
[Tip+Q] Jak powinien działać.
Na gorącym też lekko falują (50rpm max). Zachowanie się auta na gorącym opisałem w poście powyżej. Szarpanie i lekkie falowanie przy odpuszczonym gazie nadal występuje. Zmienia biegi przy niższych obrotach, ale czasem do 3 tys dociągni. Nie wiem od czego to zależy.
A zapach gorącego metalu? Sprzęgło czy raczej nie?
Stanie mu się coś strasznego od takiej jazdy (1.5km)? Czy jak nie daje mu w palnik to nic mu nie grozi.
[ Dodano: 2017-12-14, 07:05 ]
Dajcie w miarę szybko znać bo szykuje mi się trasa ponad 1tkm i nie chciałbym w trakcie dzwonić po lawetę.
[ Dodano: 2017-12-14, 18:59 ]
Dobrzy ludzie. Pomóżcie żółtodzibowi w sprawie metalicznego zapachu i jazdy na krótkim dystansie
A zapach gorącego metalu? Sprzęgło czy raczej nie?
Stanie mu się coś strasznego od takiej jazdy (1.5km)? Czy jak nie daje mu w palnik to nic mu nie grozi.
[ Dodano: 2017-12-14, 07:05 ]
Dajcie w miarę szybko znać bo szykuje mi się trasa ponad 1tkm i nie chciałbym w trakcie dzwonić po lawetę.
[ Dodano: 2017-12-14, 18:59 ]
Dobrzy ludzie. Pomóżcie żółtodzibowi w sprawie metalicznego zapachu i jazdy na krótkim dystansie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 paź 2017, 07:56
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska Krasnystaw
Witam Cię ŁukaszSZCZooR pisze:Chodzi Ci o to że jadąc na D klikasz manetkę i zmieniasz bieg?
Po chwili powinien chyba sam wrócić na D wlasciwe.
Przynajmniej tak zachowywały się auta którymi ja jeździłem

Tak oczywiście, jadąc na D klikając manetkę to zmienię bieg.
Sam nie mogę sprawdzić bo autkiem gania kobieta i przez przypadek paluszkami udało jej się zmienić no i od razu strach w oczkach i telefon że coś się popsuło.
Kazałem dźwignię w prawo na + - i potem na D na chwilę obecną.
Jak będę mógł to sam spróbuję czy wróci na D.
wolę zapytać i nie błyszczeć przed kobietą że ja to wszystko wiem i umiem.

Re: [Tip+Q] Jak powinien działać.
Daj znac czy po wymianie oleju pozbyłes się tego problemu, bo na pewno nie jest to normalne i tak nie powinno być, sam miałem tak w BMW i strasznie mnie to irytowało, lecz ja poprostu szybciej sprzedałem auto niż to zrobiłem a ciekawi mnie czy to wina starego oleju czy coś grubszegoCOrel1308 pisze:Cześć.
Podczas wyprzedzania z gazem w podłodze (z kickdown), gdy silnik jest na wysokich obrotach i czasem muszę szybko schować się za jakiś samochód i szybko puszczam gaz to samochód gwałtowne szarpie zmieniając bieg np. z 4 na 5 (schodząc np. z 5.5 tys na 4 tys bez wcisniętego gazu). Dalsza zmiana na 6 (która następuje powiedzmy sekundę po zmianie 4-5 i powiedzmy spadają obroty z 4 na 3.5 tys) jest zupełnie niewyczuwalna. Jeśli nie muszę gwałtownie schamować auta i trzymam gaz (nawet tak lekko, że auto zwalnia) zmiana biegów 4-5-6 jest wyczuwalna, ale nie ma żadnych gwałtownych szarpnięć. Czy to normalne zachowanie tiptronic? Czy mam duży problem?

Olej mam zmieniony. W skrzyni nie było żadnych opiłków. Olej był lekko przepracowany. Zmiana niewiele pomogła. Nadal często ciągnie auto do czerwonej kreski przy wyprzedzaniu z gazem w podłodze. Zdarza mu się też szapnąć przy zmianie biegów lub stukać przy zmianie z 3 na 2. Zdarza mu się też takie szarpanie przy wyprzedzaniu ale wydaje mi się że to zgranie zmiany biegów z jednoczesnym zdjęciem nogi z gazu i wciśnięciem hamulców daje takie efekt. Póki co nie będę bawił się w szukanie problemów tylko jak padnie skrzynia to ją zregeneruje. Olej zmienili mi na LF 8 a nie 6. Pan w serwisie stwierdził że 8 to to samo co 6 ale z dodatkami i lepszymi parametrami więc jeśli dedykowane jest 6 to śmiało można wlać 8. Nie było właściciela więc zdałem się na opinie pracownia. Jak panie skrzynia z winy nieodpowiedniego oleju to zrobię im tam niezły burdel.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Dokładnie jest tak jak piszesz, po zmianie manetką biegu po pewnym czasie jak już ich nie używasz to skrzynia sama wraca do poprzedniego trybu pracy czyli Didek pisze:Mam pytanie odnośnie zmiany biegów, a mianowicie:
- jadąc na D mam możliwość zmiany biegu manetkami
I tu pytanie jak wrócić z powrotem na automatyczną zmianę?
Obecnie to przesuwam dźwignię z D w prawo na +-, i wracam na D.
Czy może to po czasie samo wróci w automatyczną zmianę?
Przy ujemnych temperaturach skrzynia trochę wariuje: dodanie gazu powoduje wzrost obrotów a auto przyspiesza jak że skrzynią CTV. Kilka razy po zatrzymaniu chciałem ruszyć i auto stało w miejscu. Obroty rosły do ok 2 tys i nagle samochód ruszał z szarpnięciem. Nie wiem czy ta skrzynia pada, czy po prostu tak działa tip w zimne dni
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przy temperaturach bliskich zeru i niższych faktycznie tip zachowuje się jak multitronik
. Dopiero po rozgrzaniu (do 10 km) zaczyna szybciej zmieniać biegi.
Jak chcesz mieć najnowszy soft w skrzyni, to podjedź do ASO, to na Twoje życzenie zostanie ono wgrane. Często się upierają, że nie, ponieważ według nich dopóki skrzynia działa, to nie ma takiej potrzeby. Po zaktualizowaniu należy zrobić adaptację, ponieważ stara zostanie usunięta.

Jak chcesz mieć najnowszy soft w skrzyni, to podjedź do ASO, to na Twoje życzenie zostanie ono wgrane. Często się upierają, że nie, ponieważ według nich dopóki skrzynia działa, to nie ma takiej potrzeby. Po zaktualizowaniu należy zrobić adaptację, ponieważ stara zostanie usunięta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Aż tak to nie
. Po puszczeniu nogi z hamulca auto zaczyna się od razu toczyć, a naciśnięcie gazu powoduje przyspieszenie. Z tym multitronikiem, to chodziło mi to, że jak przykładowo jedziesz na drugim biegu przy obrotach 1800, to po zmianie na trzeci bieg zostają one takie same lub tylko minimalnie mniejsze.

No mi kilka razy po dodaniu gazu samochód stał jak na hamulcach, obroty rosły a po chwili ruszał dynamicznie do przodu
. Poza tym czasem zachowuje się jak mulitronic. Gdy dodasz mocno gazu podczas jazdy, obroty rosną do powiedzmy 2500 i stają a auto przyspiesza aż osiągnie odpowiednią prędkość. Później następny bieg 

