[A6 C5 2,5TDI allroad] Reanimacji kompresora zawieszenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
cześć,Evcia pisze:Witam!
koledzy ja chyba właśnie potrzebuję nowy kompresor i miechy na przód, jeżeli jest to możliwe to poproszę o kontakt do osoby, która takie części sprzedaje
też mam All 2,5 tdi 2002 - miałem prawie identyczny problem jak Ty - tyle że mój opadał na prawym przednim kole...
przyczyn opadania może być kilka - niestety zanim udało mi się naprawić mój problem musiałem się trochę wyedukować - super pomocne było to forum...
Po pierwsze - miechy. Mogą się przecierać tam gdzie przy zmianie wysokości zagina się guma - można zdiagnozować spryskując miech jakimś pienistym płynem (np. rozcieńczonym ludwikiem) i patrząc czy nie powstają bańki (u mnie tak było... :-P ) Rozwiązanie - miech do wymiany... Ja kupiłem rok temu używany z Allegro - jeździ do dziś.
Po drugie - kompresor. Jest to normalna pompka więc może się zużywać. Mój po ciągłej pracy przy podnoszeniu walniętego miecha chodził jak traktor... Miałem wymienić (koszt ponad 2tys.) ale mój magik od napraw wyjął go, rozebrał, oczyścił i nasmarował - do dziś chodzi pięknie...
Po trzecie - przewody doprowadzające sprężone powietrze. Bywa że się przecierają lub pękają - rzadko, ale podobno się zdarza.
No i po czwarte - wielozawór. To cudo, które rozdziela sprężone powietrze po przewodach. Podobno czasem się psuje - koszt koło 2,5 tys.
Ach - no i po piąte - nastawy podstawowe. Chodzi o parametry wysokości zapisane w sterowniku - do ustawienia przez VAG. Być może masz wprowadzone złe parametry i auto wraca do nich po wyłączeniu.
Jak widzisz trochę tego jest - daj znać czy udało Ci się już to naprawić? - jak nie to napiszę Ci w szczegółach co na ten temat wiem...
Pozdrawiam!
Cześć..
Miało być o kompresorach - rozlazło się na całe zawieszenie...
Ja miałem tak: Zeszłego przedwiośnia zaczął siadać zaczął siadać na lewy przód z poziomu drugiego wysokości zawieszenia. Czasami było tak, że po całej nocy kucnął do spodu, czasami trzymał. Zjawisko nasilało się z czasem. Tymczasowym rozwiązaniem była jazda na poziomie trzecim - wtedy miech trzymał. Po dwóch miesiącach zaczął spadać też z poziomu 3. Okazało się, że w miechu powstał otworek, który początkowo zatykał się fałdem gumy w wyższych położeniach, jednak z czasem tak się powiększył, że uszczelniać się już nie chciał - syczało tak, że było słychać. Kompresorek też młócił powietrze na okrągło i czułem, że odbije się to na jego żywotności. Po przeczytaniu kilku wpisów na forach zamówiłem miechy z USA firmy Arnott z Florydy. Płaciłem kartą, przyszły po dwóch tygodniach. Po bezproblemowej wymianie problem z przodem znikł - od 7 miesięcy przód mam idealny ! Jedynym negatywem po wymianie była lekko przechylona pozycja auta - nie poziomowałem jednak od razu, ponieważ chciałem zobaczyć, czy kompresor po takiej wyćwice nie będzie też do wymiany. Sprężareczka rzeczywiści została wysilona, szczególnie długo trwa wynoszenie z 2. na 3. poziom. Zaplanowałem wymianę lub regenerację na wiosnę. Tej zimy zaczął przysiadać mi z kolei lewy tył - okazało się jednak na szczęście, że to nie dziura ale nieszczelność wlotu przewodu ciśnieniowego do miecha - mechanik znalazł ją przypadkiem, jak podniósł auto podnośnikiem po deszczu i zauważył bulki przy zaworku. Wczoraj właśnie kuzyn przywiózł mi kompresor ze Stanów (też od Arnott’a - okupił tą przysługę kontrolą bagażu i osobistą - posądzili go, że to ładunek wybuchowy ..). Za tydzień wymienię i mam nadzieję, że do czasu, jak padną tylne miechy, będę miał spokój.
Jednym słowem - polecam części z Arnott Inc. Tańsze i solidniejsze miechy, tańszy oryginalny kompresor...
Miało być o kompresorach - rozlazło się na całe zawieszenie...
Ja miałem tak: Zeszłego przedwiośnia zaczął siadać zaczął siadać na lewy przód z poziomu drugiego wysokości zawieszenia. Czasami było tak, że po całej nocy kucnął do spodu, czasami trzymał. Zjawisko nasilało się z czasem. Tymczasowym rozwiązaniem była jazda na poziomie trzecim - wtedy miech trzymał. Po dwóch miesiącach zaczął spadać też z poziomu 3. Okazało się, że w miechu powstał otworek, który początkowo zatykał się fałdem gumy w wyższych położeniach, jednak z czasem tak się powiększył, że uszczelniać się już nie chciał - syczało tak, że było słychać. Kompresorek też młócił powietrze na okrągło i czułem, że odbije się to na jego żywotności. Po przeczytaniu kilku wpisów na forach zamówiłem miechy z USA firmy Arnott z Florydy. Płaciłem kartą, przyszły po dwóch tygodniach. Po bezproblemowej wymianie problem z przodem znikł - od 7 miesięcy przód mam idealny ! Jedynym negatywem po wymianie była lekko przechylona pozycja auta - nie poziomowałem jednak od razu, ponieważ chciałem zobaczyć, czy kompresor po takiej wyćwice nie będzie też do wymiany. Sprężareczka rzeczywiści została wysilona, szczególnie długo trwa wynoszenie z 2. na 3. poziom. Zaplanowałem wymianę lub regenerację na wiosnę. Tej zimy zaczął przysiadać mi z kolei lewy tył - okazało się jednak na szczęście, że to nie dziura ale nieszczelność wlotu przewodu ciśnieniowego do miecha - mechanik znalazł ją przypadkiem, jak podniósł auto podnośnikiem po deszczu i zauważył bulki przy zaworku. Wczoraj właśnie kuzyn przywiózł mi kompresor ze Stanów (też od Arnott’a - okupił tą przysługę kontrolą bagażu i osobistą - posądzili go, że to ładunek wybuchowy ..). Za tydzień wymienię i mam nadzieję, że do czasu, jak padną tylne miechy, będę miał spokój.
Jednym słowem - polecam części z Arnott Inc. Tańsze i solidniejsze miechy, tańszy oryginalny kompresor...
pozdrawiam
baranekpb
baranekpb
..dokładnie tak, ja miałem identyczną sytuację po wymianie tylnego miech, co do komresora to tak jak pisałem kilka postów wyżej brać od naszego kolegi z forumbaranekpb pisze:.. no ja też tak miałem.. trzeba było zrobić kalibrację zawieszenia - czyli poziomowanie...
PS. Jesze tylko wymiana bananów i zawieszenie mam na jakiś czas z głowy
- Nuras
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 23 cze 2011, 16:52
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Witam. Mam dwa pytania.
1-Poszukuję zaworka do napompowania kompresorem miecha, wie ktoś gdzie dostać takie cudo? Chcę wyjąć całe miechy przednie i je do wody wrzucić ale muszę mieć ten zaworek żeby można było je nabić powietrzem.
2-Czy ktoś próbował ten zestaw ? Pomaga czy na chwilę ? Niby produkcji Uk. Nie chcę ryzykować zestawów z Alledrogo bo pewnie większość to Chiny.
http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-A8-S8-Q7 ... 1120430069
Pozdrawiam...
1-Poszukuję zaworka do napompowania kompresorem miecha, wie ktoś gdzie dostać takie cudo? Chcę wyjąć całe miechy przednie i je do wody wrzucić ale muszę mieć ten zaworek żeby można było je nabić powietrzem.
2-Czy ktoś próbował ten zestaw ? Pomaga czy na chwilę ? Niby produkcji Uk. Nie chcę ryzykować zestawów z Alledrogo bo pewnie większość to Chiny.
http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-A8-S8-Q7 ... 1120430069
Pozdrawiam...
A6 C4 Quattro Rulez i c5 Allroad;-)
- Nuras
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 23 cze 2011, 16:52
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Opada mi czasem przód po nocy, nie zawsze ale często i przeważnie jak zostawię na 2 poziomie. Wczoraj opadła prawa strona na maksa a druga na ok 1 poziom. Myślę że prawa poducha jest dziurawa ale muszę wyjąć obie i w wannie sprawdzić. Na kanale smarowałem poduchy oraz przyłącza wodą z płynem ale nic nie pokazało trzeba wyciągać. To wyślij mi na pw ile za zaworek ja dane podam i adres pozdrawiam. Aha i kompresor mi pada rzęzi i ledwo pompuje co chwilę się grzeje i oczywiście kontrolka po chwili pomarańczowa na zegarach czyli do remontu....
A6 C4 Quattro Rulez i c5 Allroad;-)
Jak wymieniałem miechy to dostałem informację że kompresor też jest już słaby ale kupiłem zestaw uszczelek i pierścienia tutaj: https://www.ebay.com/itm/AUDI-ALLROAD-C ... 3n&vxp=mtr i kompresor odżył. Można jeszcze kupić cały zestaw wraz z filtrami: https://www.ebay.com/itm/AUDI-ALLROAD-C ... 5d&vxp=mtr
- Nuras
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 23 cze 2011, 16:52
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
W uk też jest ten zestaw i pewnie szybciej przyjdzie:
https://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-ALLROAD ... 1#payCntId
A tu jeszcze ciekawostka w pl 1100 pln a tu ta da
https://www.ebay.co.uk/itm/Air-Valve-Bl ... 0005.m1851
[ Dodano: 2018-02-18, 22:01 ]
Bertarz1 dziękuję za fachowe doradztwo oraz miechy . Minęło trochę czasu i wszystko pracuje świetnie. Po wymianie pierścienia kompresora wreszcie cisza podczas podnoszenia. Wymieniany na aucie bez wyjmowania kompresora ok 15 min . Jedyne co mi teraz dolega to muszę kostki od przewodów kompresora i czójników sprawdzić bo dziś zapaliła mi się kontrolka żółta na zegarach od zawieszenia. Mimo tego zawieszenie pracuje normalnie podnosi się i opuszcza. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu kontrolka gaśnie dopiero po przejechaniu kilku kilometrów się zapala....
https://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-ALLROAD ... 1#payCntId
A tu jeszcze ciekawostka w pl 1100 pln a tu ta da
https://www.ebay.co.uk/itm/Air-Valve-Bl ... 0005.m1851
[ Dodano: 2018-02-18, 22:01 ]
Bertarz1 dziękuję za fachowe doradztwo oraz miechy . Minęło trochę czasu i wszystko pracuje świetnie. Po wymianie pierścienia kompresora wreszcie cisza podczas podnoszenia. Wymieniany na aucie bez wyjmowania kompresora ok 15 min . Jedyne co mi teraz dolega to muszę kostki od przewodów kompresora i czójników sprawdzić bo dziś zapaliła mi się kontrolka żółta na zegarach od zawieszenia. Mimo tego zawieszenie pracuje normalnie podnosi się i opuszcza. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu kontrolka gaśnie dopiero po przejechaniu kilku kilometrów się zapala....
A6 C4 Quattro Rulez i c5 Allroad;-)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga