Po bezowocnym poszukiwaniu A4 B7 1.8TQ lub 2.0TQ szukam jakiejś alternatywy. Padło na A6 C6. Poczytałem troszkę Waszego forum i coś już tam wiem o tych motorach. Skłaniam się bardziej ku 2.0TFSI bo to w zasadzie ten sam motor co w B7 tyle, że zblokowany na 170KM. Szkoda tylko, że nie występuje w Quattro jak w B7. Wiem, że 2.4 w C6 to już nie ta sama pancerna jednostka co w C5. Znam mniej więcej wady tych silników i chyba jednak 2.0 wypadaj tutaj lepiej jeśli chodzi o koszty utrzymania. Liczę się z tym, że w C6 eksploatacja będzie droższa niż w B7 jeśli chodzi o podzespoły. Co w przypadku silnika? W 2.4 przeraża mnie ten rozrząd i koszty jego wymiany. Za 3 tys.- 3,5 tys. można do ideału doprowadzić 2.0 i jeszcze pomyśleć o jakimś wirusie na te ~200 KM. Oba silniki mają problem z osprzętem rozrządu tyle, że w 2.0 można to zrobić w rozsądnych pieniądzach.
Z porównania to
2.4 V6:
-problem z rozrządem (ślizgi itp.)
2.0 T
-problem z napinaczem łańcuszka
-problem z pompą oleju
-jakiś tam pobór oleju (jeśli taki jak w B7 czyli ok. 1l na 10k to nie tak źle)
Co byście doradzili? W 2.4 V6 jedynie przekonuje mnie Quatrro. Oczywiście skrzynia manual bo multitronicu już wiem

Pozdrawiam