuwalne, przy 130 jest apogeum i znikają przy 150 km/h
Wygląda to na początek procesu.
Zmieniam na początek te tuleje wahaczy górnych na nowe ORI, zobaczę co będzie.
Potem zmieniam półosie.
MAT1324 - bardzo dziekuje za numerki
Wygląda to na początek procesu.
Zmieniam na początek te tuleje wahaczy górnych na nowe ORI, zobaczę co będzie.
Potem zmieniam półosie.
MAT1324 - bardzo dziekuje za numerki