[a6 c5 1.9afn ] Problem z odpaleniem na zimno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 353
- Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
[a6 c5 1.9afn ] Problem z odpaleniem na zimno
Koledzy przeczytalem sporo juz tematow i postanowilem zalozyc nowy gdyz moj problem probuje rozwiazac przez rok i nic. Moze ktos cos podpowie bo rece mi juz opadaja a wiec do zeczy. Audi a6 c5 1.9afn z 1997 roku posiadam od 12 lat nie bylo z nim zadnego problemu odpalal nawet w najwiekszy mroz od pierwszego az tu nagle w ubiegla zime przy -20 nie zapalil krecilem moze z 10min az zalapal i od tamtej pory czym nizsza temp tym dluzej trzeba krecic na cieplym silniku jest ok na zimnym tak jak by nie dostawal paliwa od tamtego czasu wymienilem dwukrotnie filtr paliwa , zaworki zwrotne na przewodach , wyczyscilem zbiornik paliwa i filtr znajdujacy sie w nim, koncowki wtryskiwaczy nowe, przeplywomierz nowy, paru mechanikow sprawdzalo pompe niby cisnienia dawki rozruchowe iinne parametry sa ok. , kompresja 31 ideal, swiece zarowe nowe grzeja dobrze, czujnik temp. sprawdzany jest ok zreszta nawet jak go odlacze przed uruchomieniem nie ma ruznicu, dodam ze rozrusznik kreci dobrze szybko
Pomocy nie mam juz pomysłow
Pomocy nie mam juz pomysłow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 353
- Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
Piszac ze pompa byla sprawdzana mialem tez na mysli wszystkie jej parametry kat wtrysku i dawka ksiazkowa probowalem ja zwiekszac ale nie dalo to rezultatu jak ja zmniejszalem bylo o wiele gozej. Jesli chodzi o zapowietrzanie sie to tez zostalo wykluczone tak mi mechanik zapewnial. Brak pomyslow jak przedstawiam sytuacje jakiemukolwiek mechanikowi mowi ze wszystko sprawdzone powinien palic ale niestety jest lipa. Przyszla mi do glowy jeszcze jedna zecz zaworek ,czujnik gaszacy na pompie moze on sie zawiesza malo prawdopodobne ale konieczne do wymiany bo brak pomyslow . Myslalem tez o regeneracji pompy wtryskowej ale wszystkie parametry sa ok i mechanicy mowia ze to nie ma sensu gdyby z nia bylo cos nie tak byloby widac na kompie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 18 sty 2016, 18:19
- Imię: Michał
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Przede wszystkim nie ufaj pseudo mechanikom.
To że niby coś sprawdzał i zapewnia to nie do końca może być prawdą.
Przede wszystkim przed odpaleniem silnika spójrz czy w przewodach do filtra nie podchodzą bable powietrza.
Pamiętaj że gdy zmieniasz dawkę, wartości na vag-u im większe tym mniejsza dawka.
Kąt wtrysku powinien być między 48 a 55 najlepiej.
Sprawdzisz to w BS pozycja 2- kąt, pozycja 4 dawka paliwa.
W niektórych przypadkach wiem że też akumulator się kończył, nie zaszkodzi sprawdzić
To że niby coś sprawdzał i zapewnia to nie do końca może być prawdą.
Przede wszystkim przed odpaleniem silnika spójrz czy w przewodach do filtra nie podchodzą bable powietrza.
Pamiętaj że gdy zmieniasz dawkę, wartości na vag-u im większe tym mniejsza dawka.
Kąt wtrysku powinien być między 48 a 55 najlepiej.
Sprawdzisz to w BS pozycja 2- kąt, pozycja 4 dawka paliwa.
W niektórych przypadkach wiem że też akumulator się kończył, nie zaszkodzi sprawdzić

Chętnie pomogę 
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG

Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 18 sty 2016, 18:19
- Imię: Michał
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Oczywiście, tak też można.
Z doświadczenia (swojego) w drugim już tdi pierw sprawdzam w BS jaka jest wartość, wtedy ustawiam kąt luzujac pompę delikatnie i znowu sprawdzam, oczywiście wszystko po rozgrzaniu silnika na 90*.
I przeważnie tak jest dobrze, nigdy nie miałem problemów z odpalaniem i to pierwsze czynności jakie należy sprawdzić.
Ps.
Kiedyś byłem w pseudo zakładzie gdzie gość w poprzedniej B4 chciał się sugerować wykresami, a nawet nie znał poszczególnych wartości choćby w BS. Tak na marginesie.
Z doświadczenia (swojego) w drugim już tdi pierw sprawdzam w BS jaka jest wartość, wtedy ustawiam kąt luzujac pompę delikatnie i znowu sprawdzam, oczywiście wszystko po rozgrzaniu silnika na 90*.
I przeważnie tak jest dobrze, nigdy nie miałem problemów z odpalaniem i to pierwsze czynności jakie należy sprawdzić.
Ps.
Kiedyś byłem w pseudo zakładzie gdzie gość w poprzedniej B4 chciał się sugerować wykresami, a nawet nie znał poszczególnych wartości choćby w BS. Tak na marginesie.
Chętnie pomogę 
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG

Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG
