Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Przepływomierz powietrza - montaż mocniejszego

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 05 sty 2018, 17:19

W jaki sposób mam go zrobić? Chodzi oczywiście o ten dynamiczny 11.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 06 sty 2018, 19:45

Tak samo jak inny dynamoczny zrobiles 003 czyli 3 bieg 1500 gaz w podlodze i trzymac go do 4200 i odpuszczasz gaz.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 07 sty 2018, 16:28

Na wolnych obrotach widać, ze dostaje za duzo "swiezego" powietrza (003 poz. 3) jakby egr byl calkiem zamkniety- a nie powinien byc. Od jego sprawdzenia bym zaczął.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 07 sty 2018, 18:05

Dodałem log z grupy 11, może coś więcej będzie wiadomo:

http://vaglogi.pl/log-011_334X8XB.html
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 08 sty 2018, 23:24

Jak dla mnie turbo mega wolno wstaje i brakuje jej 0.1 bakuje do zadanego

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 09 sty 2018, 10:19

Domyślam się że coś jest nie tak z tymi wykresami, co mogę poprawić lub na co zwrócić uwagę aby pobudzić turbinę. W czwartek będę montował nowy przepływomierz powietrza. Auto do osiągnięcia 1500 obrotów jest bardzo mułowate.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 549
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 09 sty 2018, 21:04

tobi71 pisze:Domyślam się że coś jest nie tak z tymi wykresami, co mogę poprawić lub na co zwrócić uwagę aby pobudzić turbinę
Poniższe informacje są tylko moimi wnioskami popartymi wiedzą Fachowców. Gdyby komuś z Was, wydawały się nieprawdą, zachęcam do dyskusji popartą wiarygodnymi argumentami.
"Problemowi" późno wstającej turbiny przyglądałem się jakiś czas temu. Nie dawało mi to spokoju. Przeanalizowałem kilkanaście mało dostępnych(w porównaniu do silników 1.9/2/.0) logów/danych/wykresów z hamowni użytkowników 3.0/2.7. We wszystkich przypadkach wyglądają one podobnie jak u Ciebie, czy u mnie. W celu uwiarygodnienia wniosków kontaktowałem się z uznanym tunerem. Na koniec uznałem "zawieszenie broni".
W silnikach 2.7/3.0 mimo tego, co deklarowane jest przez producenta auta, maksymalny moment obrotowy osiągalny jest przy około 2100/2200 rpm.
Twój zakup przepływomierza był raczej niepotrzebny. Piszę to, bo w akcie desperacji i ja też popełniłem ten błąd. Zakupiony nowy (taki, jak ten na pierwszy montaż- Hitachi) czujnik masy przepływu powietrza nie zmienił nic, jeśli chodzi o odczuwalny moment obrotowy. Dane z logowania też to potwierdzają. Pomiar dawki powietrza zasysanego przez silnik zwiększył się nieznacznie o około 10mg/str.
tobi71 pisze:Auto do osiągnięcia 1500 obrotów jest bardzo mułowate.
Twoje oczekiwania są zbyt duże.... Po za tym odczuwalny wyraźnie moment obrotowy w granicach do 1500 rpm miałby zgubny wpływ na elementy przenoszące go na skrzynie biegów, samej skrzyni, jak i ułożyskowania wału korbowego (info od Fachowców).
Ostatnio zmieniony 09 sty 2018, 21:47 przez tomnik, łącznie zmieniany 3 razy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 sty 2018, 21:10

Ogólnie tak musi być :).

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 10 sty 2018, 08:52

Dużo tych informacji ale wydaje mi się że bardzo uzasadnione. Na dzisiaj mam kuriera z nowym przepływomierzem, jutro natomiast go podmienię i zobaczymy co i jak. Jeśli nic z tego to niezwłocznie go odsyłam. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 10 sty 2018, 18:33

Ogolnie pare czynnikow ma wplyw ze turbo wstaje pozniej w 2.7/3.0 od mocniej zapchanego katalizatora dpf stan przeplywki czy nawet juz nega w geometrii. Turbiny z gruszka nie nastawnikiem mozna ratowac skracajac gruszke badz wymieniajac ja bontez czesto rdzewieja i nie maja juzbprawidlowego ruchu. Widzialem nie jedne 2.7/3.0 czy diagnozowalem i turbiny normalnie wstawaly wedlug zadanego doladowania.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 11 sty 2018, 08:54

Jestem po wymianie przepływomierza powietrza, urządzenie solidne wykonane w Japoni firmy HITACHI. Jak tylko wstałem pobiegłem do garażu i z lampką na czole wymieniłem. Jazda po ulicach, autostradach, na zimnym na ciepłym do przodu do tyłu w boki i stwierdzam że nic nie pomogło. Jest tak jak było, to co powiedział kolega KLICHO potwierdziło się, że to nie pomoże.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 11 sty 2018, 22:33

Mowilem bo twoja nje byla w zlym stanie :) Sprawdz dolot od a do z kazda rure przeczysc w srodku intercooler. Potem wyjmij tur o geomteria na blysk ma byc zrobiona tak wyczyszczona. Zobacz katalizator moze tez juz byc przytkany i dpf jak masz.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 20 sty 2018, 10:41

Powiedzcie mi czy to jest normalne aby po wyjęciu wtyczki od przepływomierza powietrza auto pracowało tak jak poprzednio tj. z wpiętym przepływomierzem. Nie ma żadnej różnicy w pracy silnika. Po zrobieniu kilku kilometrów pojawił się błąd o numerze 004463 - P116F. Dawkowanie powietrza na biegu jałowym jest identyczne jak z podpiętą przepływką. Czy po wymianie przepływomierza robi się adaptację?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 sty 2018, 11:56

Kiedyś też testowo odłączyłem sobie przepływkę i silnik pracował jak gdyby nigdy nic :).

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 549
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 20 sty 2018, 13:56

tobi71 pisze:Czy po wymianie przepływomierza robi się adaptację?
Nie, nie wykonuje się adaptacji.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja