[A6 C6] Przepływomierz powietrza - montaż mocniejszego
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Domyślam się że coś jest nie tak z tymi wykresami, co mogę poprawić lub na co zwrócić uwagę aby pobudzić turbinę. W czwartek będę montował nowy przepływomierz powietrza. Auto do osiągnięcia 1500 obrotów jest bardzo mułowate.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Poniższe informacje są tylko moimi wnioskami popartymi wiedzą Fachowców. Gdyby komuś z Was, wydawały się nieprawdą, zachęcam do dyskusji popartą wiarygodnymi argumentami.tobi71 pisze:Domyślam się że coś jest nie tak z tymi wykresami, co mogę poprawić lub na co zwrócić uwagę aby pobudzić turbinę
"Problemowi" późno wstającej turbiny przyglądałem się jakiś czas temu. Nie dawało mi to spokoju. Przeanalizowałem kilkanaście mało dostępnych(w porównaniu do silników 1.9/2/.0) logów/danych/wykresów z hamowni użytkowników 3.0/2.7. We wszystkich przypadkach wyglądają one podobnie jak u Ciebie, czy u mnie. W celu uwiarygodnienia wniosków kontaktowałem się z uznanym tunerem. Na koniec uznałem "zawieszenie broni".
W silnikach 2.7/3.0 mimo tego, co deklarowane jest przez producenta auta, maksymalny moment obrotowy osiągalny jest przy około 2100/2200 rpm.
Twój zakup przepływomierza był raczej niepotrzebny. Piszę to, bo w akcie desperacji i ja też popełniłem ten błąd. Zakupiony nowy (taki, jak ten na pierwszy montaż- Hitachi) czujnik masy przepływu powietrza nie zmienił nic, jeśli chodzi o odczuwalny moment obrotowy. Dane z logowania też to potwierdzają. Pomiar dawki powietrza zasysanego przez silnik zwiększył się nieznacznie o około 10mg/str.
Twoje oczekiwania są zbyt duże.... Po za tym odczuwalny wyraźnie moment obrotowy w granicach do 1500 rpm miałby zgubny wpływ na elementy przenoszące go na skrzynie biegów, samej skrzyni, jak i ułożyskowania wału korbowego (info od Fachowców).tobi71 pisze:Auto do osiągnięcia 1500 obrotów jest bardzo mułowate.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2018, 21:47 przez tomnik, łącznie zmieniany 3 razy.
Ogolnie pare czynnikow ma wplyw ze turbo wstaje pozniej w 2.7/3.0 od mocniej zapchanego katalizatora dpf stan przeplywki czy nawet juz nega w geometrii. Turbiny z gruszka nie nastawnikiem mozna ratowac skracajac gruszke badz wymieniajac ja bontez czesto rdzewieja i nie maja juzbprawidlowego ruchu. Widzialem nie jedne 2.7/3.0 czy diagnozowalem i turbiny normalnie wstawaly wedlug zadanego doladowania.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Jestem po wymianie przepływomierza powietrza, urządzenie solidne wykonane w Japoni firmy HITACHI. Jak tylko wstałem pobiegłem do garażu i z lampką na czole wymieniłem. Jazda po ulicach, autostradach, na zimnym na ciepłym do przodu do tyłu w boki i stwierdzam że nic nie pomogło. Jest tak jak było, to co powiedział kolega KLICHO potwierdziło się, że to nie pomoże.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Powiedzcie mi czy to jest normalne aby po wyjęciu wtyczki od przepływomierza powietrza auto pracowało tak jak poprzednio tj. z wpiętym przepływomierzem. Nie ma żadnej różnicy w pracy silnika. Po zrobieniu kilku kilometrów pojawił się błąd o numerze 004463 - P116F. Dawkowanie powietrza na biegu jałowym jest identyczne jak z podpiętą przepływką. Czy po wymianie przepływomierza robi się adaptację?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Nie, nie wykonuje się adaptacji.tobi71 pisze:Czy po wymianie przepływomierza robi się adaptację?
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com