Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Brak prądu na bezpieczniku świec żarowych 2.5 tdi BCZ

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Nuras
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 23 cze 2011, 16:52
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Brak prądu na bezpieczniku świec żarowych 2.5 tdi BCZ

Post autor: Nuras » 16 gru 2017, 14:04

Witam. Mam dziwny problem z Allroad c5 2003 bcz, mianowicie nie grzeją mi świece żarowe to znaczy nie ma prądu na bezpieczniku. Nie rozumiem zasady działania tej wiązki ponieważ po wyjęciu bezpiecznika badam przejście miernikiem od jednej i drugiej strony gdzie wtyka się bezpiecznik i jest na obu przejście do fajki świecy żarowej?? Jest to obwód zamknięty?? Przekaźnik sprawdziłem według instrukcji z forum jest sprawny. Po podłączeniu na krótko prądu do jednej fajki auto pali od strzała. Bez tego trzeba kręcić na zimnym.... Dziwi mnie fakt że do bezpiecznika nie ma żadnego przewodu czerwonego z plusem tylko dwa czarne wchodzą jakby od fajek świec??? Nie wiem o co chodzi wygląda jak by z przekaźnika nie było poprowadzonego przewodu do wiązki z bezpiecznikiem. Jest namieszane w wiązce ktoś grzebał tam i namieszał ostro. Nie wiem co mam robić. Czy zacisk pod przekaźnikiem od świec odpowiada za podanie prądu po zapłonie bo u mnie na nim nie ma wcale... Proszę o pomoc.

Jeszcze na przekaźniku 219 umieszczonego na podszybiu ciągle zwiera ten przekaźnik. Może to ma coś wspólnego ze świecami. Wyjmuję go i puszcza czyli ciągle ma prąd teraz ciekawe z kąd ten prąd idzie raczej powinien być po zapłonie może z ECU???...

[ Dodano: 2017-12-15, 19:06 ]
Znalazłem rozcięty i puszczony przewód z komputera pin 33 (masa sterująca z ECU na przekaźnik 219 <radocha> ). Przypomniałem sobie, że w wakacje znajomy usuwał dodatkowe zabezpieczenie jakiś immobilaizer magnes na breloczku i pudełko pod ECU było schowane. Tu może być całe zamieszanie ze świecami i przekaźnikiem 219... Jutro podłączę jak było ten kabelek z pinu 33 i na logikę przekaźnik 219 powinien puścić. Na bieżąco będę pisał jak idą postępy ale w razie macie jakieś domysły co do świec to piszcie ;-).

[ Dodano: 2017-12-15, 20:10 ]
Nie wytrzymałem i poszedłem jeszcze dzisiaj do garażu. Nic nie dało podpięcie oryginalne przewodów pinu 33 do przekaźnika a rozdzielony idzie w dół w dwóch żyłach pod wykładzinę i znika gdzieś w stronę tyłu auta. Może gdzieś do sterowników pod siedzeniem ktoś puścił tylko poco jak i tak ciągle masa idzie z ECU. Chyba będę musiał rozłączyć przekaźnik 219 dodatkowym przekaźnikiem po zapłonie :[ . A świece dalej nie grzeją <zalamka>

HELP <mysli>

Obrazek

Na kostce nr 1 która znajduje się za przekaźnikiem od świec są dwa cienkie przewody po sprawdzeniu ich miernikiem dają bez włączonej stacyjki ok 8 volt po zapłonie ok 12 v.

Zacisk w kółku nr 2 nie daje nic ani po zapłonie ani bez.

Obrazek

Na bezpieczniku w podszybiu obok ECU idą dwa przewody jak pisałem wyżej. (brak prądu). Po wyjęciu bezpiecznika i sprawdzeniu miernikiem do jednej i tej samej fajki świecy żarowej jest przejście z nr 1 i nr2 czyli obieg zamknięty?????????

[ Dodano: 2017-12-16, 12:22 ]
Dobra częściowo problem rozwiązany ktoś odciął przewód do zasilania wiązki świec. Powinny być dwa bezpieczniki a ktoś wsadził dwa przewody od lewej i prawej głowicy w jedno gniazdo bezpiecznika zamykając obwód który nie podłączony był do niczego he he

Teraz ostatnia kwestia mianowicie który pin z ECU (jaki kolor przewodu) steruje masą przekaźnika świec 202 bo ten nie dostaje sygnału na masę na krótko podłączam masę do złącza przekaźnika i świece już grzeją ;-). Zostało zlokalizować i podpiąć przewód z ECU tylko który to ?????

[ Dodano: 2017-12-16, 14:04 ]
Problem rozwiązany przekaźnik 219 się rozwiera ale po ok 3 minutach.

Wiązka jak pisałem była odcięta plusy z zacisku pod przekaźnikiem 202 szły do nikąd były odcięte. Wiązka świec była zapętlona sama w sobie i nie było do niej żadnego podłączenia he he he.

Najważniejsza sprawa: masa sterująca z ECU (kolor czerwono niebieski) szedł prawidłowo do przekaźnika ale nie łączyło na wtyczce do listwy przekaźników dlatego 202 nie miał sterowania ;-). Poprawiłem gniazdo wtyczki i już działa jak należy świece grzeją chwilę i się wyłączają (test na żarówce na fajce świecy;-).

Morał z tego taki: tak to jest jak się kupuje allroada tanio w lato potem wychodzą kwiatki ;-). POZDRAWIAM.

TEMAT DO ZAMKNIĘCIA !
A6 C4 Quattro Rulez ;) i c5 Allroad;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga