Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Adaptacja czujnika skretu G85 C6

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Adaptacja czujnika skretu G85 C6

Post autor: RASUK » 12 gru 2017, 17:47

Prosze o pomoc jak wykonac adaptacje czujnika skretu w C6, filtruje cale forum ale znalazlem jedynie info dotyczace C5.

(Blad 00493 Esp sensor unut G419: Implausible signal)

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 12 gru 2017, 18:34

Masz błąd innego czujnika niż G85,
G419 się nie kalibruje.
Coś słabo szukałeś...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ble_Signal

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 13 gru 2017, 00:39

G419 to sensor ESP zgadza sie, zerknij jednak w link ktory wkleiles (wiki ross), zalecenia to:

kalibracja g85
sprawdzenia przewodow
a w ostatniej kolejnosci wymiana sensora ESP G419

zgadza sie?

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 13 gru 2017, 04:36

Jeszcze się nie spotkałem z koniecznością kalibracji G85 przy błędzie G419 - Implausible signal.
Przeważnie jest to wiązka do G419 lub uszkodzona elektronika ABS (urwane druty)

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 13 gru 2017, 09:52

carlos777 pisze:Jeszcze się nie spotkałem z koniecznością kalibracji G85 przy błędzie G419 - Implausible signal.
Przeważnie jest to wiązka do G419 lub uszkodzona elektronika ABS (urwane druty)
wkleiłeś link z Ross-Techa, któremu sam zaprzeczasz.

tu masz procedurę kalibracji G85;

Basic Setting
Steering Angle Sensor (G85) Calibration

[Select]
[03 - ABS Brakes]

Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

[Security Access - 16]
Enter 40168
[Do It!]

[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 3 should say "OK".
[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]
All fault codes should have disappeared.
[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

bywają przypadki, że nie jest uszkodzony sam G85, a moduł kierownicy, który z nim współpracuje

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 13 gru 2017, 12:56

mam rowniez problem z kolumna kierownicza, co jakis czas rygiel blokuje kierownice unieruchomiajac samochod do momentu wykasowania bledu (zamierzalem odlaczyc zasilanie od blokady kolumny by to obejsc), myslisz ze moze to byc powiazane z ta sprawa? Zglupialem juz do reszty i nie wiem co robic, moj mechanik twierdzi ze to sensor ESP sie zepsul.. Panowie prosze o podpowiedz jak to ugryzc, jaka kolejnosc w celu poprawnej diagnozy??

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 13 gru 2017, 13:07

Blokada kiery to inna para kaloszy.
To kolejny wydatek, kończą się szczotki w silniczku, komutator albo klei się przekaźnik ...
Jak blokada zapisze błąd krytyczny do procesora to zostanie ci tylko gumówka.
Zanim wymienisz G419 wyeliminuj wiązkę.
Dwa razy wymieniałem ten czujnik.
Raz po powodzi i raz po blacharzu.
Przy błędzie "Implausible signal" stawiałbym raczej na elektronikę ABS,ale wcześniej podmienić G419 nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 13 gru 2017, 13:21

Jak zdiagnozowac wiazke, a jak elektronike abs?

Owy blad ESP 493 pojawil sie po wymianie stabilizatorow poprzecznych, czy mogli cos namieszac przy kolach co objawilo sie tym bledem?

Co znaczy okreslenie ‘gumowka’?

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 13 gru 2017, 15:32

Na odległość więcej nie pomogę.
Kumaty elektryk musi się zabrać za diagnozę i naprawę ABS.
Co do blokady to lepiej ją rozebrać i naprawić póki jeszcze działa.
Jak się zablokuje w pozycji zamkniętej to trzeba będzie szlifierką kątowa (gumówką) to rozbierać.

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 13 gru 2017, 15:55

moj mechanik mowi ze nie da sie rozebrac tej kolumny bo ma zrywane sruby i jest sprasowana fabrycznie w celu zabezpieczenia przed kradzieza, kiedys niby jedna rozbierali ale sie rozsypala, mowi tez ze nie mozna wsadzic uzywki poniewaz jestzaprogramowana do innego auta. czy to prawda?

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 13 gru 2017, 17:51

gumówką nacinasz śruby,aby wsadzić płaski śrubokręt, lekko pobijasz w kierunku odkręcania i powinno się odkręcić.

Najlepiej założyć nowa blokadę, choć znam takich co je "naprawiają"
Wszystko się da jak nie ma błędu krytycznego w procku.
Problemem jest zdiagnozować "co go boli"
Kiedyś jak auto miało 5 , 7 lat to się naprawiało, teraz cena nowej blokady jest do "przełknięcia"

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 13 gru 2017, 22:34

RASUK pisze:moj mechanik mowi ze nie da sie rozebrac tej kolumny bo ma zrywane sruby i jest sprasowana fabrycznie w celu zabezpieczenia przed kradzieza, kiedys niby jedna rozbierali ale sie rozsypala, mowi tez ze nie mozna wsadzic uzywki poniewaz jestzaprogramowana do innego auta. czy to prawda?
1. zmień mechanika
2. żaden problem zamontować używkę i zaprogramować do auta

[ Dodano: 2017-12-13, 22:34 ]
carlos777 pisze: Kiedyś jak auto miało 5 , 7 lat to się naprawiało, teraz cena nowej blokady jest do "przełknięcia"
sterownik EZS-Kessy jako nowy występuje tylko i wyłącznie w komplecie z kolumną kierowniczą. nie wiem jak dla kogo, ale jak dla mnie i zapewne dla wszystkich właścicieli C6, cena nie jest przyjazna i nie do "przełknięcia" - ok.3500pln. dlatego montuję używki, w większości z C6 Lift. w ASO występuje jeszcze "zestaw naprawczy sterownika el.blokady kol.kier" - nie wiem co wchodzi w skład zestawu, nigdy tego w rękach nie miałem - cena ok. 300euro

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 13 gru 2017, 22:55

Widać nie znasz cen warsztatowych.
Nie będę się licytować.
Jak klient chce mieć gwarancje a ty święty spokój to przy mocno wyhuśtanej sztuce nie ma co rzeźbić.
Temat będzie wracał jak bumerang.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 14 gru 2017, 01:05

carlos777 pisze:Widać nie znasz cen warsztatowych.
Nie będę się licytować.
Jak klient chce mieć gwarancje a ty święty spokój to przy mocno wyhuśtanej sztuce nie ma co rzeźbić.
Temat będzie wracał jak bumerang.
każdy robi jak uważa. zrobione u mnie - forsa zostaje u mnie, a nie w ASO. jak do tej pory, nic nie wróciło - natomiast często wracają wozy z ASO na poprawki tego, to tam spier....olą. temat napraw po ASO, to niekończąca się opowieść. a jeżeli chodzi o gwarancję ASO na części elektroniczne - coś się stanie, zawsze się wyłgają spadkiem napięcia, słabym aku, słabym ładowaniem, zwarciem itd......... znane z autopsji

wracając do tematu, wątek dotyczy ESP. najpierw z tym niech się kolega upora. a co z EZS, sam zdecyduje

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga