Dawno mnie nie było ale też i zmian niewiele Dzięki za dobre słowa
Audi jeżdżę jeszcze mniej niż jeździłem, przebieg ok 109 tyś km Ale za to początkiem roku było kilka czynności serwisowych i mały przegląd:
- Pompa wody SKF
- Zestaw rozrządu Contitech + INA
- Pasek wielorowkowy Contitech
- Napinacz paska klinowego
- Termostat
- Uszczelka pokrywy zaworów
- Simering wałka rozrządu 4 szt.
- Wymiana uszczelki pokrywy zaworów
- Świece zapłonowe NGK BKR6EKUB 6szt
- Płyn do chłodnic premium longlife Shell 6l
Wszystko zrobione w vag-expert w Skoczowie.
Testowałem też mleczko do czyszczenia skóry sonax, fajnie odświeża i nie trzeba za każdym razem impregnować woskiem do skór.
Zrobiłem delikatną ręczną polerkę lakieru i zakonserwowałem woskiem. Stan na dzień wczorajszy
Pozdrawiam
[ Dodano: 2017-11-27, 22:40 ]
Halo Motywowałem się długo, żeby znaleźć czas i coś napisać.
Niestety inne rzeczy pochłonęły mnie i wyszło jak wyszło. Audi ciągle jest i ciągle jeździ.
W dodatku nigdzie się nie wybiera
Co z nowości? Trochę rzeczy standardowych, trochę nie, pokrótce:
- autko śmiga na Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 + ostatnio Cera Tec. Głęboko wierzę, że coś to daje przy krótkich dystansach
- uszczelniacze półosi dyferencjału, delikatnie się pocił.
- olej w dyferencjale Liqui Moly LS SAE 75W-14,
- olej w skrzyni biegów Liqui Moly (GL-4+) SAE 75W-90,
- akumulator Banner Professional 77Ah 680/740EN,
- lakierowanie proszkowe 5 felg 17" letnich, chciałem zachować oryginalne i w najbardziej zbliżonym kolorze,
- układ wydechowy cat-back ze stali nierdzewnej, całość tutaj ulter A6 C5 3.0 V6
- poprawki lakiernicze, lakierowanie nadkoli, zderzaka oraz dołów drzwi,
- żarówki świateł postojowych Philips W5W 6000K X-treme 360 LED,
- oświetlenie wewnętrzne Dectane LED,
- konserwacja podwozia, drzwi oraz słupków.
Jeśli chodzi o zmiany.
Wymiana olejów w skrzyni i dyferencjale nie przyniosła złych efektów. Może czasami tylko jak jest zimniej mam wrażenie, że po odpaleniu 2 gorzej wchodzi. Ale przejechałem już na tym z 10k km i wszystko jest ok.
Ze zmianą wydechu nosiłem się od dawna. Zawsze mi się podobały nierdzewne układy.
Nie chciałem jednak czegoś udziwnionego. Postawiłem na końcówki najbardziej zbliżone do serii tylko trochę większe. Sam wydech też został zrobiony tak, żeby nie był za głośny a tylko zaakcentował V6. Środkowe tłumiki prawie jak seria, jedynie końcowe trochę większy przelot. Przy okazji sprawdzenie katalizatorów - wszystko ok.
W międzyczasie gdzieś tam ręczna polerka lakieru. Trochę się namachałem ale przynajmniej oko cieszy i można było fajnie piwo wypić.
Oryginalne felgi oddałem do odnowienia do znajomego u którego robiłem sporo rzeczy do motocykla.
Ostatnio zrobiłem konserwację całości z inspekcja. Wszystko w porządku, pojeździ jeszcze jeszcze a i nie mam teraz aż takich wyrzutów sumienia w zimie i solance na drogach.
To chyba tyle Teraz kilka fotosów.
I na koniec jeszcze jeden filmik z garażu. To cykanie to kilka razy sprawdzałem luz Ulter A6 C5 garaż
Pozdrawiam
Janek87 @ A6 C5 3.0 quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 416
- Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Sosnowica/Lublin
Bardzo fajne lampy masz kolego na autku. Raczej do avanta o podobnym wyglądzie się nie dostanie.
Ogólnie widzę auto cały czas w bardzo dobrej kondycji z tego co piszesz to na plus
Bezawaryjnych wielu wielu km życzę
Ogólnie widzę auto cały czas w bardzo dobrej kondycji z tego co piszesz to na plus
Bezawaryjnych wielu wielu km życzę
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl
Dzięki, dzięki
Staram się, żeby wszystko było w dobrym stanie a nawet lepszym niż kiedy go kupiłem
Co do lamp to powiem Ci tak, raz mam ochotę je założyć a raz wracam do seryjnych. A żeby było jeszcze śmieszniej to ostatnio mam chęć kupić takie:
Tylko jakoś nie mam zaufania do led'ów w tylnych lampach. Jedna diodzina padnie i potem trzeba rozklejać lampę żeby to naprawić.
Jeśli chodzi o lampy to przeglądając oferty wydaje mi się, że do avanta jest nawet większy wybór fajnych.
Staram się, żeby wszystko było w dobrym stanie a nawet lepszym niż kiedy go kupiłem
Co do lamp to powiem Ci tak, raz mam ochotę je założyć a raz wracam do seryjnych. A żeby było jeszcze śmieszniej to ostatnio mam chęć kupić takie:
Tylko jakoś nie mam zaufania do led'ów w tylnych lampach. Jedna diodzina padnie i potem trzeba rozklejać lampę żeby to naprawić.
Jeśli chodzi o lampy to przeglądając oferty wydaje mi się, że do avanta jest nawet większy wybór fajnych.
(_][_____]=====OOOO=====[_____][_)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 416
- Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Sosnowica/Lublin
Nie wiem właśnie jak jest z trwałością diod. Widziałem jednego avanta na ledach i kilka diod było już spalonych
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl
Bardzo ładna sztuka Sporo pracy, serca i pieniędzy włożone Gratuluję
Również miałem u siebie dwa rodzaje lamp założonych.. Seryjne i ledy..
Zaczynałem naturalnie od seryjnych, później zakupiłem ledy.. Pojeżdziłem trochę na ledach i odwidziały mi się.. Cieszę się bardzo z powrotu do seryjnych i tak już zostanie
Według Mnie Twoja audi również najlepiej wygląda na oryginalnych
Również miałem u siebie dwa rodzaje lamp założonych.. Seryjne i ledy..
Zaczynałem naturalnie od seryjnych, później zakupiłem ledy.. Pojeżdziłem trochę na ledach i odwidziały mi się.. Cieszę się bardzo z powrotu do seryjnych i tak już zostanie
Według Mnie Twoja audi również najlepiej wygląda na oryginalnych
Dzięki Koledzy
Nie, nie, ledów nie będzie. Właśnie na dniach zepsiła się jedna LED T4 mapnika.
Niby taniochy nie kupowałem a i tak padła. Tak to jest
Próbowałem ratować luty diod hot-air'em ale i tak i tak padło raczej złącze samej diody więc kosz.
Za to zauważyłem dziwną przypadłość. LED'y wersja CAN z rezystorami.
Na postoju mogę załączyć sam mapnik. Ale jak już odpalę silnik to mapnik ledwo się żarzy.
Teraz hit, jak załączę dodatkowo jeden mapnik z tyłu to przedni zaczyna świecić normalnie.
Pewnie coś z rezystancją jest nie teges w dalszym ciągu ale już trudno.
Grunt, że dobrze podświetla jak wsiadam w nocy do samochodu
Nie, nie, ledów nie będzie. Właśnie na dniach zepsiła się jedna LED T4 mapnika.
Niby taniochy nie kupowałem a i tak padła. Tak to jest
Próbowałem ratować luty diod hot-air'em ale i tak i tak padło raczej złącze samej diody więc kosz.
Za to zauważyłem dziwną przypadłość. LED'y wersja CAN z rezystorami.
Na postoju mogę załączyć sam mapnik. Ale jak już odpalę silnik to mapnik ledwo się żarzy.
Teraz hit, jak załączę dodatkowo jeden mapnik z tyłu to przedni zaczyna świecić normalnie.
Pewnie coś z rezystancją jest nie teges w dalszym ciągu ale już trudno.
Grunt, że dobrze podświetla jak wsiadam w nocy do samochodu
(_][_____]=====OOOO=====[_____][_)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga