Witam
Po bezowocnym poszukiwaniu A4 B7 1.8TQ lub 2.0TQ szukam jakiejś alternatywy. Padło na A6 C6. Poczytałem troszkę Waszego forum i coś już tam wiem o tych motorach. Skłaniam się bardziej ku 2.0TFSI bo to w zasadzie ten sam motor co w B7 tyle, że zblokowany na 170KM. Szkoda tylko, że nie występuje w Quattro jak w B7. Wiem, że 2.4 w C6 to już nie ta sama pancerna jednostka co w C5. Znam mniej więcej wady tych silników i chyba jednak 2.0 wypadaj tutaj lepiej jeśli chodzi o koszty utrzymania. Liczę się z tym, że w C6 eksploatacja będzie droższa niż w B7 jeśli chodzi o podzespoły. Co w przypadku silnika? W 2.4 przeraża mnie ten rozrząd i koszty jego wymiany. Za 3 tys.- 3,5 tys. można do ideału doprowadzić 2.0 i jeszcze pomyśleć o jakimś wirusie na te ~200 KM. Oba silniki mają problem z osprzętem rozrządu tyle, że w 2.0 można to zrobić w rozsądnych pieniądzach.
Z porównania to
2.4 V6:
-problem z rozrządem (ślizgi itp.)
2.0 T
-problem z napinaczem łańcuszka
-problem z pompą oleju
-jakiś tam pobór oleju (jeśli taki jak w B7 czyli ok. 1l na 10k to nie tak źle)
Co byście doradzili? W 2.4 V6 jedynie przekonuje mnie Quatrro. Oczywiście skrzynia manual bo multitronicu już wiem
Pozdrawiam
Porównanie kosztów 2.4 v6 vs. 2.0 TFSI
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 464
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Poruszam się 2.4 Q manual. Myślę, że ważne jest w jaki przebieg celujesz. Ja swój kupiłem przy 139,000 w Sztokholmie. Wymiany oleju long life są kompletną porażką, stąd istotne by jak najszybiej przejść na wymiany co 10,000. Jeżdzę już rok i jeśli chodzi o silnik to wymieniłem tylko jeden zawór do sterowania zmiennymi fazami rozrządu (ok 350 PLN). Korekty rozrządu mam bliskie zeru, więc jest w bardzo dobrym stanie. Jak kupisz coś podobnego to z pewnością będziesz się cieszył bezawaryjną pracą. Wspominałeś, że 2.0 pali olej. Z większością silników V od Audi chyba podobnie, chodź są tacy co twierdzą że nie bierze. Mój bierze ok 100 ml/1000 km a dźwięk układu V to jest to
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Czyli na 15 tysięcy km trzeba dolać 3 litry oleju, więc ponad połowę pojemności całego układu smarowania . Teoretycznie wystarczy tylko zmieniać filtr i dolewać olej .
Mam porównanie do diesla i tu pobór oleju nie jest czymś normalnym. W SPAM go granicznej wartości, to u Ciebie nie jest aż tak źle .
Mam porównanie do diesla i tu pobór oleju nie jest czymś normalnym. W SPAM go granicznej wartości, to u Ciebie nie jest aż tak źle .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga