Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 20 sty 2018, 18:49

Ja mam amortyzatory nowe z tyłu ale tylko amortyzatory. Przód cały nowy
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 20 sty 2018, 18:50

I jak wrażenia?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 20 sty 2018, 19:45

Amortyzatory zmieniłem wcześniej ale drgania i mrowienia są
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 20 sty 2018, 19:48

Masz quattro? Czyli nie muszą być to amortyzatory:/
Ja tak jak pisałem odnoszę wrażenie że pochodzi to z tyłu. Teraz to już nie wiem co robić :/

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 sty 2018, 19:54

repek92, masz C5, więc trochę inne auto <uoee> .

Dzisiaj leciałem zwykłą drogą (znalazłem ok. 3 km prostej drogi bez zakrętów) i rozpędziłem się do 120 km/h i wrzuciłem na luz (nie radzę tego robić :) ). Obroty spadły do jałowych, więc silnik w tym momencie odpada, półosie też, ponieważ nie przenoszą napędu. Drgania/mrowienie/wibracje były cały czas od tych 120 do 55 km/h. Ogólnie miałem wrażenie, że auto podskakuje i słabo wybiera nierówności <mysli> . Droga była jednak prosta jak autostrada, ale zawieszenie zawsze pracuje (amortyzatory też). Później zaczął się odcinek z wieloma zakrętami i budą strasznie bujało. Z tego co pamiętam, to rok temu na tym samym odcinku (jeżdżę tędy raz na 2 tygodnie) było sztywno <uoee> . Miałem wrażenie jakbym jechał Passatem B5, który jest strasznie miękki i buja nim na lewo i prawo.
Grzesp pisze: (czy któś może namierzyć mi numery katalogowe?)
Co dokładnie potrzebujesz?

Grzesp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:15
Lokalizacja: Ciężków

Post autor: Grzesp » 20 sty 2018, 21:51

Mechanik mówił tylko o półosiach bez przegubów, Dlatego w tej Q5 były zamieniane stronami.

Temat śledze na bieząco.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 21 sty 2018, 17:39

mat1324 - nie można w ten sposób półosi wykluczyć. Nie musi przenosić napędu aby drgać. Wystarczy, że obracają się z odpowiednią prędkością obrotową, która przecież jest zależna od prędkości auta.

Przykładowo, jeśli półoś ma bicie promieniowe tak jak tu na jakimś filmie pokazane to też może dziwne efekty powodować.



Podniosę na lewarku auto i spróbuję sprawdzić czujnikiem zegarowym, chociaż nie jestem przekonany co do dokładności tego pomiaru.

Jeśli chodzi o twardość auta - to regulują zdaje się sprężyny, nie amortyzatory (?).

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 sty 2018, 20:23

W 3.0 TDI ciężko pogiąć półosie, ponieważ są one krótkie i za grube. Musiałbym przywalić bokiem w krawężnik, a tego nie zrobiłem.

Owszem twardość auta zależy od sprężyn, ale odczuwalna jest ona tylko w czasie jazdy. Na postoju nie jesteś w stanie ścisnąć tak sprężyny poprzez naciskanie na błotnik. Nawet do jej demontażu potrzebny jest ściągacz, bo inaczej się nie da (w bezpieczny sposób). Dodatkowo sprężyny regulują wysokość auta. Amortyzatory regulują siłę tłumienia zawieszenia i zapewniają stały docisk koła do podłoża. Gdy założysz miękkie amortyzatory, to będziesz miał kanapę, a jak sztywne to wóz drabiniasty. Amortyzatory tłumią wszelkie nierówności czy drgania, które nie zostały przechwycone przez opony. Wuja ma Passata B5 FL i miałem podjechać nim do mojego mechanika na serwis olejowy. Ogólnie nie wiem co ludzie widzą w tych Passatach <mysli> . Przecież to się drogi nie trzyma :p . Buja się jak łódka na morzu. Po wymianie amortyzatorów (dobrane przeze mnie po VINie) było lepiej, ale nadal nie do zaakceptowania dla mnie. Amortyzatory mają duży wpływ na twardość auta <okok> .

I tak wymieniam amortyzatory, ponieważ auto jest zbyt miękkie i zaczyna nim dziwnie bujać, a tego nie lubię. Po drugie, po 400 tysiącach już raczej wypada :).

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 21 sty 2018, 20:29

mat695 pisze: Jeśli chodzi o twardość auta - to regulują zdaje się sprężyny, nie amortyzatory (?).
Wydaje mi się, że obie rzeczy maja wływ na to. Gwinty te droższe maja regulację twardości na amortyzatorach.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 sty 2018, 20:31

Napisałem to w poście wyżej :).

Sprężyna: wysokość i twardość
Amortyzator: twardość

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 21 sty 2018, 20:41

Dokładnie.
Pisałem posta, zapomniałem dodać i w tym czasie Ty się rozpisałeś ;)

Grzesp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:15
Lokalizacja: Ciężków

Post autor: Grzesp » 22 sty 2018, 09:31

Postaram się doprecyzować opinię mechanika, Mam kolege który u nich pracuje.
Dam znać.
W tym tygodniu zmienię tuleje i tak sa uszkodzone
Półosie raczej z używki zakupię. Nie wiem tylko czy zmienić tez przeguby na nowe

[ Dodano: 2018-01-22, 09:31 ]
Poproszę o wytypowanie numeru półosi i półosi kompletnej do mojej audiczki
VIN: WAUZZZ4F07N143203

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 sty 2018, 09:41

Grzesp pisze:Poproszę o wytypowanie numeru półosi i półosi kompletnej do mojej audiczki
VIN: WAUZZZ4F07N143203
Kompletne półosie:
- 4F0 407 271 T (lewa)
- 4F0 407 272 T (prawa)

Przeguby:
- 4E0 498 103 (wewnętrzny)
- 4F0 498 099 B (zewnętrzny)

W ASO nie ma w sprzedaży samego wałka półosi. Można kupić jedynie kompletną półoś.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 22 sty 2018, 12:06

Dziwna sprawa z tymi półosiami napędowymi. Pamiętaj że drgania raz występują a raz w ogóle ich nie ma.
Pracowałem jako obsługa wyważarki w dużym zakładzie gdzie się wyważało wały prasy, tambory oraz inne prasy, niekiedy innego typu ośki np. wały napędowe, rotory, zabieraki maszyn rolniczych, wirniki statków i powiem Wam że drgania lub obroty krytyczne na danym produkcie występują cały czas. Nie ma takiej sytuacji że raz występują a niekiedy przez 1000 kilometrów ich niema, staje się na parkingu, cofa autem i występowanie ułożenia półosi napędowej jest w różnej pozycji.
Obstawiał bym coś innego niż same półosie napędowe, lecz zdziwię się bardzo kiedy kilka osób wymieni ośki i będzie po problemie.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Grzesp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:15
Lokalizacja: Ciężków

Post autor: Grzesp » 22 sty 2018, 12:38

U mnie dragania są cały czas. Wzmagają się wraz z prędkością. Od 100 km/h są już odczuwalne, przy 130 jest apogeum i znikają przy 150 km/h
Wygląda to na początek procesu.

Zmieniam na początek te tuleje wahaczy górnych na nowe ORI, zobaczę co będzie.
Potem zmieniam półosie.

MAT1324 - bardzo dziekuje za numerki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja