Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem A6 C5 Avant 2.4 Q w TIP-ie, 2002r.
Po jakimś czasie okazało się niestety że silnik został przełożony, fabrycznie był BDV 170 km a teraz jest AGA 165km. Niestety auto kupione "od Niemca" i z tematem zostałem sam sobie.
Napisze co porobiłem od zakupu żeby ewentualne rady uprzedzić:
- wszystkie filtry + olej LQM 5w40
- wymiana dynamiczna oleju w ASB (olej ZF odpowiedni do tej skrzyni) + komplet filtr z uszczelką (ori)
- po jakimś czasie wymiana kosza RWD w skrzyni + kolejny raz olej i kpl. filtr z uszczelką (ori)
- kompletny rozrząd z pompą wody + termostat
- tarcze klocki przód i tył
- przegub zewnętrzny przód
- pasek osprzętu + napinacz
- wymiana świec
- zamontowanie gazu (lovato kpl.)
- wymiana wentylatora klimy + nabicie klimy
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana płynu hamulcowego
- uszczelki po pokrywami zaworów + uszczelki pod napinaczami łańcuszków
- uszczelka kolektora ssącego
- zaślepki na głowicy + uszczelniacze na wałkach i wale
- jakieś plasticzki duperele których nie ma sensu opisywać
Wszystkie części z górnej półki a nie które ori.
Sprawa wygląda następująco, delikatnie mówiąc wkurzyłem

Dodam że jak dowiedziałem się o zmianie silnika to dałem do znajomego co ogarnia sterowniki silnika i miał zrobić tak żeby sterownik był pod silnik AGA ale jak to wyszło nie wiem, w sumie żadnych błędów teraz nie ma oraz wywalił pompę powietrza wtórnego bo w tym silniku jej nie ma. Auto na benzynie jak i gazie chodzi identycznie. Poza motorem auto jest całem w oryginalne łącznie z zawiechą itd. więc szkoda mi się go pozbywać.
Teraz proszę o poradę:
W silniku BDV ( co powinien być fabrycznie) podciśnienia wyglądają tak:
W silniku AGA (co jest teraz) podciśnienia wyglądają tak:
A w tym momencie jest jakieś "coco jumbo":
Muszę doprowadzić do kultury te podciśnienia tylko nie wiem czy dam rade.
Proszę o jakieś porady, sugestie, wskazówki ogólnie pomoc.
Dziękuję z góry.