Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AGA 2.4 165 KM] Podciśnienia - wymieniony silnik

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
DJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 01 kwie 2016, 09:37
Lokalizacja: Włocławek

[AGA 2.4 165 KM] Podciśnienia - wymieniony silnik

Post autor: DJ » 27 paź 2017, 16:55

Witam wszystkich,

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem A6 C5 Avant 2.4 Q w TIP-ie, 2002r.
Po jakimś czasie okazało się niestety że silnik został przełożony, fabrycznie był BDV 170 km a teraz jest AGA 165km. Niestety auto kupione "od Niemca" i z tematem zostałem sam sobie.
Napisze co porobiłem od zakupu żeby ewentualne rady uprzedzić:

- wszystkie filtry + olej LQM 5w40
- wymiana dynamiczna oleju w ASB (olej ZF odpowiedni do tej skrzyni) + komplet filtr z uszczelką (ori)
- po jakimś czasie wymiana kosza RWD w skrzyni + kolejny raz olej i kpl. filtr z uszczelką (ori)
- kompletny rozrząd z pompą wody + termostat
- tarcze klocki przód i tył
- przegub zewnętrzny przód
- pasek osprzętu + napinacz
- wymiana świec
- zamontowanie gazu (lovato kpl.)
- wymiana wentylatora klimy + nabicie klimy
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana płynu hamulcowego
- uszczelki po pokrywami zaworów + uszczelki pod napinaczami łańcuszków
- uszczelka kolektora ssącego
- zaślepki na głowicy + uszczelniacze na wałkach i wale
- jakieś plasticzki duperele których nie ma sensu opisywać

Wszystkie części z górnej półki a nie które ori.


Sprawa wygląda następująco, delikatnie mówiąc wkurzyłem :[ się jak wyszło że silnik inny niż powinien być ale cóż trzeba żyć dalej. Porobiłem to co wyżej wymieniłem, co mogłem to sam, co nie byłem pewien oddałem do zaprzyjaźnionego mechanika. Wydawało mi się że wszystko jest ok...... do momentu kiedy kolega nie kupił bliźniaczego auta i się nim przejechałem. Po prostu kopara mi opadła jak zamulone jest moje auto głownie zbieranie się "od dołu", przesiadłem się z A4 B5 1.6 więc dla mnie i tak był duży przeskok. Dodam że kolega nie ma żadnych modyfikacji. Zacząłem szukać przyczyn, na pierwszy ogień poszedł przepływomierz ale po podmianie na dwa kolejne używane (ori) praktycznie zero różnicy, pod kompem też pokazuje dobrze. Natomiast pod kompem podczas jazdy, zauważył że są jakieś bardzo duże różnice procentowe w odczytach przepustnicy które podobno powinny być bardzo zbliżone a nawet takie same. Sprawdziłem po ETK że przepustnice w obu silnilach mają inne numer oe, jutro zobaczę którą mam zamontowaną, i to co mnie najbardziej boli muszę ogarnąć wszystkie podciśnienia bo jest masakra z tym i tak na moją logikę to tęż może mieć duży wpływ, przy okazji wymienię też odmę i ezektor tak na wszelki wypadek bo tego jeszcze nie robiłem.
Dodam że jak dowiedziałem się o zmianie silnika to dałem do znajomego co ogarnia sterowniki silnika i miał zrobić tak żeby sterownik był pod silnik AGA ale jak to wyszło nie wiem, w sumie żadnych błędów teraz nie ma oraz wywalił pompę powietrza wtórnego bo w tym silniku jej nie ma. Auto na benzynie jak i gazie chodzi identycznie. Poza motorem auto jest całem w oryginalne łącznie z zawiechą itd. więc szkoda mi się go pozbywać.

Teraz proszę o poradę:

W silniku BDV ( co powinien być fabrycznie) podciśnienia wyglądają tak:
Obrazek


W silniku AGA (co jest teraz) podciśnienia wyglądają tak:
Obrazek


A w tym momencie jest jakieś "coco jumbo":
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Muszę doprowadzić do kultury te podciśnienia tylko nie wiem czy dam rade.

Proszę o jakieś porady, sugestie, wskazówki ogólnie pomoc.

Dziękuję z góry.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 27 paź 2017, 21:28

podciśnienia sterują zmienną geometrią dolotu
więc jeśli ich nie ma to i dolot się nie zmienia . Ale TEORETYCZNIE nie powinno mieć to wpływu na moc osiągana "na dole" obrotów
Tyle teoria ale np u mnie ta rura od zmiennej długości miała ukruszony taki "cycek" i pewnie od wstrząsów ustawiała się w losowych pozycjach
Nie jest wykluczone że u Ciebie jeśli coś było grzebane jest zacięte w pozycji "wysokie obroty" dlatego masz kiepski "dół" dalej to logi - może wtedy bardziej znający się ludzie ci doradzą więcej
Oprócz wszystkiego innego warto uruchomić podciśnienia i ten dolot zawsze będzie ciut więcej mocy "na górze" a znając życie problem nie leży w jedynym miejscu tylko będzie to kilka niedoróbek z których każda zabiera kilka koników
odnośnie podciśnień było kilka tematów na forum (nie jest to ani trudne ani drogie ) , odnośnie dolotu też i też niezbyt trudne

DJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 01 kwie 2016, 09:37
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DJ » 27 paź 2017, 22:17

Widziałem temat o podciśnieniach bardzo obszerny ale niestety nie dotyczył silnika AGA czytałem też posty coś tam wiem ale nic konkretnego. Będę jutro z tym wałczył, po wszystkim zrobię logi.
Teraz patrząc na schemat podciśnień silnika AGA czyli taki jak mam w aucie, nie wiem gdzie dalej idzie kilka wężyków, mianowicie posługując się numeracją ze schematu jakby ktoś mógł wyjaśnić ewentualnie zobrazować byłbym niezmiernie wdzięczny. Chodzi o wężyki numer: 45, 34, 49, 50, 55 i 53 gdzie do czego one idą dalej. Poza tym gdzie w aucie znajduje się ten zbiornik co jest na schemacie po lewej stronie u góry, jeśli się nie mylę do jest od węgla aktywnego ??
Kiler22 dzięki za zainteresowanie ale powiedz co masz na myśli pisząc "zacięte w pozycji wysokie obroty" ?? Jak to sprawdzić ? Coś tam już wiem o tym aucie i silniku ale jeszcze długa droga przede mną i nie wszystko ogarniam...

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 28 paź 2017, 00:42

DJ pisze:ale powiedz co masz na myśli pisząc "zacięte w pozycji wysokie obroty"
dolot zmienia swoją długość w zależności od obrotów (tym właśnie steruje podciśnienie)
w sumie ja zauważyłem dwie pozycje - 1`obroty do CHYBA 4000 i 2 powyżej tych obrotów
zmienia się długość dolotu . Nie pamiętam czy robi się dłuższy czy krótszy ale w tej akurat spawie to jest najmniej ważne . jeśli dajmy na to jest w pozycji 1 czyli od wolnych do CHYBA 4000 daje lepsze osiągi przy niskich obrotach . Jeśli jest w pozycji powyżej tych chyba 4000 (nie pamiętam konkretnej liczby obrotów przy których się przestawia) daje lepszą górę obrotów
więc jeśli to nie działa jak powinno może się zdarzyć że dolot jest w pozycji 2 (lepsza góra , słaby dół bo pozycja przewidziana dla wysokich obrotów )
DJ pisze:Jak to sprawdzić ?
niestety tylko wzrokowo - z tego co się tu doczytałem VCDSem nie da się tego sprawdzić
gruszka która tym steruje jest pod cewką zapłonową i po podłączeniu podciśnień można zaobserwować czy działa ale ....... tak jak pisałem wcześniej - u mnie ułamało się połączenie między tą sterującą gruszką a samą ta rurą czy wałkiem który odpowiada za zmienną długość więc ustawiało się losowo , dodatkowo takie pierścienie uszczelniające były w stanie agonalnym co skutkowało złą wartością podciśnienia w całym kolektorze dolotowym ( dosyć ważna sprawa przy gazie przy benzynie też ale nie tak super bardzo ) więc MOIM ZDANIEM tylko demontaż i oględziny dadzą pewną diagnozę

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 28 paź 2017, 02:08

Może Ci pomogą te dwie strony, w sumie bardzo możliwe że z nich masz te zdjęcia:
http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A6/2000/261/R/1
https://ifinterface.com/page/page3.php - trzeba kliknac carprog2
Czasem po numerze części np. jakiegoś zaworu znajdującego się na rysunku (korzystając z pierwszej strony) znajdujemy inne auta gdzie był zainstalowany, może schemat jest troche inny gdzie zaznaczone jest gdzie to dalej idzie lub do czego. Czasem zaznaczone jest patrz ysunek XXX-XX i wtedy łatwiej to znaleść na tej drugiej strony bo tam można wybierać po numerach rysunku. Wiem, że to żmudne ale może choć troche pomoże...
Pozdrawiam.

DJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 01 kwie 2016, 09:37
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DJ » 29 paź 2017, 02:11

Po dziś prawie całodziennej walce trochę ogarnąłem auto, wymieniłem całą odmę ( była strasznie zabłocona w środku), wszystkie wężyki podciśnienia ( nie które strzelały w palcach) a także przy okazji olej i filtr bo był już czas + filtr powietrza. Auto zauważalnie lepiej chodzi, głownie od dołu, jakby szybciej wchodziło na obroty podczas jazdy, ale czy do końca dobrze ...? Jednak niepokoją mnie jeszcze trzy sprawy:

1. Odczytałem numer z przepustnicy i jest niestety od fabrycznego silnika BDV a nie od tego co mam AGA...

2. Gruszka od podciśnienia w kolektorze ssącym ta pod cewką niestety nawet nie drgnie przy dodawaniu gazu..

3. Na fotkach które wrzuciłem na początku jest zaworek podciśnienia z zieloną kostką do którego u mnie nie idzie żaden wężyk i za cholerę nie wiem od czego ten przewód z tą zieloną kostką, szedłem po przewodzie ale po chwili łączy się z innymi przewodami w koszulce i ślad się urywa...

Będę wdzięczny za dlaczego porady

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 29 paź 2017, 14:28

Napewno jest tu schemat podciśnień i od wersji USA i europejskiej
jeśli gruszka nie działa to opcje są takie
1podciśnienia są dobrze a sama gruszka stoi - albo sama jest zepsuta albo coś jest nie tak z tą rurą która długość dolotu to wystarczy wytworzyć podciśnienie ustami i będziesz wiedział dużo więcej )
2 gruszka i reszta jest dobra a coś masz namieszane w podciśnieniach
3 Tego nie jestem pewien na 100% ale na 99 . Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi. Zaworek więc i podłączenie kostki do niego służy tylko do upuszczania podciśnienia kiedy już nie jest potrzebne (np obroty spadną)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 paź 2017, 21:57

ten zawór luzem jest od SAI , jeżeli wrzucony słupek AGA i został osprzęt BDV to nie powiino mieć to znaczenia ( silniki są w 99,9999% identyczne )

SAI w AGA brak stąd niepodpięte - nie masz błedów w ECU?

pytanie z mojej strony - gdzie masz podpięty przewód z zaworka czarno niebieskiego? ale ten czarny wężyk? gdzie idą przewody od trojnika który jest na tym jasnyn przewodzie?

widzę że jest LPg?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga