Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANK 4.2 340 KM] Chwilowy brak iskry na cylindrze

Silniki benzynowe
Yokusti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 mar 2014, 20:56
Lokalizacja: Wrocław

[ANK 4.2 340 KM] Chwilowy brak iskry na cylindrze

Post autor: Yokusti » 04 sty 2018, 09:37

Witam,

Po wymianie rozrządu oraz świec zapłonowych mam następujący problem pojawiają się błędy:

16684 - Random/multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - - i intermidient
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermidient
i wywala check engine.

Teraz tak podmieniłem cewkę z 8 cylindra z 6 cylindrem to samo na PB jak i na LPG.
Wymontowałem nową świece z 8 cylindra i wstawiłem stara świecę i jest to samo.
Zauważyłem, że check engine zapaliło mi się 2 razy prawie w tym samym miejscu tzn. odpaliłem zimne auto i po przejechaniu ok. 5 km wywaliło błąd.
Ostatnio kolega poprawił mi styki na wtyczkę 8 cylindra ale to nie rozwiązało problemu do końca.
Po wyłaczeniu zaplonu i właczeniu wszystko jest OK auto normalnie jedzie.
Co jeszcze powinienem sprawdzić.

Zastanawiam się co mogło mieć wpływ związanego z wymiana rozrządu.
Czy zalewając płyn do zbiorniczka mechanik zalał też kość cewki 8 cylindra i gdzieś płyn stoi...?
Macie jakieś pomysły.

Aha. Gdzie w S6 C5 ANK znajdują się moduły zapłonowe? Za cholerę nie mogę znaleźć zdjęć na google.

Jeszcze pytanie mam.
Czy ktoś się orientuje czy paski wielokolorowe są odporne na płyn chłodniczy jeżeli się zachlapie?

Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 sty 2018, 19:31 przez Yokusti, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 sty 2018, 21:07

Moduły zapłonowe są w 2.7, w 4.2 ich nie ma.

Sprawdź do porządku wiązkę idącą do cylindra 8. Poza tym masz chwilowe wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach, więc zrób logi 015+016+017 oraz 090+093
motostacja - części samochodowe.

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 04 sty 2018, 21:40

Mazdomania pisze:Moduły zapłonowe są w 2.7
W 2.7 BES nie ma :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 sty 2018, 22:07

elwarka1 pisze:
Mazdomania pisze:Moduły zapłonowe są w 2.7
W 2.7 BES nie ma :)
Dobrze wiedzieć <okok> Ja mam AGB i tam są ;)
motostacja - części samochodowe.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 04 sty 2018, 22:48

Missfire może powodować też wtryskiwacz bądż lewe powietrze.

Yokusti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 mar 2014, 20:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Yokusti » 05 sty 2018, 07:22

Cześć Gosia dzięki za info.

Co masz na myśli sprawdzenie wiązki? Kawałek (odczep) z głównej co cewki?

Jeżeli chodzi o logi.

Przyznam szczerze że posiadam Vag-a ale moja wiedza jest tylko na poziomie zczytywania błędów i kasowania. Wiem że logi statyczne to na jałowym, a dynamiczne poruszając się.
Tylko teraz jeżeli chodzi o dynamiczne to mam jeździć z podłączonym Vag-iem? Ile czasu? Czy tak jak to się robi w większości przypadków 3 bieg 1,5 tyś i ogień do 4 tyś? Rozumiem, że przełączyć na Tipa?

Czeck engine w moim przypadku to istna loteria, raz potrafi załączyć się "codziennie" no dobra co 2 dzień po przejechaniu 5 km, a czasem jest OK np. 3 dni. W sumie problem z tym 8 cylindrem istnieje od 2 tyg od wymiany rozrządu i wystąpił może do tej pory z 5 razy. Dzisiaj jazda do pracy i jest OK...wczoraj dodatkowo zrobiłem mu zapobiegawczo hard reseta odłączając akumulator z włączonym zapłonem przez 40 min będę teraz obserwował czy problem wystąpi ponownie.

Kiedyś gazownik powiedział mi, że gdzieś mam nieszczelność w układzie dolotowym widział to na kompie od LPG.
Jakiś czas temu zczytywałem błędy Vag-iem komputer wrzucał błędy:
16825 - EVAP Emission Control Sys: incorect flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Multi): System too Lean.
P1130 - 35 - 10 - - - Intermittent
Ale teraz tego nie wrzuca w zamian te co opisałem poprzednio. Kupiłem uszczelki pod kolektor ssący ale leża w bagażniku...

Jak kolega Pavel44 powyżej napisał napisał "Missfire może powodować też wtryskiwacz bądż lewe powietrze."... chyba się pokoszę o wymianę tych uszczelek.

Jakby coś jeszcze przychodziło Wam do głowy proszę o info.

Pozdrawiam
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 05 sty 2018, 12:57

Tutaj masz temat jak wykonuje się logi:
all-a6-podstawy-diagnostyki-vt59491.htm

Póki co zrób same statyczne grup o których pisałam, na ten moment wystarczą.

Odnośnie wiązki to zobacz czy wszystkie piny w kostce są dobre i czy gdzieś kabelek któryś nie jest przetarty - zobacz na tyle daleko na ile dasz radę.

Wcześniej wyrzuciło błąd układu odpowietrzania par paliwa i ubogiej mieszanki na 2 głowicy. Póki nie wrócą nimi sobie głowy nie zaprzątaj, tylko usuń nieszczelności.
motostacja - części samochodowe.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 05 sty 2018, 21:36

Yokusti pisze:w większości przypadków 3 bieg 1,5 tyś i ogień do 4 tyś?
3ci i 6200 w benzynie. 4 w dieslu.

Yokusti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 mar 2014, 20:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Yokusti » 09 sty 2018, 20:36

Witam,

Logi zrobię niebawem.
Dzisiaj jadąc rano do pracy zauważyłem kolejny raz, że "prawie" w tym samym miejscu po przejechaniu ok. 5 km zaświecił się check engine i auto zaczęło przerywać. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu dalsza droga minęła już bez niespodzianki.
rozmawiałem z kolegą mechanikiem powiedział, że może to być problem zimnego lut-a w komputerze sterującym silnikiem lub LPG.
W sumie obserwując wskaźnik temp. zauważyłem, że gdy problem występuje silnik jest jeszcze nie dogrzany a wskazówka jest pomiędzy 60 a 90 stopni czyli wskazuje za każdym razem ok. 75 stopni.
Patrząc na powtarzalność miejsce i temp. faktycznie wydaje mi się, że może to być problem z zimnym lutem który przy zadanej temperaturze uaktywnia się a jak już się nagrzeje to jest OK.

Co sądzicie o tej teorii?

...
Dzisiaj jadąc do pracy postanowiłem pojechać na benzynie do pełnego nagrzania się silnika...problem nie wystąpił....
Wczoraj wieczorem sczytałem jeszcze raz błędy i obecnie sprawa wygląda tak...
16684 - Random/multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - - i intermidient
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermidient
16825 - EVAP Emission Control Sys: incorect flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Multi): System too Lean
P1130 - 35 - 10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Multi): System too Lean
P1128 - 35-00 - -

Dzisiaj zrobię logi statyczne tylko teraz pytanie mam zrobić na benzynie czy na LPG?


Pozdrawiam

[ Dodano: 2018-01-09, 20:36 ]
Witam,

Zgodnie z sugestią Gosi dzisiaj chciałem zrobić logi cyt."więc zrób logi 015+016+017 oraz 090+093" ale...pod grupami 015, 016, 017 nie miałem żadnych wartości? Coś źle robię? Czy czegoś do końca nie kumam. Czy to, że nie miałem wartości może być powiązane z Baudrate?

Załączam logi które dzisiaj udało mi się zrobić wiec zrobiłem 001, 002, 003, 090 i 093.
Grupa 093: http://vaglogi.pl/log-093_de0254.html
Grupa 090: http://vaglogi.pl/log-090_yKZ3XW.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_RB6jk9r.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_9WeCr9.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_Zv3zi.html

Pozdrawiam
Przy okazji. Dzisiaj pojechałem do pracy na benzynie do rozgrzania silnika check engine nie pojawił się, po pracy zrobiłem na LPG ok. 50 km i nie rozłączało cylindra...

Pozdrawiam
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 sty 2018, 10:13

Chwila ;) W grupach 015, 016, 017 miałeś same zera czy w ogóle były puste te grupy i nieopisane? Widać, że rozrząd masz źle ustawiony i troszkę mało przepływka na postoju wskazuje. Filtr powietrza zmieniałeś? Dolot czysty?
motostacja - części samochodowe.

Yokusti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 mar 2014, 20:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Yokusti » 10 sty 2018, 10:57

Hej,

Same zera, na końcu enabled. Może to byc wina VAG-a? Programu?
Rozrząd źle ustawiony?
Robiłem niedawno u gościa który był z polecenia formu audi A8 i dzisiaj jadę na poprawkę pompy wody bo urwały się 2 śruby i gość ma poprawiać więc będzie go rozpinał ponownie.
Czy to może mieć związek z problemem?

Filtr powietrza zmieniałem jakieś 2 tyś temu przy zmianie oleju. Dolot raczej czysty.

Pozdrawiam
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 sty 2018, 11:05

No to jak same zera, a na końcu enabled to dobrze ;) To są grupy z wypadaniem zapłonów. Widocznie w momencie jak miałeś podłączony komputer to akurat na żadnym cylindrze zapłon nie wypadł ;)

Tak, rozrząd jest źle ustawiony. W grupie 093 3 i 4 kratka. U Ciebie są wartości -11, -7, a powinny być jak najbliżej zera. Teoretycznie tolerancja jest +/- 4 no i ważne, aby obie głowice były równo ustawione. Czy to ma związek z wypadaniem zapłonu na 8 cylindrze? Niestety nie.
motostacja - części samochodowe.

Yokusti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 mar 2014, 20:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Yokusti » 10 sty 2018, 11:21

Witam,

Czy te wartości w grupie 093 moga byc poza tol. Z winy napinaczy? Czasami na jednym zagrzechocze łańcuch. Rozumiem że jak jest teraz poza tolerancją to powinien to skorygować za zębach? Jak teraz zrobi pompę i ustawi ponownie rozrząd sprawdzić przy nim vagiem grupę 093i jak będzie poza -4 i +4 reklamować?

Pozdrawiam
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 sty 2018, 11:32

Pracę napinaczy sprawdza się w grupie 090, ale ich pracę sprawdza się pod obciążeniem. Nie muszą to być logi dynamiczne, ale auto musi być na 3 biegu i obroty najlepiej powyżej 2000 i będzie widać czy działają czy nie.

Jeśli masz już bardzo wyciągnięte łańcuchy to na pewno na 0,0 nie ustawi. Moja miała -9, -9. Napinacze i łańcuchy mają powyżej 300tkm (przy takim przebiegu nie ma się co oszukiwać, są wyciągnięte, będę je zmieniać przy najbliższej wymianie rozrządu) i udało się ustawić na -3, -3 - wcześniej wyszło -9,-9 bo rozrząd był ustawiany bez blokady wału, z blokadą wyszło jak pisałam.

Miej na uwadze, że pasek, łańcuch się rozciąga, więc za jakieś 20-30 tkm będziesz miał inne wartości niż masz teraz. Sprawdź ile będzie jak poskłada na nowo wszystko <okok>

No i odnośnie problemów z tym 8 cylindrem. Jeśli umiesz to pozamieniaj z innymi cylindrami cewkę, świecę, wtryskiwacz gazowy i wtryskiwacz benzynowy - to są rzeczy, które można bez kosztowo zrobić, a może akurat upoluje się winnego.
motostacja - części samochodowe.

Yokusti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 09 mar 2014, 20:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Yokusti » 10 sty 2018, 11:43

Witam,

Dobra zakomunikuje mu że nie jest za dobrze i żeby postarał się o wartości bliższe 0. Co do zamiany cewki i świecy na 8 cylindrów robiłem bez zmian. Podczas niedawnej wymiany rozrządu naprawie podczas demontażu pompy urwaly się 2 śruby, dzisiaj jadę na poprawkę bo cieknie jak to zrobię to pojadę do gazownika na zamianę wtryskiwaczy. Dzisiaj rano pojechałem na Log i problem ponownie wystąpił. Wczoraj pojechałem rano na Pb i problem się nie pojawił....

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 sty 2018, 12:08 przez Yokusti, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga