Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Spadek obrotów zarówno w automacie jak i w trybie TIPTRONICA

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
pwirkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 gru 2017, 18:25
Lokalizacja: Słupsk

Spadek obrotów zarówno w automacie jak i w trybie TIPTRONICA

Post autor: pwirkus » 28 gru 2017, 21:35

Witajcie zmieniłem ostatnio olej w skrzyni na ATF taki mi powiedzieli w hurtowni że będzie ok, do skrzyni. Pojechałem na warsztat i mechanik mi zmienił olej wraz z uszczelką oraz filtrem w skrzyni. Wymienił mi nawet wszystkie śruby mocujące miskę olejową ale nie o tym mowa.
Chodzi o to że kilka dni po wymianie oleju wszystko było ok aż do dzisiaj włączam tryb TIP i po włączeniu 2 biegu wchodzi na obroty 2200 po chwili spada do 2000 tysięcy tak jakbym przerzucił na 3 ale nie przerzucam i dalej wraca na swoje obroty dopóki nie zmienię na wyższy bieg.W automacie jest tak samo przerzuca się na 2 chwile chodzi spadają obroty dalej jest 2 bieg i po chwili zmienia na 3.Jaka może być przyczyna? błędów w skrzyni brak.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 gru 2017, 21:50

Jaki olej został użyty?

pwirkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 gru 2017, 18:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: pwirkus » 28 gru 2017, 21:58

FEBI ATF DEXTRON III

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 28 gru 2017, 22:07

Wina może być oleju. Przed wymianą było dobrze?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 gru 2017, 22:09

Do tiptronica w C5 leje się ZF Lifeguard Fluid 5 lub Mobil ATF LT 74141. Według mnie winny jest olej.

pwirkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 gru 2017, 18:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: pwirkus » 28 gru 2017, 22:18

ok a jaka wymiana teraz ? statyczna?dynamiczna? i ile oleju wchodzi ?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 28 gru 2017, 22:22

Mi weszło około 5-6 litrów nie pamiętam dokładnie. Ja robiłem statycznie wg wskazówek mat1324 robiłem to na dwa razy. Metoda statyczną. Pierwszy raz sam olej, około 1000 km i olej z filtrem i jest ok. olej zalany ZF lifeguard Fluid 5
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 gru 2017, 22:43

Jak już FEBI 14738 jest odpowiednikiem do twojej - ehh a mechanik też nie wie co wlać :|

pwirkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 gru 2017, 18:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: pwirkus » 29 gru 2017, 10:03

Witaj sprawdziłem w hurtowni dokładnie jaki olej zalany więc taki jest
Febi bilstein Nr.14738

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 29 gru 2017, 11:01

Przed wymianą było ok? Ile oleju ci wlali? Może jest za mało.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

pwirkus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 gru 2017, 18:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: pwirkus » 29 gru 2017, 15:52

weszło wtedy 6.3 litra dziś dolali 4 setki i bez zmian....wcześniej tak nie było natomiast sprawdziłem błędy w silniku i mam jeden błąd 575 ciśnienie w przewodzie dolotowym nie osiągana wartość kontrolna -błąd sporadyczny może to coś z tym związane ? ten błąd wywaliło po tym jak wyjąłem przepustnice wyczyściłem ją poskładałem poskręcałem węże i wg.mnie jest ok oraz na turbinie zdjąłem taką czarną puszeczkę gdzie podpięty był wąż nie wiem jak się ona nazywa ale w środku w niej siedzi jakiś trzpień i sprężyna wyjąłem to i też przeczyściłem takim środkiem do czyszczenia układu dolotowego (pełno było glutów w środku).

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 gru 2017, 16:01

Zmień dwukrotnie olej na taki, który polecałem powyżej. Nie musisz zmieniać filtra, ponieważ teoretycznie masz nowy.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 gru 2017, 19:31

pewno mówisz o zaworze DV - do wymiany raczej na nowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja