Musi w zawieszeniu z tylu być gdzieś coś wybite co jest niezauważalne dla diagnostów. Po świętach wymieniam tuleje z tyłu i te łączniki stabilizatora które mam. Dziś na trasie miałem znów to samo.
Drgania-wibracje na nadwoziu
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 675
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
U mnie odbój jest też w tragicznym stanie, jest bardzo spróchniały. Myślałem że tylne amorki będą w lepszym stanie jak przednie a okazuje się że całośc to tragedia. Może jest racja że jeszcze do wymiany łącznik stabilizatora i itp.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 675
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Po Nowym Roku demontuję przednie amortyzatory i zmieniam położenie górnej gumy-mocowania amortyzatora.
Zauważyłem na niektórych fotkach w internecie że mają inaczej zamocowane, dokładnie mówię o tych 2 przecięciach w gumie. Ja mam założone o 90 stopni w inną stronę. Myślę że te dodatkowe stuki-puki podczas manewrowania są spowodowane złym montażem. Założyłem w taki sam sposób jak miałem poprzednio, wydaje mi się że przy zmianie sprężyn mi je źle zamontowali.
A Wy jak macie je założone?
Zauważyłem na niektórych fotkach w internecie że mają inaczej zamocowane, dokładnie mówię o tych 2 przecięciach w gumie. Ja mam założone o 90 stopni w inną stronę. Myślę że te dodatkowe stuki-puki podczas manewrowania są spowodowane złym montażem. Założyłem w taki sam sposób jak miałem poprzednio, wydaje mi się że przy zmianie sprężyn mi je źle zamontowali.
A Wy jak macie je założone?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- mat695
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Przecież on już wymienił amortyzatory tył i dalej to samo.mat1324 pisze:Czekam co napisze tobi71. Mam nadzieję, że winne są tylne amorki i/lub łączniki stabilizatora.
Też to zauważyłem, ale jak pojeździsz trochę agresywniej na krętych drogach, to po wyjeździe na prostą zaczyna drgać jeszcze mocniej.
mac190 - może raz miałem taką sytuację o jakiej piszesz, ale nie jestem pewny czy to nie było spowodowane nawierzchnią.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 675
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Witam, jestem po trasie Niemcy - Polska, jakieś 1000 km. Powiem tak po wymianie tych elementów które wymieniłem doszły amortyzatory przód oraz tył. Dodatkowo górne mocowanie amortyzatora i odboje wraz z osłonami. Pierwsze co dało się odczuć to brak wibracji, wibracje uciekły o wiele wyżej czyli są dokładnie przy prędkości 170 km/h. Do tej wartości jazda jest bardzo ale bardzo elegancka. Przy 170 km/h pojawia się delikatne drganie i to jest wszystko w temacie. Jazda z większymi prędkościami była już tylko przyjemnością a szczególnie przy 230 km/h. Jechałem w pierwszy dzień świąt, autostrada praktycznie pusta.
Wczoraj byłem w warsztacie na wyważeniu kompletu kół, wszystkie cztery. Diagnosta zauważył że koła z przedniej ośi zdecydowanie były niedoważone, brakowało 20g. Dodatkowo powiedział że te z przodu mają lekkie falowanie na nalanej gumie i wymienił je z tylną osią które były idealne. Powiedział też że na nowy komplet felg wraz z oponami należy je wyważyć po przejechaniu 2000 kilometrów, po tym czasie opona ułoży się do felgi. Jestem pewien że ten krok z wyważeniem felg przyczyni się do zniwelowania drgań w jakimś procencie.
Inne spostrzeżenia napiszę jak dojadę do domu z powrotem. Następny tydzień, piątek.
W następnym tygodniu zakładam nowe tuleje gumowe stabilizatora wraz z łącznikami stabilizatora na tył.
Wczoraj byłem w warsztacie na wyważeniu kompletu kół, wszystkie cztery. Diagnosta zauważył że koła z przedniej ośi zdecydowanie były niedoważone, brakowało 20g. Dodatkowo powiedział że te z przodu mają lekkie falowanie na nalanej gumie i wymienił je z tylną osią które były idealne. Powiedział też że na nowy komplet felg wraz z oponami należy je wyważyć po przejechaniu 2000 kilometrów, po tym czasie opona ułoży się do felgi. Jestem pewien że ten krok z wyważeniem felg przyczyni się do zniwelowania drgań w jakimś procencie.
Inne spostrzeżenia napiszę jak dojadę do domu z powrotem. Następny tydzień, piątek.
W następnym tygodniu zakładam nowe tuleje gumowe stabilizatora wraz z łącznikami stabilizatora na tył.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm










