A6 C7 - Sprawdzenie dpf
- Andrek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 paź 2017, 17:17
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2025
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Witam
Czy ktoś wie jak za pomocą VAG sprawdzić w jakim stopniu zużyty jest filtr cząstek stałych ?
Z góry wielkie dzięki.
Czy ktoś wie jak za pomocą VAG sprawdzić w jakim stopniu zużyty jest filtr cząstek stałych ?
Z góry wielkie dzięki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 28 sie 2013, 21:29
- Lokalizacja: Pomorze
amisz pisze:Tez sie obawialem ze bedzie kopcil itp ale nie ma problemu z tym zostawilem katalizator. Samochod lepiej oddycha ja sie nie przejmuje wypalaniem i stanem oleju a na przegladach jak zyje jeszcze ani razu nie sprawdzali mi emisji spalin.
Za jakiś czas będą sprawdzać zadymienie prymitywnymi dymomierzami, które nie zmierzą emisji tlenków azotu ani cząstek stałych. Sprawny diesel bez dpfa i nawet bez katalizatora nie emituje sadzy prawie wcale i takie badanie przechodzi z bardzo dużym zapasem

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Zaznaczam, że się na tym nie znam ale jak by tak było to raczej nikt by DPF nie wymyślał i nie montował jak by tak każdy spełniał. Nie emituje sadzy prawie wcale to dlaczego po kilku latach już DPF jest zapchany? spalinami się nie zapchał tylko sadzą właśnie. Dodam, że nie jestem ani przeciwnikiem ani zwolennikiem Ekologi bo moim zdaniem więcej szkodliwych substancji wydzielają fabryki i Ciężarówki niż sam. osobowe i sam nie wiem co zrobię jak się mój DPF skończy ale przyznam, że fajnie jest popatrzeć w czyściutki wydech :D Ciekawi mnie i raczej bym się skłaniał do czyszczenia ciśnieniowego. Widziałem kilka filmików i fajnie to wygląda tylko czy to naprawdę takie proste i czyści to porządnie i całkowicie lub prawie całkowicie ? Jeżeli to się sprawdza to wolałbym co 5 lat przeczyścić tak DPF niż go Wycinać i mieć spokój na zawsze. Bo jednak to że autko nie kopci podoba mi się. Przyjemnie się jedzie mając świadomość, że za mną nie ma chmurki. Na przeglądzie na wolnych obrotach miałem chyba 15 razy mniej niż dopuszczalna norma. Po wycięciu więc możliwe, że by się zmieścił tak jak mówisz ale czy warto co roku się zastanawiać czy tam się nie przyczepi na przeglądzie albo widzieć czasem przy mocniejszym bucie dymek w lusterku? Oczywiście pomijam kwestie gdzie są auta nagminnie zapychające DPF. No i zapewne mając do wyboru DPF za 5000 a wycinkę za 1000 wybrał bym tańsze. Ale jak takie czyszczenie zdawało by egzamin to po co wycinać jak można oczyścić ?Paweł Hasa pisze:Sprawny diesel bez dpfa i nawet bez katalizatora nie emituje sadzy prawie wcale i takie badanie przechodzi z bardzo dużym zapasem
Bo sadza w filtrze to jedno, a popiół to drugie. Tak samo polskie normy spalin i EURO5. Kilkuletnie poflotowe auta z Niemiec z licznikiem skręconym z 400.000 na 200.000 mogą lekko przykapcać bez filtra, a polski przegląd zaliczą. To jest zawsze kwestia indywidualna, bo równie dobrze można zamontować nowy filtr, jeśli ekologia dla właściciela jest ważniejsza niż koszty.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Sadza jest efektem spalania paliwa, a popiół powstaje od spalania oleju silnikowego. Sadzy jest o wiele więcej i to właśnie ją wypalamy. Popiół zalega cały czas, ponieważ nie jest palny. Przy sprawnym DPF i wtryskach nawet przy przebiegu 400 tysięcy km auto nie ma prawa kopcić, a wydech ma być błyszczący. Wiem, bo sam mam 390 tysięcy km, a wydech jest idealny
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska