Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[Tip+Q] Jak powinien działać.

Układ napędowy i skrzynie biegów
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 gru 2017, 22:06

Przez 1.5 km to nawet olej się nie zagrzeje. Jeśli takie objawy masz również po rozgrzaniu, to wtedy należy się martwić. Na zimnym dzieją się różne rzeczy. W TeoMotors leją oryginalnego ZF Lifeguard Fluid <okok>.

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 14 gru 2017, 18:59

Na gorącym też lekko falują (50rpm max). Zachowanie się auta na gorącym opisałem w poście powyżej. Szarpanie i lekkie falowanie przy odpuszczonym gazie nadal występuje. Zmienia biegi przy niższych obrotach, ale czasem do 3 tys dociągni. Nie wiem od czego to zależy.

A zapach gorącego metalu? Sprzęgło czy raczej nie?

Stanie mu się coś strasznego od takiej jazdy (1.5km)? Czy jak nie daje mu w palnik to nic mu nie grozi.

[ Dodano: 2017-12-14, 07:05 ]
Dajcie w miarę szybko znać bo szykuje mi się trasa ponad 1tkm i nie chciałbym w trakcie dzwonić po lawetę.

[ Dodano: 2017-12-14, 18:59 ]
Dobrzy ludzie. Pomóżcie żółtodzibowi w sprawie metalicznego zapachu i jazdy na krótkim dystansie :)

idek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 16 paź 2017, 07:56
Imię: Jarek
Rocznik: 2008
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska Krasnystaw

Post autor: idek » 02 sty 2018, 17:32

Mam pytanie odnośnie zmiany biegów, a mianowicie:
- jadąc na D mam możliwość zmiany biegu manetkami
I tu pytanie jak wrócić z powrotem na automatyczną zmianę?
Obecnie to przesuwam dźwignię z D w prawo na +-, i wracam na D.
Czy może to po czasie samo wróci w automatyczną zmianę?

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » 02 sty 2018, 17:37

Chodzi Ci o to że jadąc na D klikasz manetkę i zmieniasz bieg?
Po chwili powinien chyba sam wrócić na D wlasciwe.
Przynajmniej tak zachowywały się auta którymi ja jeździłem

idek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 16 paź 2017, 07:56
Imię: Jarek
Rocznik: 2008
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska Krasnystaw

Post autor: idek » 02 sty 2018, 17:45

SZCZooR pisze:Chodzi Ci o to że jadąc na D klikasz manetkę i zmieniasz bieg?
Po chwili powinien chyba sam wrócić na D wlasciwe.
Przynajmniej tak zachowywały się auta którymi ja jeździłem
Witam Cię Łukasz :)
Tak oczywiście, jadąc na D klikając manetkę to zmienię bieg.
Sam nie mogę sprawdzić bo autkiem gania kobieta i przez przypadek paluszkami udało jej się zmienić no i od razu strach w oczkach i telefon że coś się popsuło.
Kazałem dźwignię w prawo na + - i potem na D na chwilę obecną.
Jak będę mógł to sam spróbuję czy wróci na D.
wolę zapytać i nie błyszczeć przed kobietą że ja to wszystko wiem i umiem. <milczek>

ewaldino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 22 lis 2010, 21:51
Lokalizacja: gliwice

Re: [Tip+Q] Jak powinien działać.

Post autor: ewaldino » 02 sty 2018, 18:36

COrel1308 pisze:Cześć.

Podczas wyprzedzania z gazem w podłodze (z kickdown), gdy silnik jest na wysokich obrotach i czasem muszę szybko schować się za jakiś samochód i szybko puszczam gaz to samochód gwałtowne szarpie zmieniając bieg np. z 4 na 5 (schodząc np. z 5.5 tys na 4 tys bez wcisniętego gazu). Dalsza zmiana na 6 (która następuje powiedzmy sekundę po zmianie 4-5 i powiedzmy spadają obroty z 4 na 3.5 tys) jest zupełnie niewyczuwalna. Jeśli nie muszę gwałtownie schamować auta i trzymam gaz (nawet tak lekko, że auto zwalnia) zmiana biegów 4-5-6 jest wyczuwalna, ale nie ma żadnych gwałtownych szarpnięć. Czy to normalne zachowanie tiptronic? Czy mam duży problem?
Daj znac czy po wymianie oleju pozbyłes się tego problemu, bo na pewno nie jest to normalne i tak nie powinno być, sam miałem tak w BMW i strasznie mnie to irytowało, lecz ja poprostu szybciej sprzedałem auto niż to zrobiłem a ciekawi mnie czy to wina starego oleju czy coś grubszego :)

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 02 sty 2018, 20:11

Olej mam zmieniony. W skrzyni nie było żadnych opiłków. Olej był lekko przepracowany. Zmiana niewiele pomogła. Nadal często ciągnie auto do czerwonej kreski przy wyprzedzaniu z gazem w podłodze. Zdarza mu się też szapnąć przy zmianie biegów lub stukać przy zmianie z 3 na 2. Zdarza mu się też takie szarpanie przy wyprzedzaniu ale wydaje mi się że to zgranie zmiany biegów z jednoczesnym zdjęciem nogi z gazu i wciśnięciem hamulców daje takie efekt. Póki co nie będę bawił się w szukanie problemów tylko jak padnie skrzynia to ją zregeneruje. Olej zmienili mi na LF 8 a nie 6. Pan w serwisie stwierdził że 8 to to samo co 6 ale z dodatkami i lepszymi parametrami więc jeśli dedykowane jest 6 to śmiało można wlać 8. Nie było właściciela więc zdałem się na opinie pracownia. Jak panie skrzynia z winy nieodpowiedniego oleju to zrobię im tam niezły burdel.

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 02 sty 2018, 20:28

Skrzynia Ci nie padnie pi zmianie z oleju zf z 6 na 8 ale konieczna jest adaptacja skrzyni.

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 02 sty 2018, 20:33

A tego nie zrobili bo doszli do wniosku że skoro wymiana statyczna to nie na potrzeby. Może adaptacja pomogłaby na szarpanie przy zmianie biegów. Poza tym skrzynia po wymianę działa trochę lepiej (czuć mniejsze wibracje i stuknięcie przy zmianie z P na D lub R na postoju).

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 02 sty 2018, 20:36

idek pisze:Mam pytanie odnośnie zmiany biegów, a mianowicie:
- jadąc na D mam możliwość zmiany biegu manetkami
I tu pytanie jak wrócić z powrotem na automatyczną zmianę?
Obecnie to przesuwam dźwignię z D w prawo na +-, i wracam na D.
Czy może to po czasie samo wróci w automatyczną zmianę?
Dokładnie jest tak jak piszesz, po zmianie manetką biegu po pewnym czasie jak już ich nie używasz to skrzynia sama wraca do poprzedniego trybu pracy czyli D

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 15 sty 2018, 21:39

Przy ujemnych temperaturach skrzynia trochę wariuje: dodanie gazu powoduje wzrost obrotów a auto przyspiesza jak że skrzynią CTV. Kilka razy po zatrzymaniu chciałem ruszyć i auto stało w miejscu. Obroty rosły do ok 2 tys i nagle samochód ruszał z szarpnięciem. Nie wiem czy ta skrzynia pada, czy po prostu tak działa tip w zimne dni :(.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 sty 2018, 21:41

Przy temperaturach bliskich zeru i niższych faktycznie tip zachowuje się jak multitronik :). Dopiero po rozgrzaniu (do 10 km) zaczyna szybciej zmieniać biegi.
Jak chcesz mieć najnowszy soft w skrzyni, to podjedź do ASO, to na Twoje życzenie zostanie ono wgrane. Często się upierają, że nie, ponieważ według nich dopóki skrzynia działa, to nie ma takiej potrzeby. Po zaktualizowaniu należy zrobić adaptację, ponieważ stara zostanie usunięta.

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 15 sty 2018, 21:43

Czyli najpierw obroty rosną do jakiej wartości a dopiero potem przyspiesza? Tyle lat za kółkiem, pierwszy automat i tyle się człowiek dowiaduje :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 sty 2018, 21:46

Aż tak to nie :). Po puszczeniu nogi z hamulca auto zaczyna się od razu toczyć, a naciśnięcie gazu powoduje przyspieszenie. Z tym multitronikiem, to chodziło mi to, że jak przykładowo jedziesz na drugim biegu przy obrotach 1800, to po zmianie na trzeci bieg zostają one takie same lub tylko minimalnie mniejsze.

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 15 sty 2018, 21:53

No mi kilka razy po dodaniu gazu samochód stał jak na hamulcach, obroty rosły a po chwili ruszał dynamicznie do przodu :). Poza tym czasem zachowuje się jak mulitronic. Gdy dodasz mocno gazu podczas jazdy, obroty rosną do powiedzmy 2500 i stają a auto przyspiesza aż osiągnie odpowiednią prędkość. Później następny bieg :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja