Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 07 lis 2017, 11:26

Dokladnie tak.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2017, 11:30

Proszę bardzo < link > :). Sworzeń można od razu dociągnąć do końca, ale tuleje dopiero po upuszczeniu auta. Jakby co, to masz do wymiany tuleję w wahaczu nr 2 z tej instrukcji. Mocowany jest on do sanek tuż pod nogami kierowcy, więc może przenosić drgania, gdy jest zerwana tuleja.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 07 lis 2017, 11:41

Super schemat. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2017, 11:43

Mam takich więcej <lol> .

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 09 lis 2017, 11:11

Tuleje w domu, dotarły wczoraj, zabrałem się za demontaż wahacza dolnego. Niestety jak na razie porażka, odkręcona śruba przy sworzniu w zwrotnicy efekt, za diabła nie da się rozpiąć wahacza ze zwrotnicy, siedzi jak przyspawany. Druga strona wahacza, odkręcona nakrętka efekt, za diabła nie można wyjąc długiej śruby. Miejsce jest ale siedzi za mocno :[ . Dałem spokój bo czas do pracy. Mam na przemyślenia cały dzień. Może coś wykumam. :(
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 09 lis 2017, 11:50

Tak się spodziewałem, że będzie schiza przy zwrotnicy. Jak widziałem co mi wyrabiają z wymianą górnych to się za głowę łapałem. Po kawałku przez szczelinę śrubę flexem wycinali. 5 godzin. Tragedia.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 lis 2017, 12:20

Na wiosnę wymieniałem tuleje w sankach, więc też musiałem rozpiąć całe dolne zawieszenie i śruby wychodziły bez problemu, że aż mechanik się dziwił <lol> . Można kupić ściągacz do sworzni <okok> .

Obrazek

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 09 lis 2017, 12:33

Jutro spróbuję jeszcze raz,moze cos wykombinuje.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 09 lis 2017, 23:10

Panowie, powiem tak, siły użyć trzeba. U mnie Pan Tadziu wziął, pare razy przeklnął, pare razy przypierdzielil młotem i wyszło, pamiętajcie ze to ma wytrzymać baaardzo dużo kilogramów i parokrotne dupniecie w to młotem temu raczej nie straszne. Byłem przerażony jak w to walił ale po poskladaniu gorzej nie było i auto dalej prosto jeździ... <lol>

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 10 lis 2017, 08:57

Powiem tak, popukałem kilka razy w nakrętkę od góry przy sworzniu, popukałem kilka razy w mocowanie sworznia i nic. Mam solidny młot i nic to nie dało. Następnie podłożyłem lewarek pod zwrotnicę i podniosłem ją w poziomie gdy usłyszałem strzał z okolic sworznia zdziwiłem sie co to mogło być. Potraktowałem jeszcze delikatnie parę razy przegub młotkiem i co, wyszedł sam. Jestem przekonany że ma duże znaczenie ustawienie w poziomie przegubu względem siedziska w sworzniu. Następnie przyszedł czas na śrubę przy tuleji z drugiej strony. Wyszła sama, dziecinnie łatwo. Walczę teraz w piwnicy z wyjęciem tulei, następne wyzwanie <wnerw> .
Na drugą stronę zakupiłem dzisiaj takie cudo, może się przyda.

http://www.ebay.de/itm/3-tlg-Set-Spurst ... 2749.l2649

Tuleja oglądając pod światło jest w takim samym stanie jak załączona zdjęcie. Przeswituje światło oglądając ją z czoła.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 lis 2017, 09:13

Tuleję trzeba założyć w odpowiedniej pozycji <uoee> . Mówiłem, że będzie zużyta <lol> . Daj potem znać jak będzie po wymianie, ponieważ za tydzień jestem umówiony do mojego mechanika.

Instrukcja < link > :).

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 10 lis 2017, 11:53

A ja akurat zjechałem z podnośnika, sprawdzałem nowe przeguby wewnętrzne SKF. Ruszając góra dół czuję lekki luz, nie macie tu luzu wogóle czy jest minimalny?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 10 lis 2017, 12:04

Góra dół luzu nie powinno być. Prędzej luz wzdłużny, to normalne. Tak bylo w moim przypadku.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 lis 2017, 12:11

Jest minimalny luz, ponieważ przegub nigdy nie jest na sztywno. Luz wzdłużny jest normalny, ponieważ sam wałek przesuwa się lewo/prawo. Zauważ, że jest on drążony i powietrze z jednego przegubu jest przypychane do drugiego podczas skręcania kołami. Przy rozwalonych przegubach luz poprzeczny jest o wiele większy i smar nie jest w stanie go wykasować. Wszystko też zależy czy sprawdzasz luz na podniesionym czy opuszczonym aucie, ponieważ wtedy wszystko jest naprężone.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 10 lis 2017, 13:04

Sprawdzałem na podniesionym samochodzie. Poprzeczny jest i tak to jest normalne. Za to góra dół na oko 0.5mm luzu. Nie wiem czy tak powinno być z nowymi przegubami. Czyli co, reklamacja?:) Zawias miałem sprawdzony, niby ok ale bez rozbierania.
Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga