Panowie czy ktoś pokrótce- znający się cokolwiek w materii może zobrazować słownie zasadę i skutki wciśnięcia przycisku elektrycznego hebla.
Zmieniłem heble na dużo lepsze jednak ręczny jest elektryczny z RS4 b7
Co się dzieje po naciśnięciu?
Jak wygląda sprawa przejścia przeglądu z takim elekt. w porównaniu do zwykłego na linkę?
Czy ten elek. ma siłę ręcznego na linkę? , jakie pokrótce są plusy i minusy tego rozwiązania.
Czego mam się spodziewać???
Chcącym mi pomóc - z góry dziękuję.
Zmiana sterowania ręcznym
Zmiana sterowania ręcznym
Ostatnio zmieniony 04 sty 2018, 18:56 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 1 raz.
Przykład przeglądu na VW Passacie
Układ hamulcowy zostaje przełączony w modus „HU/TĂV Modus“, gdy rolki zaczynają kręcić się z prędkością 2,5 km/h do 9 km/h i równocześnie oba koła przednie pozostają w stanie spoczynku. Moduł kontrolny sygnalizowany jest również na desce rozdzielczej poprzez błyskającą kontrolkę układu hamulcowego.
Następnie należy 5 razy uruchomić przycisk elektrycznego hamulca postojowego - co również można skontrolować wzrokowo na desce rozdzielczej. Przy ostatnim naciśnięciu powinno nastąpić otwarcie hamulca postojowego. Po wyjechaniu z rolek należy koniecznie skontrolować działanie elektrycznego hamulca postojowego poprzez wciśnięcie przycisku i ponowne jego zwolnienie.
Podobne moduły kontrolne posiadają inne pojazdy wyposażone w elektryczny hamulec postojowy, jednakże mogą różnić się w szczegółach. Z uwagi na te niewielkie czasami a jednak istotne różnice należy zapoznać się ze wskazaniami producenta danego pojazdu przed rozpoczęciem prac serwisowych pojazdu.
Natomiast jeśli chodzi o siłę ręcznego to z pewnością jest on efektywniejszy. Tym bardziej że zazwyczaj systemy te działają na obie osie. Boki na parkingu zimą niestety niemożliwe
Układ hamulcowy zostaje przełączony w modus „HU/TĂV Modus“, gdy rolki zaczynają kręcić się z prędkością 2,5 km/h do 9 km/h i równocześnie oba koła przednie pozostają w stanie spoczynku. Moduł kontrolny sygnalizowany jest również na desce rozdzielczej poprzez błyskającą kontrolkę układu hamulcowego.
Następnie należy 5 razy uruchomić przycisk elektrycznego hamulca postojowego - co również można skontrolować wzrokowo na desce rozdzielczej. Przy ostatnim naciśnięciu powinno nastąpić otwarcie hamulca postojowego. Po wyjechaniu z rolek należy koniecznie skontrolować działanie elektrycznego hamulca postojowego poprzez wciśnięcie przycisku i ponowne jego zwolnienie.
Podobne moduły kontrolne posiadają inne pojazdy wyposażone w elektryczny hamulec postojowy, jednakże mogą różnić się w szczegółach. Z uwagi na te niewielkie czasami a jednak istotne różnice należy zapoznać się ze wskazaniami producenta danego pojazdu przed rozpoczęciem prac serwisowych pojazdu.
Natomiast jeśli chodzi o siłę ręcznego to z pewnością jest on efektywniejszy. Tym bardziej że zazwyczaj systemy te działają na obie osie. Boki na parkingu zimą niestety niemożliwe
Dzięki za pierwszą odp.
Generalnie chodzi mi o to czy po naciśnięciu przycisku załączają sie wyłącznie silniczki ele. które działają na zacisk/tarcze czy np.. zadziała także silniczek abs-u i napompuje ciśnienie w układzie hydraulicznym hamulców?
Czy systemy mogą być połączone lub występuje zaciśnięcie przez same silniczki.
Na diagnostyce z-czytują siłę hamulca ręcznego na lince na tablicy
a jak sie to ma do tego elektrycznego???
Czy jakoś wiedząc, ze jest elek. ręczny siły zacisku są mniejsze i auto przechodzi przegląd?
Czy jak to fizycznie jest?
----------------------------
Przycisku JESZCZE nie mam ale będzie tunel środkowy od C7
-----------------
Szkoda, ze mod przeniósł temat do C5 - tu mogą mniej wiedzieć...
Generalnie chodzi mi o to czy po naciśnięciu przycisku załączają sie wyłącznie silniczki ele. które działają na zacisk/tarcze czy np.. zadziała także silniczek abs-u i napompuje ciśnienie w układzie hydraulicznym hamulców?
Czy systemy mogą być połączone lub występuje zaciśnięcie przez same silniczki.
Na diagnostyce z-czytują siłę hamulca ręcznego na lince na tablicy
a jak sie to ma do tego elektrycznego???
Czy jakoś wiedząc, ze jest elek. ręczny siły zacisku są mniejsze i auto przechodzi przegląd?
Czy jak to fizycznie jest?
----------------------------
Przycisku JESZCZE nie mam ale będzie tunel środkowy od C7
-----------------
Szkoda, ze mod przeniósł temat do C5 - tu mogą mniej wiedzieć...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Po naciśnięciu przycisku od hamulca ręcznego podawane jest napięcie 12V na każdy z silniczków przy kole. Te dociskają klocki do tarczy i na tym koniec. Przy zwolnieniu ręcznego zostają odwrócone bieguny, czyli zamiast 12V jest -12V i silniczek pracuje w drugą stronę. Do tego nie jest używany układ hydrauliczny. Zaciągnąć ręczny można zawsze, ale zwolnić tylko przy przynajmniej włączonym zapłonie i wciśniętym pedale hamulca (w automacie).
Podczas badania technicznego sterownik ręcznego rozpoznaje, że auto jest na rolkach (przednia oś ma zerową prędkość, a tylna kilka km/h) na podstawie czujników ABS. W tym momencie przycisk ręcznego działa w inny sposób. Każde kolejne zaciągnięcie ręcznego zwiększa siłę docisku klocków do tarcz. Dzięki temu można zbadać jego siłę hamowania. Przy sprawdzaniu zwykłych hamulców też wciskany jest pedał stopniowo aż do zatrzymania. Na przeglądzie przeważnie zaciągają ręczny i sprawdzają czy auto nie jedzie . Więcej szczegółów: < link >. W nowszych autach procedura jest analogiczna.
Nikt nie przenosił tego tematu. Został utworzony w dziale dla C5. Mogę go przenieś, ale gdzie .
Podczas badania technicznego sterownik ręcznego rozpoznaje, że auto jest na rolkach (przednia oś ma zerową prędkość, a tylna kilka km/h) na podstawie czujników ABS. W tym momencie przycisk ręcznego działa w inny sposób. Każde kolejne zaciągnięcie ręcznego zwiększa siłę docisku klocków do tarcz. Dzięki temu można zbadać jego siłę hamowania. Przy sprawdzaniu zwykłych hamulców też wciskany jest pedał stopniowo aż do zatrzymania. Na przeglądzie przeważnie zaciągają ręczny i sprawdzają czy auto nie jedzie . Więcej szczegółów: < link >. W nowszych autach procedura jest analogiczna.
Nikt nie przenosił tego tematu. Został utworzony w dziale dla C5. Mogę go przenieś, ale gdzie .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 636
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga