Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 c5 1.8t Multitronic (chiptuning)??

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Audi A6 c5 1.8t Multitronic (chiptuning)??

Post autor: Grzego » 11 lip 2017, 22:52

Witam. Mam takie pytanko, czy były silniki 1.8t sprzężone z multitronikiem o mocy 180KM?
Bądź czy można ze spokojnym sumieniem podnieść moc w takim silniku sprzężonym z taką skrzynią ze 150 KM do ok. 180/200 KM?
Pytam z ciekawości, bo nie znalazłem jeszcze takiego tematu o "starszych" multitronikach.
Z góry dzięki za odpowiedź ;)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 lip 2017, 23:00

nie w A6 C5 multitroniki z 1.8T były tylko w wersji 150KM , w A4 b6 występowały z wersją 190KM

najmocniejszy silnik z jakim występował multronic w C5 to 3.0V6 220KM


co do chipa jak zrobiony z głową to powinien dać radę ale ja bym chyba nie ryzykował , to tez kwestia momentu obrotowego ( z jakiegoś powodu 2.5TDI 180KM nigdy nie wystepowały ze skrzyniami multi )

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 11 lip 2017, 23:07

Cały czas mowa o tych starszych multritronikach które były montowane w Audi A6, A4 (nic nie wiem o A3) i reszcie pojazdów z grupy VW A.

Występował jeden typ multitroników, czy zależnie od mocy z którą musiały pracować coś w nich się różniło?
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 lip 2017, 23:46

multitronici tylko w AUDI z silnikiem zamontowanym wzdłużnie ( w żadnym VW czy Audi A3 nie było )


były na pewno róznice w mocniejszych autach ( sprzegła 7 lamelowe ) , podpytam się jutro u osoby która naprawia te skrzynie

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 27 sie 2017, 23:11

bendzji, I jak? Już coś więcej wiadomo? :P
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 27 sie 2017, 23:16

nic więcej się nie dowiedziałem , oprócz tego co pisałem

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 30 sie 2017, 13:37

bendzji pisze:( z jakiegoś powodu 2.5TDI 180KM nigdy nie wystepowały ze skrzyniami multi )
ale z 1.8 nie wyciśnie takiego momentu jak z klekota. Ja bym koksował o ile zostaje na ori gratach.

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 07 lis 2017, 11:51

joter82,
Witam.
Problemem jest skrzynia. Bez potrzeby nie chcę jej niepotrzebnie obciążać
Właśnie nie wiem ile można zdrowo dodać koni/Nm aby jej nie uszkodzić/ nie zniszczyć.
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 13 lis 2017, 14:36

Wszystko zależy od stanu osprzętu i silnika jak wszystko jest zdrowe możesz liczyć. Pytanie który model /-masz 1.8t ? 150 czy 180KM ? jak 150 to jakieś 170KM-180KM max na 180KM 200KM +/- . Ale jeśli teraz skrzynia jest uszkodzona czy coś nie rób takiego zabiegu. Moment najlepiej płasko pociągnąć niż ma być strzał dużo lepiej dla skrzyni.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 lis 2017, 15:08

ma AWT 150KM na sondzie szerokopasmowej , jeżeli ma skrzynie z trybem S to jest ona ciut poprawiona i odporniejsza od poprzednich ;)

Grzego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Grzego » 22 lis 2017, 19:32

KLICHO, Witam.
Skrzynia chyba raczej nie jest uszkodzona. Na wiosnę tego roku miała przegląd "rozbiorowy" w Sserwis (Sopa). Po prostu wyjęli ją i rozpołowili aby zobaczyć w jakim jest stanie. Brakowało oleju... Ktoś spaprał robotę przy zdejmowaniu przedniego pasa bo rurki które idą ze skrzyni do chłodnicy, dokładniej mówiąc górna blaszka od rurki była wygięta i układ nie był szczelny. Myślałem że gniazdo podłączenia chłodnicy cieknie, zamówiłem nową chłodnicę i wymieniem sam, po wymianie okazało się że zaczęło jeszcze bardziej ciec z górnego podłączenia, dopiero wtedy zobaczyłem (miałem czas, miejsce i narzędzia do tego) że ktoś skrzywił tę płytkę mocującą rurę do gniazda chłodnicy. Powiem- nie byłem zachwycony, ale jakoś to musiałem naprawić. Nie udało mi się dobrać odpowiednich uszczelek, więc zastosowałem 2 uszczelki. Jedna w oryginalnym położeniu a druga większa/ grubsza za kołnierzem blokującym, czyli oryginał wchodzi głębiej a ta dodatkowa troszkę płycej, dzięki temu w ogóle nie cieknie/ poci się.
Co do chłodnicy...
Dobrze i nie dobrze że wymieniłem.
+ Nowa nie ubabrana, czysta chłodnica wewnątrz i na zewnątrz.
- Niepotrzebna wymiana właściwie sprawnej chłodnicy.

Zawsze są plusy i minusy ;)

Mam chyba tę wersję "S" ponieważ mam opcje "D" jak i "biegi wirtualne: 1,2,3,4,5 i 6"

Nie powiem, jeśli umie się dbać i używać w odpowiedni sposób to skrzynia jest naprawdę komfortowa ;)
ale... do rajdów nie nada się, chyba że lubimy ryzyko zepsucia czegoś co kosztuje niemało ;p

Mam 150 KM.

PS.

Jak powinno wyglądać prawidłowe chipowanie?
Jestem za granicą i rozmawiałem z jedną osobą która zajmuje się elektryką/ elektroniką samochodową (tak przy okazji). Mówił że może by mi zrobił chiptuning samym programem, lecz bez udziału hamowni. Mówiąc inaczej ma/ miałby jakiś gotowy program/ wirus.
Tak chyba tego prawidłowo nie powinno się robić, w dodatku że mam taką a nie inną skrzynię, a ona nie lubi brutalności :p
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 lis 2017, 20:20

a masz opcję S w dół od D?

gotowy program do multi? ECU multi są inne niż w manulach , trzymałbym sie z daleka od takich ofert ;)

Awatar użytkownika
Karolex...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 sty 2012, 15:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Karolex... » 03 mar 2018, 21:31

Akurat w C5 AWT Multitronic nr ECU silnika są inne, ale parametry pracy zadane w mapach w serii przy 150KM są identyczne dla multi jak i manuala.

Plik gotowy bez podglądu parametrów bez diagnostyki to omijaj z daleka.

Hamownia do niczego potrzebna nie jest. Tylko komputer diagnostyczny, aby można było podejrzeć wszelkie parametry pracy i nanieść odpowiednie/ewentualne poprawki w sofcie jak najbardziej odpowiednie dla auta.

Hamownia niczego nie pokaże tylko kreski.

A diagnostyka pokaże wszystko:
-jak przebiega doładowanie,
-jak przebiega AFR, czy nie brakuje paliwa, czy czas wtrysku w normie,
- czy zapłon jest OK
- czy auto nie wyrzuca błędu,
-itd.

Tak powinien przebiegać prawidłowo chiptuning. Diagnostyka, parametr, a hamownia to tylko wisienka na torcie. Przy seryjnych modach nawet zbędna.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 mar 2018, 22:30

Ale chciałbym wiedzieć jak wygląda krzywa mocy czy momentu <lol> . Po drugie nie jesteś w stanie obserwować wszystkich parametrów silnika na raz <uoee> .

Awatar użytkownika
Karolex...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 sty 2012, 15:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Karolex... » 13 mar 2018, 10:13

To przecież nie ma najmniejszego problemu jak chcesz mieć kreski to robisz z hamownią. Każda ma tyle ustawień, że tuner nawet jak softowo dobrze nie ogarnie to wykres zrobi jaki tylko chcesz. :D

Najwyraźniej nie wiesz na czym polega konkretna diagnostyka i podgląd parametrów pracy w czasie rzeczywistym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja