KLICHO, Witam.
Skrzynia chyba raczej nie jest uszkodzona. Na wiosnę tego roku miała przegląd "rozbiorowy" w Sserwis (Sopa). Po prostu wyjęli ją i rozpołowili aby zobaczyć w jakim jest stanie. Brakowało oleju... Ktoś spaprał robotę przy zdejmowaniu przedniego pasa bo rurki które idą ze skrzyni do chłodnicy, dokładniej mówiąc górna blaszka od rurki była wygięta i układ nie był szczelny. Myślałem że gniazdo podłączenia chłodnicy cieknie, zamówiłem nową chłodnicę i wymieniem sam, po wymianie okazało się że zaczęło jeszcze bardziej ciec z górnego podłączenia, dopiero wtedy zobaczyłem (miałem czas, miejsce i narzędzia do tego) że ktoś skrzywił tę płytkę mocującą rurę do gniazda chłodnicy. Powiem- nie byłem zachwycony, ale jakoś to musiałem naprawić. Nie udało mi się dobrać odpowiednich uszczelek, więc zastosowałem 2 uszczelki. Jedna w oryginalnym położeniu a druga większa/ grubsza za kołnierzem blokującym, czyli oryginał wchodzi głębiej a ta dodatkowa troszkę płycej, dzięki temu w ogóle nie cieknie/ poci się.
Co do chłodnicy...
Dobrze i nie dobrze że wymieniłem.
+ Nowa nie ubabrana, czysta chłodnica wewnątrz i na zewnątrz.
- Niepotrzebna wymiana właściwie sprawnej chłodnicy.
Zawsze są plusy i minusy
Mam chyba tę wersję "S" ponieważ mam opcje "D" jak i "biegi wirtualne: 1,2,3,4,5 i 6"
Nie powiem, jeśli umie się dbać i używać w odpowiedni sposób to skrzynia jest naprawdę komfortowa
ale... do rajdów nie nada się, chyba że lubimy ryzyko zepsucia czegoś co kosztuje niemało
Mam 150 KM.
PS.
Jak powinno wyglądać prawidłowe chipowanie?
Jestem za granicą i rozmawiałem z jedną osobą która zajmuje się elektryką/ elektroniką samochodową (tak przy okazji). Mówił że może by mi zrobił chiptuning samym programem, lecz bez udziału hamowni. Mówiąc inaczej ma/ miałby jakiś gotowy program/ wirus.
Tak chyba tego prawidłowo nie powinno się robić, w dodatku że mam taką a nie inną skrzynię, a ona nie lubi brutalności
