
[A6 C6] Rozładowany akumulator
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 08 mar 2016, 10:05
- Imię: Karol
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-M
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 08 mar 2016, 10:05
- Imię: Karol
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-M
Ja mam błąd w central elec. 2 Faults Found:
01520 - Rain and Light Recognition Sensor (G397)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 169
Mileage: 244228 km
Time Indication: 0
Date: 2017.11.28
Time: 20:23:00
00978 - Lamp for Low Beam; Left (M29)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 150
Mileage: 243076 km
Time Indication: 0
Date: 2017.10.23
Time: 10:34:00
wywaliło mi również coś z lewym hamulcem postojowym
02428 - Left Parking Brake Motor (V282) Clamping Force Not Reached
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent że niby za male napięcie, nie mogłem go skasować ale za którymś razem poszło i zostały te dwa z central elect.
[ Dodano: 2017-12-01, 21:05 ]
Dziś ogarnąłem garaż i poświęciłem całe popołudnie na szukanie przyczyny tego rozładowanego aku. To tak na początek pomierzyłem napięcia jeszcze raz :
1. pomiar tylko na załączonych światłach na słupku pod maską 14.04, w skrzynce na podszybiu 13,99, w bagażniku przy aku 13,91
2. Pomiar drugi na max obciążeniu ( kurcze wcześniej tego nie robiłem) czyli światła grzane fotele, szyba i lusterka:na słupku pod maską 14,02, w skrzynce na podszybiu 14,00, a w bagażniku 13,69 - 13,72
Przeczyściłem wszystkie połączenia plusowe w tym przy akumulatorze, na rozruszniku, alternatorze i w skrzynce na podszybiu. Poczyściłem masę nadwozie-silnik.
Pomiar trzeci:
na max obciążeniu światła grzane fotele, szyba i lusterka:na słupku pod maską 14,08, w skrzynce na podszybiu 14,06, a w bagażniku 13,92 - 13,92 ....
Napięcie na wyjściu z alternatora( na śrubie) - 14,21V. Niebieski kabel ma przejście-spr. miernikiem. Spr. pobór prądu i dalej nic nie pokazało czyli 0,01. Teraz uzupełniam akumulator - stoi pod prostownikiem, jutro podłącze vcds i pokasuje błędy bo na pewno po odłączaniu aku jest dużo i zobaczę czy jakieś zostaną.
Tak myślę że ładowanie przy obciążeniu jednak za małe mogło być i gdzieś prąd uciekał przez słaby styk przewodu, zobaczymy teraz
01520 - Rain and Light Recognition Sensor (G397)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 169
Mileage: 244228 km
Time Indication: 0
Date: 2017.11.28
Time: 20:23:00
00978 - Lamp for Low Beam; Left (M29)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 150
Mileage: 243076 km
Time Indication: 0
Date: 2017.10.23
Time: 10:34:00
wywaliło mi również coś z lewym hamulcem postojowym
02428 - Left Parking Brake Motor (V282) Clamping Force Not Reached
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent że niby za male napięcie, nie mogłem go skasować ale za którymś razem poszło i zostały te dwa z central elect.
[ Dodano: 2017-12-01, 21:05 ]
Dziś ogarnąłem garaż i poświęciłem całe popołudnie na szukanie przyczyny tego rozładowanego aku. To tak na początek pomierzyłem napięcia jeszcze raz :
1. pomiar tylko na załączonych światłach na słupku pod maską 14.04, w skrzynce na podszybiu 13,99, w bagażniku przy aku 13,91
2. Pomiar drugi na max obciążeniu ( kurcze wcześniej tego nie robiłem) czyli światła grzane fotele, szyba i lusterka:na słupku pod maską 14,02, w skrzynce na podszybiu 14,00, a w bagażniku 13,69 - 13,72

Przeczyściłem wszystkie połączenia plusowe w tym przy akumulatorze, na rozruszniku, alternatorze i w skrzynce na podszybiu. Poczyściłem masę nadwozie-silnik.
Pomiar trzeci:
na max obciążeniu światła grzane fotele, szyba i lusterka:na słupku pod maską 14,08, w skrzynce na podszybiu 14,06, a w bagażniku 13,92 - 13,92 ....
Napięcie na wyjściu z alternatora( na śrubie) - 14,21V. Niebieski kabel ma przejście-spr. miernikiem. Spr. pobór prądu i dalej nic nie pokazało czyli 0,01. Teraz uzupełniam akumulator - stoi pod prostownikiem, jutro podłącze vcds i pokasuje błędy bo na pewno po odłączaniu aku jest dużo i zobaczę czy jakieś zostaną.
Tak myślę że ładowanie przy obciążeniu jednak za małe mogło być i gdzieś prąd uciekał przez słaby styk przewodu, zobaczymy teraz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 08 mar 2016, 10:05
- Imię: Karol
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-M
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 08 mar 2016, 10:05
- Imię: Karol
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-M
u mnie na razie ( mam nadzieję że już na stałe) wszystko ok od piątkowego czyszczenia połączeń masy i wszystkich plusowych "mocnoprądoowych". Dan samym regulatorem w alternatorze tez się zastanawiałem ale na razie zostawiłem go w spokoju i będę obserwować stan akumulatora.
Glober3 -> jak długo jesteś już po wymianie ( tylko sam regulator?) i czy wszystko jest ok od tego czasu?
Glober3 -> jak długo jesteś już po wymianie ( tylko sam regulator?) i czy wszystko jest ok od tego czasu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 lis 2017, 15:14
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ustka okolice
Mógłby ktoś coś wytłumaczy.kupilem na allegro spolszczenie , jakoś nie ufam linków na chomikuj itd . Problem jest taki że przed spolszczeniem nie było porobmeu , Aku a teraz są dzisiaj wsiadam do auta patrzę a tam 40;% coś ewidentnie po spolszczenie żre prąd . Pytanie co zrobić aby to nie żarło pisałem już do gościa na allegro . Widziałem go nawet tu na forum DAS auto . Aleczekam o czekam .ktoś jakieś pomysły
Nie chcę odpalać auta w końcu na kable ....
Nie chcę n

Nie chcę n
ja u siebie jeszcze nie wymieniłem regulatora dopiero będę wymieniać , u mnie niestety jeszcze problem się pojawia np. wczoraj wieczorem zapiszczał akumulator i musiałem pojeździć po mieście żeby go podładować
[ Dodano: 2017-12-08, 09:34 ]
Witam od środy moje Audi jest u mechanika i wczoraj zadzwonił że ładowanie jest ok tylko mmi nie usypia jakiegoś modułu po wyłączeniu samochodu i teraz długie szukanie którego modułu nie wyłącza, ciekawe czy to długo będzie trwać
[ Dodano: 2017-12-13, 18:54 ]
Od poniedziałku mam samochód, i jak narazie nie mam problemu z akumulatorem, mechanik zmienił mi oprogramowanie bo było wgrane jakieś z bogatszej wersji i dużo było rzeczy których moje Audi nie posiada teraz tego nie ma i jak narazie jest ok, przez 3 dni użytkowania jeszcze ani razu nie zapiszczal mi akumulator

[ Dodano: 2017-12-08, 09:34 ]
Witam od środy moje Audi jest u mechanika i wczoraj zadzwonił że ładowanie jest ok tylko mmi nie usypia jakiegoś modułu po wyłączeniu samochodu i teraz długie szukanie którego modułu nie wyłącza, ciekawe czy to długo będzie trwać

[ Dodano: 2017-12-13, 18:54 ]
Od poniedziałku mam samochód, i jak narazie nie mam problemu z akumulatorem, mechanik zmienił mi oprogramowanie bo było wgrane jakieś z bogatszej wersji i dużo było rzeczy których moje Audi nie posiada teraz tego nie ma i jak narazie jest ok, przez 3 dni użytkowania jeszcze ani razu nie zapiszczal mi akumulator
Podpinam sie pod temat.Na początku chcialem sie przywitac.Wiem ze temat akumlatora przewija sie na forum sukcesywnie ale nie odszukalem podpowiedzi co moze byc u mnie.
Sprawa wyglada tak.Auto jezdzilo normanie i wszystko ok.Pozniej musialem gdzies wyjechac i wrocilem do kolek po 3 tyg.Patrze i widze ze aku jest rozladowany do 10%.Odpalam jade sie przejechac.Doladowal do 80%.Znow wyjazd i autko stoi w garazu 2 miesiace.Podchodze do auta i patrze ze jest tylko 10%.Jakos zlecialo mi kolejne 2-3 tyg bez odwiedzania jej.Dzisiaj przychodze przekonany ze juz aku jest mega padniety a tu nagle sie otwiera.Naciskam przycisk jedzie w gore klapa tylna-Mysle nie jest zle.Wsiadam za stery.Naciskam przycisc Start i cisza.......Kontrolki sie nie zapalaja.Wyciagam kluczyk z kieszeni wkladam w stacyjke,przekrecam i dalej nic.Czy one maja jakies zabezpieczenie jesli aku jest za bardzo rozladowany?Przelacza sie w jakis tryb awaryjny by mozna bylo korzystac z podstawowych rzeczy?Osiwetlenie wnetrza rowniez sie nie wlacza jak juz siedze w aucie.Tylko na chwile sie zapala przy wchodzeniu.Dziekuje za jakas podpowiedz badz sugestie??Akumlator chyba jest orginalny ale nie mam pojecia.Jutro podepne pod kable moze cos drgnie i odpali
Sprawa wyglada tak.Auto jezdzilo normanie i wszystko ok.Pozniej musialem gdzies wyjechac i wrocilem do kolek po 3 tyg.Patrze i widze ze aku jest rozladowany do 10%.Odpalam jade sie przejechac.Doladowal do 80%.Znow wyjazd i autko stoi w garazu 2 miesiace.Podchodze do auta i patrze ze jest tylko 10%.Jakos zlecialo mi kolejne 2-3 tyg bez odwiedzania jej.Dzisiaj przychodze przekonany ze juz aku jest mega padniety a tu nagle sie otwiera.Naciskam przycisk jedzie w gore klapa tylna-Mysle nie jest zle.Wsiadam za stery.Naciskam przycisc Start i cisza.......Kontrolki sie nie zapalaja.Wyciagam kluczyk z kieszeni wkladam w stacyjke,przekrecam i dalej nic.Czy one maja jakies zabezpieczenie jesli aku jest za bardzo rozladowany?Przelacza sie w jakis tryb awaryjny by mozna bylo korzystac z podstawowych rzeczy?Osiwetlenie wnetrza rowniez sie nie wlacza jak juz siedze w aucie.Tylko na chwile sie zapala przy wchodzeniu.Dziekuje za jakas podpowiedz badz sugestie??Akumlator chyba jest orginalny ale nie mam pojecia.Jutro podepne pod kable moze cos drgnie i odpali
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Możliwe przyczyny:
- źle zakodowany akumulator,
- uszkodzony sterownik akumulatora,
- wysoki pobór prądu w czasie spoczynku,
- niskie napięcia ładowania,
- uszkodzony regulator napięcia w alternatorze,
- wiek akumulatora i jego słaba wydajność.
Zaznaczyłem najbardziej możliwe przyczyny
. Podeślij mi na PW swój VIN albo link do wlepki z bagażnika na fotosik.pl, to sprawdzę jaki powinieneś mieć akumulator. Dopiszę również kodowania, które należy sprawdzić w sterowniku.
- źle zakodowany akumulator,
- uszkodzony sterownik akumulatora,
- wysoki pobór prądu w czasie spoczynku,
- niskie napięcia ładowania,
- uszkodzony regulator napięcia w alternatorze,
- wiek akumulatora i jego słaba wydajność.
Zaznaczyłem najbardziej możliwe przyczyny

Podejrzewam ze ma swoje lata i stad problemy.Prad caly czas ciagnie i szuka kluczyka bo jest ona key less.W czwartek auto jedzie do mechanika na pare poprawek ale do tego czasu musze ja odpalic i wyjechac z podziemnego parkingu...:)A tu skrzynia stoi,kierownica sie nie odblokowywuje.....Sprobuje podpiac ja do innego auta z kabla i zobaczymy czy cos sie zmieni.Napewno dam znac
[ Dodano: 2017-12-15, 10:16 ]
Ok.Sprawa wyglada tak.Akumlator 110Ah jakis no name.Niby pokazuje 60% naladowania.Wyciagnolem go i wlozylem z vw t4 95Ah ale uzywany codziennie.Kupiony pare miesiecy temu i napewno na 100% naladowany.Wlozylem go do audi i nagle pokazuje ze jest tylko 10% naladowania.Oczywiscie koltrolki sie nie zapalaja.Spowrotem wlozylem stary i tez juz ma 10% naladowania.Czeski film.Jutro albo w poniedzialek jade kupic nowy 110Ah.Myslicie ze to cos pomoze??
[ Dodano: 2017-12-15, 10:16 ]
Ok.Sprawa wyglada tak.Akumlator 110Ah jakis no name.Niby pokazuje 60% naladowania.Wyciagnolem go i wlozylem z vw t4 95Ah ale uzywany codziennie.Kupiony pare miesiecy temu i napewno na 100% naladowany.Wlozylem go do audi i nagle pokazuje ze jest tylko 10% naladowania.Oczywiscie koltrolki sie nie zapalaja.Spowrotem wlozylem stary i tez juz ma 10% naladowania.Czeski film.Jutro albo w poniedzialek jade kupic nowy 110Ah.Myslicie ze to cos pomoze??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Możesz zrobić zdjęcie tego aku? Wystarczy od góry.
Według VINu, który mi przesłałeś, to powinieneś mieć akumulator 110 Ah. Możesz kupić VARTA Silver Dynamic 610 402 092 (110Ah 920A). Po wymianie należy sprawdzić kodowanie oraz najlepiej wpisać jeszcze raz takie same (pod warunkiem, że jest poprawne), aby pasek naładowania wskoczył od razu na 100%. Potem warto zrobić krótką jazdę, aby aku się obudził i doładował
.
Druga opcja to uszkodzony sterownik, ale bez jego podmiany nie będzie wiadomo czy to on jest przyczyną.
Według VINu, który mi przesłałeś, to powinieneś mieć akumulator 110 Ah. Możesz kupić VARTA Silver Dynamic 610 402 092 (110Ah 920A). Po wymianie należy sprawdzić kodowanie oraz najlepiej wpisać jeszcze raz takie same (pod warunkiem, że jest poprawne), aby pasek naładowania wskoczył od razu na 100%. Potem warto zrobić krótką jazdę, aby aku się obudził i doładował

Druga opcja to uszkodzony sterownik, ale bez jego podmiany nie będzie wiadomo czy to on jest przyczyną.