[ANK 4.2 340 KM] Chwilowy brak iskry na cylindrze
[ANK 4.2 340 KM] Chwilowy brak iskry na cylindrze
Witam,
Po wymianie rozrządu oraz świec zapłonowych mam następujący problem pojawiają się błędy:
16684 - Random/multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - - i intermidient
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermidient
i wywala check engine.
Teraz tak podmieniłem cewkę z 8 cylindra z 6 cylindrem to samo na PB jak i na LPG.
Wymontowałem nową świece z 8 cylindra i wstawiłem stara świecę i jest to samo.
Zauważyłem, że check engine zapaliło mi się 2 razy prawie w tym samym miejscu tzn. odpaliłem zimne auto i po przejechaniu ok. 5 km wywaliło błąd.
Ostatnio kolega poprawił mi styki na wtyczkę 8 cylindra ale to nie rozwiązało problemu do końca.
Po wyłaczeniu zaplonu i właczeniu wszystko jest OK auto normalnie jedzie.
Co jeszcze powinienem sprawdzić.
Zastanawiam się co mogło mieć wpływ związanego z wymiana rozrządu.
Czy zalewając płyn do zbiorniczka mechanik zalał też kość cewki 8 cylindra i gdzieś płyn stoi...?
Macie jakieś pomysły.
Aha. Gdzie w S6 C5 ANK znajdują się moduły zapłonowe? Za cholerę nie mogę znaleźć zdjęć na google.
Jeszcze pytanie mam.
Czy ktoś się orientuje czy paski wielokolorowe są odporne na płyn chłodniczy jeżeli się zachlapie?
Będę wdzięczny za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Po wymianie rozrządu oraz świec zapłonowych mam następujący problem pojawiają się błędy:
16684 - Random/multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - - i intermidient
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermidient
i wywala check engine.
Teraz tak podmieniłem cewkę z 8 cylindra z 6 cylindrem to samo na PB jak i na LPG.
Wymontowałem nową świece z 8 cylindra i wstawiłem stara świecę i jest to samo.
Zauważyłem, że check engine zapaliło mi się 2 razy prawie w tym samym miejscu tzn. odpaliłem zimne auto i po przejechaniu ok. 5 km wywaliło błąd.
Ostatnio kolega poprawił mi styki na wtyczkę 8 cylindra ale to nie rozwiązało problemu do końca.
Po wyłaczeniu zaplonu i właczeniu wszystko jest OK auto normalnie jedzie.
Co jeszcze powinienem sprawdzić.
Zastanawiam się co mogło mieć wpływ związanego z wymiana rozrządu.
Czy zalewając płyn do zbiorniczka mechanik zalał też kość cewki 8 cylindra i gdzieś płyn stoi...?
Macie jakieś pomysły.
Aha. Gdzie w S6 C5 ANK znajdują się moduły zapłonowe? Za cholerę nie mogę znaleźć zdjęć na google.
Jeszcze pytanie mam.
Czy ktoś się orientuje czy paski wielokolorowe są odporne na płyn chłodniczy jeżeli się zachlapie?
Będę wdzięczny za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 sty 2018, 19:31 przez Yokusti, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Cześć Gosia dzięki za info.
Co masz na myśli sprawdzenie wiązki? Kawałek (odczep) z głównej co cewki?
Jeżeli chodzi o logi.
Przyznam szczerze że posiadam Vag-a ale moja wiedza jest tylko na poziomie zczytywania błędów i kasowania. Wiem że logi statyczne to na jałowym, a dynamiczne poruszając się.
Tylko teraz jeżeli chodzi o dynamiczne to mam jeździć z podłączonym Vag-iem? Ile czasu? Czy tak jak to się robi w większości przypadków 3 bieg 1,5 tyś i ogień do 4 tyś? Rozumiem, że przełączyć na Tipa?
Czeck engine w moim przypadku to istna loteria, raz potrafi załączyć się "codziennie" no dobra co 2 dzień po przejechaniu 5 km, a czasem jest OK np. 3 dni. W sumie problem z tym 8 cylindrem istnieje od 2 tyg od wymiany rozrządu i wystąpił może do tej pory z 5 razy. Dzisiaj jazda do pracy i jest OK...wczoraj dodatkowo zrobiłem mu zapobiegawczo hard reseta odłączając akumulator z włączonym zapłonem przez 40 min będę teraz obserwował czy problem wystąpi ponownie.
Kiedyś gazownik powiedział mi, że gdzieś mam nieszczelność w układzie dolotowym widział to na kompie od LPG.
Jakiś czas temu zczytywałem błędy Vag-iem komputer wrzucał błędy:
16825 - EVAP Emission Control Sys: incorect flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Multi): System too Lean.
P1130 - 35 - 10 - - - Intermittent
Ale teraz tego nie wrzuca w zamian te co opisałem poprzednio. Kupiłem uszczelki pod kolektor ssący ale leża w bagażniku...
Jak kolega Pavel44 powyżej napisał napisał "Missfire może powodować też wtryskiwacz bądż lewe powietrze."... chyba się pokoszę o wymianę tych uszczelek.
Jakby coś jeszcze przychodziło Wam do głowy proszę o info.
Pozdrawiam
Co masz na myśli sprawdzenie wiązki? Kawałek (odczep) z głównej co cewki?
Jeżeli chodzi o logi.
Przyznam szczerze że posiadam Vag-a ale moja wiedza jest tylko na poziomie zczytywania błędów i kasowania. Wiem że logi statyczne to na jałowym, a dynamiczne poruszając się.
Tylko teraz jeżeli chodzi o dynamiczne to mam jeździć z podłączonym Vag-iem? Ile czasu? Czy tak jak to się robi w większości przypadków 3 bieg 1,5 tyś i ogień do 4 tyś? Rozumiem, że przełączyć na Tipa?
Czeck engine w moim przypadku to istna loteria, raz potrafi załączyć się "codziennie" no dobra co 2 dzień po przejechaniu 5 km, a czasem jest OK np. 3 dni. W sumie problem z tym 8 cylindrem istnieje od 2 tyg od wymiany rozrządu i wystąpił może do tej pory z 5 razy. Dzisiaj jazda do pracy i jest OK...wczoraj dodatkowo zrobiłem mu zapobiegawczo hard reseta odłączając akumulator z włączonym zapłonem przez 40 min będę teraz obserwował czy problem wystąpi ponownie.
Kiedyś gazownik powiedział mi, że gdzieś mam nieszczelność w układzie dolotowym widział to na kompie od LPG.
Jakiś czas temu zczytywałem błędy Vag-iem komputer wrzucał błędy:
16825 - EVAP Emission Control Sys: incorect flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Multi): System too Lean.
P1130 - 35 - 10 - - - Intermittent
Ale teraz tego nie wrzuca w zamian te co opisałem poprzednio. Kupiłem uszczelki pod kolektor ssący ale leża w bagażniku...
Jak kolega Pavel44 powyżej napisał napisał "Missfire może powodować też wtryskiwacz bądż lewe powietrze."... chyba się pokoszę o wymianę tych uszczelek.
Jakby coś jeszcze przychodziło Wam do głowy proszę o info.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tutaj masz temat jak wykonuje się logi:
all-a6-podstawy-diagnostyki-vt59491.htm
Póki co zrób same statyczne grup o których pisałam, na ten moment wystarczą.
Odnośnie wiązki to zobacz czy wszystkie piny w kostce są dobre i czy gdzieś kabelek któryś nie jest przetarty - zobacz na tyle daleko na ile dasz radę.
Wcześniej wyrzuciło błąd układu odpowietrzania par paliwa i ubogiej mieszanki na 2 głowicy. Póki nie wrócą nimi sobie głowy nie zaprzątaj, tylko usuń nieszczelności.
all-a6-podstawy-diagnostyki-vt59491.htm
Póki co zrób same statyczne grup o których pisałam, na ten moment wystarczą.
Odnośnie wiązki to zobacz czy wszystkie piny w kostce są dobre i czy gdzieś kabelek któryś nie jest przetarty - zobacz na tyle daleko na ile dasz radę.
Wcześniej wyrzuciło błąd układu odpowietrzania par paliwa i ubogiej mieszanki na 2 głowicy. Póki nie wrócą nimi sobie głowy nie zaprzątaj, tylko usuń nieszczelności.
motostacja - części samochodowe.
Witam,
Logi zrobię niebawem.
Dzisiaj jadąc rano do pracy zauważyłem kolejny raz, że "prawie" w tym samym miejscu po przejechaniu ok. 5 km zaświecił się check engine i auto zaczęło przerywać. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu dalsza droga minęła już bez niespodzianki.
rozmawiałem z kolegą mechanikiem powiedział, że może to być problem zimnego lut-a w komputerze sterującym silnikiem lub LPG.
W sumie obserwując wskaźnik temp. zauważyłem, że gdy problem występuje silnik jest jeszcze nie dogrzany a wskazówka jest pomiędzy 60 a 90 stopni czyli wskazuje za każdym razem ok. 75 stopni.
Patrząc na powtarzalność miejsce i temp. faktycznie wydaje mi się, że może to być problem z zimnym lutem który przy zadanej temperaturze uaktywnia się a jak już się nagrzeje to jest OK.
Co sądzicie o tej teorii?
...
Dzisiaj jadąc do pracy postanowiłem pojechać na benzynie do pełnego nagrzania się silnika...problem nie wystąpił....
Wczoraj wieczorem sczytałem jeszcze raz błędy i obecnie sprawa wygląda tak...
16684 - Random/multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - - i intermidient
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermidient
16825 - EVAP Emission Control Sys: incorect flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Multi): System too Lean
P1130 - 35 - 10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Multi): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
Dzisiaj zrobię logi statyczne tylko teraz pytanie mam zrobić na benzynie czy na LPG?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-01-09, 20:36 ]
Witam,
Zgodnie z sugestią Gosi dzisiaj chciałem zrobić logi cyt."więc zrób logi 015+016+017 oraz 090+093" ale...pod grupami 015, 016, 017 nie miałem żadnych wartości? Coś źle robię? Czy czegoś do końca nie kumam. Czy to, że nie miałem wartości może być powiązane z Baudrate?
Załączam logi które dzisiaj udało mi się zrobić wiec zrobiłem 001, 002, 003, 090 i 093.
Grupa 093: http://vaglogi.pl/log-093_de0254.html
Grupa 090: http://vaglogi.pl/log-090_yKZ3XW.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_RB6jk9r.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_9WeCr9.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_Zv3zi.html
Pozdrawiam
Przy okazji. Dzisiaj pojechałem do pracy na benzynie do rozgrzania silnika check engine nie pojawił się, po pracy zrobiłem na LPG ok. 50 km i nie rozłączało cylindra...
Pozdrawiam
Logi zrobię niebawem.
Dzisiaj jadąc rano do pracy zauważyłem kolejny raz, że "prawie" w tym samym miejscu po przejechaniu ok. 5 km zaświecił się check engine i auto zaczęło przerywać. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu dalsza droga minęła już bez niespodzianki.
rozmawiałem z kolegą mechanikiem powiedział, że może to być problem zimnego lut-a w komputerze sterującym silnikiem lub LPG.
W sumie obserwując wskaźnik temp. zauważyłem, że gdy problem występuje silnik jest jeszcze nie dogrzany a wskazówka jest pomiędzy 60 a 90 stopni czyli wskazuje za każdym razem ok. 75 stopni.
Patrząc na powtarzalność miejsce i temp. faktycznie wydaje mi się, że może to być problem z zimnym lutem który przy zadanej temperaturze uaktywnia się a jak już się nagrzeje to jest OK.
Co sądzicie o tej teorii?
...
Dzisiaj jadąc do pracy postanowiłem pojechać na benzynie do pełnego nagrzania się silnika...problem nie wystąpił....
Wczoraj wieczorem sczytałem jeszcze raz błędy i obecnie sprawa wygląda tak...
16684 - Random/multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - - i intermidient
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermidient
16825 - EVAP Emission Control Sys: incorect flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Multi): System too Lean
P1130 - 35 - 10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Multi): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
Dzisiaj zrobię logi statyczne tylko teraz pytanie mam zrobić na benzynie czy na LPG?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-01-09, 20:36 ]
Witam,
Zgodnie z sugestią Gosi dzisiaj chciałem zrobić logi cyt."więc zrób logi 015+016+017 oraz 090+093" ale...pod grupami 015, 016, 017 nie miałem żadnych wartości? Coś źle robię? Czy czegoś do końca nie kumam. Czy to, że nie miałem wartości może być powiązane z Baudrate?
Załączam logi które dzisiaj udało mi się zrobić wiec zrobiłem 001, 002, 003, 090 i 093.
Grupa 093: http://vaglogi.pl/log-093_de0254.html
Grupa 090: http://vaglogi.pl/log-090_yKZ3XW.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_RB6jk9r.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_9WeCr9.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_Zv3zi.html
Pozdrawiam
Przy okazji. Dzisiaj pojechałem do pracy na benzynie do rozgrzania silnika check engine nie pojawił się, po pracy zrobiłem na LPG ok. 50 km i nie rozłączało cylindra...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Hej,
Same zera, na końcu enabled. Może to byc wina VAG-a? Programu?
Rozrząd źle ustawiony?
Robiłem niedawno u gościa który był z polecenia formu audi A8 i dzisiaj jadę na poprawkę pompy wody bo urwały się 2 śruby i gość ma poprawiać więc będzie go rozpinał ponownie.
Czy to może mieć związek z problemem?
Filtr powietrza zmieniałem jakieś 2 tyś temu przy zmianie oleju. Dolot raczej czysty.
Pozdrawiam
Same zera, na końcu enabled. Może to byc wina VAG-a? Programu?
Rozrząd źle ustawiony?
Robiłem niedawno u gościa który był z polecenia formu audi A8 i dzisiaj jadę na poprawkę pompy wody bo urwały się 2 śruby i gość ma poprawiać więc będzie go rozpinał ponownie.
Czy to może mieć związek z problemem?
Filtr powietrza zmieniałem jakieś 2 tyś temu przy zmianie oleju. Dolot raczej czysty.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
No to jak same zera, a na końcu enabled to dobrze To są grupy z wypadaniem zapłonów. Widocznie w momencie jak miałeś podłączony komputer to akurat na żadnym cylindrze zapłon nie wypadł
Tak, rozrząd jest źle ustawiony. W grupie 093 3 i 4 kratka. U Ciebie są wartości -11, -7, a powinny być jak najbliżej zera. Teoretycznie tolerancja jest +/- 4 no i ważne, aby obie głowice były równo ustawione. Czy to ma związek z wypadaniem zapłonu na 8 cylindrze? Niestety nie.
Tak, rozrząd jest źle ustawiony. W grupie 093 3 i 4 kratka. U Ciebie są wartości -11, -7, a powinny być jak najbliżej zera. Teoretycznie tolerancja jest +/- 4 no i ważne, aby obie głowice były równo ustawione. Czy to ma związek z wypadaniem zapłonu na 8 cylindrze? Niestety nie.
motostacja - części samochodowe.
Witam,
Czy te wartości w grupie 093 moga byc poza tol. Z winy napinaczy? Czasami na jednym zagrzechocze łańcuch. Rozumiem że jak jest teraz poza tolerancją to powinien to skorygować za zębach? Jak teraz zrobi pompę i ustawi ponownie rozrząd sprawdzić przy nim vagiem grupę 093i jak będzie poza -4 i +4 reklamować?
Pozdrawiam
Czy te wartości w grupie 093 moga byc poza tol. Z winy napinaczy? Czasami na jednym zagrzechocze łańcuch. Rozumiem że jak jest teraz poza tolerancją to powinien to skorygować za zębach? Jak teraz zrobi pompę i ustawi ponownie rozrząd sprawdzić przy nim vagiem grupę 093i jak będzie poza -4 i +4 reklamować?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Pracę napinaczy sprawdza się w grupie 090, ale ich pracę sprawdza się pod obciążeniem. Nie muszą to być logi dynamiczne, ale auto musi być na 3 biegu i obroty najlepiej powyżej 2000 i będzie widać czy działają czy nie.
Jeśli masz już bardzo wyciągnięte łańcuchy to na pewno na 0,0 nie ustawi. Moja miała -9, -9. Napinacze i łańcuchy mają powyżej 300tkm (przy takim przebiegu nie ma się co oszukiwać, są wyciągnięte, będę je zmieniać przy najbliższej wymianie rozrządu) i udało się ustawić na -3, -3 - wcześniej wyszło -9,-9 bo rozrząd był ustawiany bez blokady wału, z blokadą wyszło jak pisałam.
Miej na uwadze, że pasek, łańcuch się rozciąga, więc za jakieś 20-30 tkm będziesz miał inne wartości niż masz teraz. Sprawdź ile będzie jak poskłada na nowo wszystko
No i odnośnie problemów z tym 8 cylindrem. Jeśli umiesz to pozamieniaj z innymi cylindrami cewkę, świecę, wtryskiwacz gazowy i wtryskiwacz benzynowy - to są rzeczy, które można bez kosztowo zrobić, a może akurat upoluje się winnego.
Jeśli masz już bardzo wyciągnięte łańcuchy to na pewno na 0,0 nie ustawi. Moja miała -9, -9. Napinacze i łańcuchy mają powyżej 300tkm (przy takim przebiegu nie ma się co oszukiwać, są wyciągnięte, będę je zmieniać przy najbliższej wymianie rozrządu) i udało się ustawić na -3, -3 - wcześniej wyszło -9,-9 bo rozrząd był ustawiany bez blokady wału, z blokadą wyszło jak pisałam.
Miej na uwadze, że pasek, łańcuch się rozciąga, więc za jakieś 20-30 tkm będziesz miał inne wartości niż masz teraz. Sprawdź ile będzie jak poskłada na nowo wszystko
No i odnośnie problemów z tym 8 cylindrem. Jeśli umiesz to pozamieniaj z innymi cylindrami cewkę, świecę, wtryskiwacz gazowy i wtryskiwacz benzynowy - to są rzeczy, które można bez kosztowo zrobić, a może akurat upoluje się winnego.
motostacja - części samochodowe.
Witam,
Dobra zakomunikuje mu że nie jest za dobrze i żeby postarał się o wartości bliższe 0. Co do zamiany cewki i świecy na 8 cylindrów robiłem bez zmian. Podczas niedawnej wymiany rozrządu naprawie podczas demontażu pompy urwaly się 2 śruby, dzisiaj jadę na poprawkę bo cieknie jak to zrobię to pojadę do gazownika na zamianę wtryskiwaczy. Dzisiaj rano pojechałem na Log i problem ponownie wystąpił. Wczoraj pojechałem rano na Pb i problem się nie pojawił....
Pozdrawiam
Dobra zakomunikuje mu że nie jest za dobrze i żeby postarał się o wartości bliższe 0. Co do zamiany cewki i świecy na 8 cylindrów robiłem bez zmian. Podczas niedawnej wymiany rozrządu naprawie podczas demontażu pompy urwaly się 2 śruby, dzisiaj jadę na poprawkę bo cieknie jak to zrobię to pojadę do gazownika na zamianę wtryskiwaczy. Dzisiaj rano pojechałem na Log i problem ponownie wystąpił. Wczoraj pojechałem rano na Pb i problem się nie pojawił....
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 sty 2018, 12:08 przez Yokusti, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga